دکل مهاری چیست و کاربرد آن کجاست

دکل های مهاری نوعی دکل مخابراتی است که در مکان هایی که دارای فضای کافی است برای شبکه تلفن همراه، رادیوهای وایرلس و شبکه های رایانه ای کاربرد دارد. دکل های مهاری شامل دو نوع دکل مهاری سه وجهی و دکل مهاری چهار وجهی وجود دارد. این نوع دکل ها به وسیله کابل، سیم به زمین، دیوار و بلوک های بتنی وصل می شوند.

قسمت های دکل مهاری را سکشن می گویند.اندازه این دکل ها 3 متر است. برای ایجاد پایداری و استحکام در هر قسمت دکل مهاری از 8 ردیف پله و برای جلوگیری از زنگ زدگی از گالوانیزه استفاده می شود.

ویژگی های مهم و بارز دکل مهاری

دکل های مهاری به وسیله فناوری های پیشرفته توسط کارشناسان متخصص و فنی تولید می شود. این نوع دکل ها دارای ویژگی های مهمی مانند وزن پایین سازه دکل است. به دلیل وزن سبک دکل های مهاری در ساخت انواع سازه بتنی و فلزی مورد استفاده قرار می گیرد. نصب آسان و سریع این نوع سازه یکی دیگر از ویژگی های بارز دکل های مهاری است. این نوع دکل های مهاری دارای ارتفاع بالا نیز هستند که از مشخصه های بارز این نوع دکل ها است.

به دلیل ویژگی های ذکر شده از این نوع دکل های مهاری برای آنتن های بی سیم و آنتن های مخابراتی مورد استفاده قرار می گیرد. در تولید دکل مهاری به اصول مهندسی و استانداردها توجه و دقت زیادی می شود. بنابراین از ایجاد خسارت و حوادث جبران ناپذیر بعد از نصب دکل های مهاری جلوگیری می شود.

دکل مهاری چیست

مشخصات فنی دکل مهاری G35

دکل مهاری g35 از پرکاربردترین نوع دکل ها است. این مدل دکل مهاری با لوله های اندازه 3 با میله های شماره 8 و 10 در دو مدل A و B به هم متصل می شوند.از دکل مهاری G35 در ارتفاع کمتر از 90 متر استفاده می شود. همچنین در هر 3 سکشن برای پایداری دکل از کابل های مهاری استفاده می شود.

متعلقات دکل مهاری

دکل مهاری از اجزای زیر تشکیل شده است:

استاندارد نصب دکل های مهاری

راه اندازی و نصب دکل مهاری در شهرها و مکان های پرتردد حساس و دقیق است. در این خصوص باید از کارشناسان متخصص و فنی استفاده شود تا از ایجاد خسارت و سقوط دکل مهاری جلوگیری شود.

-در جوشکاری دکل های مهاری اطمینان داشته باشید که عصاهای دکل به تیرآهن جوش داده شود.

– برای دکل هایی که بیشتر از 3 سکشن دارند پایه اصلی در مکان مناسب جوش داده شود.

-از چند نقطه جوش استفاده شود.در مراحل کار اتصالات جوشکاری تسن و از ضد زنگ استفاده شود.

-از مهارکش مناسب بر طبق متراژ دکل و برای جلوگیری از ساییدگی سیم بکسل از هلالی استفاده شود.

-از سیم بکسل خشک برای ایجاد انعطاف پذیری کمتر و ثبات دکل استفاده شود.

شرایط استفاده از دکل های مهاری

زمانیکه رادیوها و تجهیزات مخابراتی باید در ارتفاع خاصی قرار گیرند یا در صورتیکه موانع جلوی دید آنها رد شود دکل های مهاری کاربرد دارد.

موارد استفاده از دکل مهاری

از دکل های مهاری در موارد ذیل استفاده می شود:

-دیش

-آنتن های اینترنت و وایرلس

-آنتنomni

-آنتن های سبک موبایل

-شبکه های رادیویی یا بی سیم

مزایای دکل مهاری

-نصب و راه اندازی سریع و آسان

-وزن کم

-به صرفه بودن

-مقاوم در برابر پوسیدگی

دکل مهاری g45 سه وجهی

یکی از انواع دکل های سری g دکل های 45g است که برای آنتن های رادیویی، آنتن های شبکه های موبایلی بی سیم، شبکه های ارتباطات مربوط به دوربین، دکل های مخابراتی و نصب دیش های شبکه های اینترنتی کاربرد دارد.از دکل های 45G در هواشناسی مورد استفاده قرار گیرد. از ویژگی های این نوع دکل های مهاری نصب آن در پشت بام ساختمان ها است.

این مقاله را حتما مطالعه کنید، دکل 6 متری دوربین مداربسته

ویژگی های دکل مهاری g45 سه وجهی

-فضای نسبتا وسیع برای نصب دکل مهاری g45 نیاز است. زیرا در نصب آن برای مهار کردن از سیم ها و کابل ها استفاده می شود.

-دکل های مهاری g45 دارای وزن سبک هستند. وزن هر سکشن این نوع دکل ها 39 کیلوگرم است. بنابراین از این نوع دکل ها برای پشت بام کاربرد فراوانی دارد. از دکل های سنگین در پشت بام ساختمان ها به دلیل وزن زیاد نمی توان استفاده کرد. زیرا باعث ریزش ساختمان و خسارات جبران ناپذیر جانی و مالی می شود.

-دکل های مهاری g45 برای ارتفاع های 45 تا 81 متری استفاده می شوند. از میلگردهای 10 میلی متری برای این ارتفاع به کار می روند. زیرا میلگردهای 8 میلی متری مقاومت لازم را برای دکل های مهاری ندارند.

-ضخامت گالوانیزه در حدود 100 میکرون است . هرچه ضخامت گالوانیزه بیشتر باشد حفاظت و پوشش دهی دکل های مهاری g45 افزایش می یابد.

-از پیچ و مهره های 10 و 16 میلی متری در این نوع دکل های مهاری استفاده می شود.

-جنس سیم ها و کابل ها ی مهارکننده دکل های مهاری g45 فولاد 6 میلی متری است.اگر از سیم های مهارکننده بی کیفیت استفاده شود امکان پاره شدن کابل ها وجود دارد. در صورتیکه کابل ها پاره شوند، تعادل دکل از بین رفته و باعث سقوط دکل میشوند.

خرید دکل مهاری سه وجهی

در صورتی که میخواهید دکل های مهاری خریداری کنید باید انواع آن و کاربرد هریک را بدانید. همچنین برای خرید باید به نکات استاندارد در دکل های مهاری توجه شود. قطعات فلزی دکلی که انتخاب می کنید باید از جنس ورق های گالوانیزه باشند تا از زنگ خوردگی دکل جلوگیری شود. بنابراین دکل های مهاری را از شرکت های معتبر تولید کننده دکل مهاری مانند شرکت همپا دکل خریداری نمایید. شرکت همپا دکل محصولات خود را با کیفیت بالا و قیمت مناسب در اختیار مشتریان قرار می دهد.

شرکت همپا دکل تولید کننده دکل های مهاری استاندارد

یکی از شرکت های معتبر تولید کننده دکل های مهاری شرکت همپا دکل است. این شرکت از اجزا و قطعات مختلف برای تولید دکل ها استفاده می کند. کلیه اصول استاندارد و نکات ایمنی در طراحی و ساخت و تولید انواع دکل های مهاری، دکل اینترنت ، دکل مخابراتی ، دکل منوپل ، دکل دوربین ، دکل خود ایستا ، دکل پرچم ، برج نوری و انواع فونداسیون پیش ساخته رعایت می شود.

متخصصان این شرکت تمام استانداردها و آیین نامه ها را در خصوص مقاومت بالای دکل ها در حوادث زلزله، سیل، باد و طوفان در نظر می گیرند. دکل های مهاری با کیفیت بالا و قیمت مناسب را از شرکت همپا دکل خریداری کنید.

مزایای خرید دکل های مهاری از شرکت همپا دکل

-تولید کننده دکل های مهاری با کیفیت و قیمت مناسب

-اطمینان و جلب رضایت مشتری

-ساخت و تولید انواع دکل های سفارشی و خاص بر طبق سلیقه مشتری

-تولید و ساخت انواع دکل های مهاری در کوتاهترین زمان ممکن

-دارای رتبه برتر تولید کننده دکل در منطقه

-گسترش و توسعه تولیدات انواع دکل و اجزای آن

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!