دکل های خود ایستا نوعی دکل با 3 یا 4 پایه است و به وسیله خرپا پایه های دکل خود ایستا به یکدیگر متصل می شود. دکل های خودایستا بدون کابل و سیم های مهار نصب و براساس مقاومت نیروی برشی و گشتاور های خمشی و پیچش در پایین دکل طراحی شده است.

تولید انواع دکل خودایستا

دکل خود ایستا شامل موارد ذیل است:

دکل خود ایستا سه پایه لوله نبشی: در این نوع دکل قطعات شامل لوله و نبشی است.

-دکل خود ایستا سه پایه تمام نبشی: در این نوع دکل تمام قطعات از نبشی است.

دکل خودایستا چهارپایه تمام نبشی:این نوع دکل ها 4 پایه دارد و تمام قطعات دکل از نبشی های استاندارد با دو بال مساوی ساخته میشود.

-دکل خودایستا ICB: این نوع دکل ها دارای سه پایه و به شکل پیش ساخته و در قطعات 6 متری ساخته می شود.

– دکل خودایستا RDS: این نوع دکل ها برای راه اندازی سایت ارتباطی تلفن همراه مورد استفاده قرار می گیرد. فونداسیون این نوع دکل های خودایستا پیش ساخته و به شکل صفحه های بتنی روی یکدیگر قرار دارند.

تولید دکل خودایستا چهارپایه تمام نبشی

تمام قطعات دکل های خودایستا چهارپایه تمام نبشی از نبشی ساخته شده است.پایه های اصلی دکل از جنس نبشی که بر طبق نوع طراحی پایه دکل از نبشی ST37 یا ST52 استفاده می شود. قطعات داخلی دکل بریس ها، ریداندنت ها، هوریزنتال ها از نبشی ساخته می شود. مقطع این دکل ها به شکل مربع و با افزایش ارتفاع طول، ضلع مربع به تناسب شیب دکل کاهش می یابد. کاربرد دکل خودایستا چهارپایه تمام نبشی شامل موارد ذیل است:

-نصب آنتن های موبایل

-نصب آنتن های مایکروویو

-نصب آنتن های بی سیم

مزایای تولید دکل خودایستا چهارپایه تمام نبشی

-دارای سطح بادگیری زیاد

-حذف معایب جوشکاری در نصب قطعات دکل

-بازرسی و بررسی تمام بخش های دکل

-دارای مقاومت و استحکام بالا در برابر بادهای شدید

معایب تولید دکل خودایستا چهارپایه تمام نبشی

-نیاز به فضای کافی برای نصب دکل

دکل های خود ایستا سه پایه لوله و نبشی

قطعات دکل خود ایستا سه پایه لوله و نبشی از لوله و نبشی ساخته شده است. پایه های اصلی این نوع دکل از لوله و بر طبق نوع طراحی دکل از لوله های بدون درز و با درز استفاده می شود. قطعات داخلی این نوع دکل نیز از نبشی ساخته شده است.

تولید دکل خود ایستا

تولید دکل های خود ایستا سه پایه

دکل های خود ایستا سه پایه به شکل مشبک و از سه پایه ساخته شده است. پایه های اصلی این نوع دکل ها از لوله و قطعات داخلی آن از نبشی است. پایه های اصلی دکل از نبشی 60 درجه، پروفیل های خم کاری شده و میلگردهای توپر ساخته می شود.قطعات داخلی دکل از جنس نبشی، لوله و میلگرد است. از این نوع دکل های خودایستا برای نصب آنتن های موبایل و آنتن های بیسیم و آنتن های مایکروویو استفاده می شود.

مزایای دکل خود ایستا سه پایه

-هدایت آیرودینامیکی بهتر و سریعتر

-دارای استحکام و مقاومت بالا در برابر بادهای شدید

معایب دکل خود ایستا سه پایه

-عدم بازرسی و دسترسی به قطعات داخلی لوله دکل

-جوشکاری زیاد

-شناسایی نشده خوردگی لوله ها

تولید دکل خود ایستا سه پایه تمام نبشی

قطعات داخلی سه پایه تمام نبشی از نبشی و پایه ای اصلی نیز از نبشی ساخته شده است. همچنین قطعات داخلی دکل نیز از نبشی است. کاربرد دکل خود ایستا سه پایه تمام نبشی شامل موارد ذیل است:

-نصب آنتن های بی سیم

-نصب آنتن های موبایل

-نصب آنتن های مایکروویو

طراحی و تولید انواع دکل خود ایستا

برای نصب دکل خود ایستا ابتدا کل دکل در روی سطح زمین به صورت افقی مونتاژ و بعد از آن به وسیله جرثقیل دکل خود ایستا عمود نصب می شود. نصاب دکل خودایستا پایه های دکل را بر روی فونداسیون نصب می کنند. دکل خود ایستا از قطعات بیشماری تشکیل شده است. بنابراین برای نصب این نوع دکل از دفترچه راهنما استفاده می شود. نصاب بر طبق دفترچه راهنما و انطباق شماره های درج شده روی قطعات دکل نصب می شود.

نحوه به دست آوردن شماره های دکل خود ایستا در دفترچه راهنما

در نرم افزارهای مخصوص طراحی دکل خود ایستا قطعات دکل به صورت جداگانه محاسبه و وزن ابعاد دکل مشخص می شود. در نرم افزار طراحی قطعات به صورت تک تک تفکیک می شوند. قطعات دکل در دفترچه راهنما با کد خاص مشخص می شود. کد خاص بر روی قطعات دکل نیز درج می گردد.

فونداسیون دکل

ساخت فونداسیون پیش ساخته مناسب برای جایگذاری دکل یکی از مهمترین قسمت های نصب دکل است. ساخت فونداسیون به دلیل وزن سنگین دکل خود ایستا اهمیت زیادی دارد. بنابراین قبل از آغاز مراحل نصب دکل باید فونداسیون مهندسی و اصولی با کیفیت بالا طراحی و ساخته شود. در زمان نصب دکل هنگام بلند کردن دکل به وسیله جرثقیل نصابان پایه های دکل را با دست میزان کرده تا دکل در جای خود قرار گیرد.

رگلاژ دکل

رگلاژ یا آچارکشی دکل خودایستا مرحله مهم و نهایی در نصب دکل است. همچنین در روی زمین در هنگام مونتاژ قطعات دکل نیز رگلاژ انجام می شود. اما در هنگام جابجایی دکل به وسیله جرثقیل پیچ و مهره ها دچار لغزش می شوند. در نتیجه در مرحله نهایی نصب دکل خودایستا نیز باید رگلاژ و آچار کشی انجام گردد. آچارکشی را در همان مرحله نهایی نصب و یا چند روز بعد از نصب نیز می توان انجام داد. این تاخیر در رگلاژ دکل به دلیل جا افتادن دکل خود ایستا انجام می شود.

قیمت دکل های خودایستا

قیمت دکل های خودایستا با توجه به نوع کاربرد خاص و نوع قطعات در ساخت این نوع دکل ها متفاوت است. جنس قطعات دکل یکی از عوامل موثر در تعیین قیمت دکل خود ایستا است. در زمان خرید دکل های خودایستا به کیفیت و اصول استاندارد در طراحی و ساخت دکل ها توجه شود. بنابراین خرید انواع دکل های خودایستا از شرکت های معتبر مانند همپا دکل بهترین انتخاب است.

شرکت همپا دکل سازنده انواع دکل خودایستا

شرکت همپا دکل یکی از شرکت های معتبر طراح و سازنده انواع دکل های خودایستا است. قبل از هر اقدام برای خرید دکل های خود ایستا با کارشناسان متخصص و مجرب شرکت همپا دکل تماس بگیرید تا در کوتاهترین زمان ممکن راهنمایی لازم برای خرید دکل های خودایستا به شما ارائه شود. شرکت همپا دکل انواع دکل های خود ایستا را با کیفیت بالا و بر طبق اصول استاندارد و قیمت مناسب در اختیار مشتریان عزیز در تمام نقاط کشور به صورت حضوری و آنلاین به فروش می رسانند.

شاید مقاله فونداسیون پیش ساخته تهران برای شما کاربردی باشد

 

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!