دکل منوپل چند وجهی یک نوع دکل مخابراتی می باشد که استاندارد ترین ارتفاع آن 18 تا 36 متر می باشد. و بیشتر مواقعه سطح مقطع چند وجهی آن (8 تا 12 وجه) و با سکشن های 6 متری فلنچی تولید می شود. معمولا تولید اینگونه از دکل ها با توجه به نظر و موقعیت سفارش دهنده متفاوت است. همچنین بهتر است بدانید که تولید و بارگذاری دکل های چند وجهی به خاطر این که این نوع از دکل ها دکل مادر می باشند بسیار محدود می باشد. دکل های چند وجهی نوعی از دکل منوپل می باشند که کاربردهای مختلفی دارند. مهم ترین کاربرد های آن کاربرد های مخابراتی، چراغ های راهنمایی، چراغ های روشنایی خیابان، تابلو های مسیریابی شهری و برج های روشنایی می باشند. دکل های چند وجهی نوعی جدید از دکل ها می باشند که با تولید شدن آن ها بسیاری از مشکلات مخابراتی حل شد.

موارد استفاده دکل منوپل چند وجهی

از دکل منوپل چند وجهی  برای موارد زیادی استفاده می کنند. اما می توان گفت که نصب آنتن های مخابراتی برای سیستم های موبایل و نصب آنتن های بیسیم دو مورد از مهم ترین مواردی هستند که برای نصب آن ها حتما باید از دکل های چند وجهی منوپل استفاده کنند. فراموش نکنید که اگر اینگونه از دکل ها اختراع نمی شدند الان ما با مشکلات زیادی مانند آنتن دهی بد مواجه می شدیم که همین امر می توانست باعث شود که ما از بیشتر کار های روزانمون عقب بیفتیم.

دکل منوپل چند وجهی

مهم ترین مزیت های دکل منوپل چند وجهی

اشغال کم فضا

شاید اگر شما به خارج از شهر رفته باشید حتما تا کنون دکل های قدیمی برقی و سایر دکل ها را مشاهده کرده باشید. در گذشته دکل ها به گونه ای طراحی می شدند که فضای زیادی را اشغال می کردند به همین خاطر دولت هنگامی که می خواست دک نصب کند مجبور می شد که زمین های کشاورزی زیادی را خراب کند که همین امر موجب نارضایتی کشاورزان و مردم می شد و ادارات با مشکل مواجه می شوند. اما با تولید دکل های منوپل به خصوص دکل های چند وجهی این مشکل به کلی برطرف شد. زیرا این گونه از دکل ها ساختاری دارند که فضای بسیار کمی را اشغال می کنند.

نصب آسان

رشد علم باعث شد که بسیاری از کار ها آسان انجام شوند. یکی از مهم ترین اتفاق هایی که با رشد علم صورت گرفت. پیشرفت چشمگیری بود که در ساخت انواع دکل صورت گرفت. دکل منوپل چند وجهی یکی از دکل های جدید می باشد که علاوه بر کاربرد های بسیاری که دارد نصب آسان آن می تواند مهم ترین مزیت باشد.

ساخت آسان

احتمالا تا الان که در مورد دکل منوپل چند وجهی صحبت کرده ایم و آن را شناخته اید. تصور کنید که ساخت آن کار بسیار پیچیده و دشواری است. بهتر است بدانید که این تنها یک تصور اشتباه می باشد زیرا یکی از مزیت هایی که این دکل دارد ساخت آسان آن است.

معایب دکل منوپل چند وجه

نصب با جرثقیل: یکی از معایب دکل های چند وجهی این است که حتما برای نصب آن ها نیاز به جرثقیل است. این کار می تواند باعث ایجاد هزینه بیشتر شود.
داشتن لرزش بیش از اندازه: دکل های چند وجهی به خاطر ساختاری که دارند لرزش زیادی نسبت به سایر انواع دکل دارند ه این اصلا ویژگی خوبی نمی باشد.
ظرفیت باری محدود: این گونه از دکل ها برای تحمل بار دارای ظرفیت از پیش تعیین شده و محدودی می باشند که این یک عیب به حساب می آید. زیرا با بیشتر شدن بار آن ها دیگر کارایی خوب و اولیه را ندارند.

دکل های منوپل چند وجهی مناسب نصب در چه جایی می باشد؟

همانگونه که در بالا نیز اشاره کردیم. این گونه از دکل ها به لرزش بسیار حساس هستند به همین خاطر کارشناسان عقیده دارند که مناسب ترین جا برای نصب آن هل داخل شهر و مناطقی می باشد که مجتمع ها مناطق مسکونی وجود دارد می باشد. زیرا وجود این مجتمع های بلند و خانه ها می تواند این دکل ها را از قرارگیری در معرض باد های شدید حفظ کند. البته ناگفته نماند که اینگونه از دکل ها باید در مناطقی نصب شوند محل عبور و مرور ماشین های سنگین نباشند.

قیمت دکل منوپل چند وجهی

دکل های چند وجهی نمونه ای از دکل های می باشند که از نظر ساخت به عنوان حرفه ای ترین دکل شناخته می شوند. این نوع از دکل ها شباهت بسیاری به دکل دوربین دارند. قیمت دکل های منوپل چند وجهی به عوامل زیادی بستگی دارد که ما در این جا به چند مورد از آن ها اشاره می کنیم.

ارتفاع دکل ها چند وجهی

همانگونه که میدانید دکل های چند وجهی جزء دکل های تک پایه ایستا ی باشد. این گونه از دکل ها در مناطقی ساخته می شوند که فضای کمی برای نصب دکل وجود دارد. اما می توان گفت که مهمترین مورد در تعیین قیمت دکل های چند وجهی ارتفاع آن ها می باشد. هر چقدر ارتفاع دکل بیشتر باشد دارای قیمت بالاتری می باشد. زیرا برای ساخت آن هم به وقت و هم به مواد بیشتری نیاز است.

ضاخمت ورق

برای تولید دکل منوپل از نوعی ورق چند لایه گانولیزه استفاده می شود. معمولا هر چقدر که ضخامت ورق سازنده این دکل های بیشتر باشد قیمت بالاتری نیز دارند. زیرا ضخامت ورق سازنده آن ها تاثیر زیادی بر روی وزن دکل دارد. اما بهتر است بدانید که ضخیم بودن ورق سازنده بسیار مهم است زیرا مقاومت آن ها را افزایش میدهد.

مشخصات دکل مهاری را می توانید در این مقاله مطالعه کنید.

تعداد و نوع قطعات سازنده دکل منوپل چند وجهی

همانگونه که گفتیم هر چقدر که ارتفاع دکل های چند وجهی بیشتر باشد تعداد قطعات سازنده آن ها نیز افزایش می ابد که این امر خود به خود قیمت دکل را افزایش می دهد. اما بهتر است بدانید که مارک و برند قطعاتی که در ساخت یک دکل چند وجهی به کار می روند بسیار تاثیر گذار است در قیمت آن. البته ناگفته نماند که شرکت های سازنده نیز می توانند در قیمت این دکل ها تاثیر داشته باشند. همپا دکل یکی از بهترین شرکت های تولید کننده دکل های چند وجهی منوپل می باشد که دارای سابقه بسیار خوبی می باشد و مناسب ترین قیمت ها را دارد.

همپا دکل سازنده انواع دکل منوپل چند وجهی

گروه صنعتی همپا دکل ارتباطات توانسته با کادری مجرب و متخصص با بهره گیری از فناوری و اصول استاندارد روز دنیا انواع کل مهاری ، دکل خود ایستا ، دکل پرچم ، دکل مخابراتی ، دکل اینترنت ، دکل دوربین ، انواع فونداسیون دکل و فونداسیون پیش ساخته اقدام به تولید نماید.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!