نصب و اجرای دکل مخابراتی یکی از عملیات مهم و ویژه ی شرکت های مخابراتی، رادیویی و تلویزیونی است. دکل مخابراتی وظیفه ی انتقال پیام های ارتباطی بین نقاط مختلف دنیا و منطقه ای را دارند. نصب این دکل ها کار هر کسی نیست. متخصصان این حوزه بعد از مکان یابی و نقطه یابی، باید برآورد هزینه کنند و سپس اقدام به نصب کنند. البته در این میان، هرکس وظایف خاص خود را دارد که در ادامه به تک تک آن اشاره خواهد شد.

اگر دوست دارید بدانید که دکل های مخابراتی و دکل بندی چگونه صورت می گیرد، حتما تا انتهای مطلب را بخوانید. ما در این جا به سه پرسش اساسی پاسخ خواهیم داد:

1. نصب و اجرای دکل مخابراتی چگونه صورت می گیرد؟

2. مراحل نصب و اجرای دکل بندی چیست؟

3. نصب دکل مخابراتی چقدر طول می کشد؟

نصب و اجرای دکل مخابراتی

دنیای ارتباطات به قدری بزرگ و وسیع شده است که هر روز یک تکنولوژی جدید به مردم معرفی می شود. اینترنت، کامپیوتر ها و شبکه های تلویزیونی، موبایل و رادیو و هر چیز دیگری که در اختیار دارید، از طریق پل های ارتباطی، از منبع اصلی تغذیه می شوند و سپس به دست شما می رسند. برای این کار نیاز است که یک سری دستگاه و پنل های مخصوص، در بلندترین نقطه ی یک شهر یا اطراف آن قرار داشته باشد. به همین خاطر از دکل های بلند و کوتاه برای این کار استفاده می کنند.

این دکل ها که مدل ها و ابعاد مختلفی دارند، روی بلندی و یا در زمین های مسطح شهری و یا روی پشت بوم ساختمان ها نصب می شوند. پنل های اینترنت و تلویزیون و امواج رادیویی، همگی روی این دکل ها قرار می گیرند.
مراحل نصب و اجرای دکل های مخابراتی

نصب دکل و اجرای آن، کاری نیست که بتوان یک روزه تصمیم به انجام آن گرفت و یک شبه آن را نصب و اجرا کرد. این کار مراحل مختلفی را از صفر تا صد دارد.

وقتی که قرار است به طور مثال، سرعت اینترنت و میزان آنتن دهی در ناحیه ی خاصی افزایش پیدا کند، واحد بازرگانی تیم در ابتدا، یک برآورد هزینه انجام می دهد و آن را به تایید سازمان مربوطه می رساند. سپس واحد پشتیبانی نقاط مختلفی را پیدا می کند و تیم تحقیقات میدانی وارد عمل می شود. وظیفه ی این افراد، محل یابی و جایابی است.

این تیم باید نقاط مختلف مد نظر را پیدا کنند. بعد از آن، سازمان برای گرفتن محل مورد نظر، با صاحبان آن زمین، ساختمان، شهرداری و ارگان های مربوطه، وارد مذاکره می شود. بعد از عقد قرارداد و تایید، بخش سیویل یا مهندسی عمران، وارد عمل شده و دکل را با رعایت تمام نکات لازم، نصب می کنند. بعد از نصب دکل، تیم مخابراتی و ارتباطی وارد عمل شده و اقدام به نصب آنتن، دیش و پنل های مربوطه می کنند.

نصب و اجرای دکل مخابراتی

به طور خلاصه می توان مراحل نصب و اجرای دکل مخابراتی را به صورت زیر بیان کرد:

· نقطه یابی

· برآورد هزینه

· عقد قرارداد با صاحب ملک

· تهیه ی استراکچر و دکل از شرکت های تولیدی، مثل شرکت همپا دکل

· نصب دکل

· نصب تجهیزات مخابراتی

· تست و اجرا

دکل بندی مخابرات چقدر طول می کشد؟

دکل بندی مخابرات و نصب دکل مخابرات یا دکل اینترنت . هر نوع دکل دیگر، نیازمند کار تحقیقاتی است. این تحقیقات به صورت اینترنتی و حضوری توسط محققان مختلف و مهندسان مشاور، صورت می گیرد. نمی توان گفت دقیقا چقدر زمان می برد که یک دکل از صفر تا صد راه اندازی و وارد شبکه شود. اما همیشه شرکت ها و سازمان های مربوطه، در پی این هستند که برای راحت تر شدن کار خود، این زمان بندی را به حداقل برسانند.

زمانی که یک نقطه ی خاص مشخص می شود و قرار است دکل در آن جا اجرا شود، منهای مدت زمان توافق و قرارداد و نصب دکل و تجهیزات مخابراتی، باید یک زمانی را برای تهیه یا سفارش دکل مورد نظر اختصاص داده شود.

شرکت های تولیدی در این زمینه چند سالی است که فعالیت خود را گسترده تر و بهتر کرده اند. یکی از این شرکت های تولیدی که به صورت اختصاصی در تولید انواع دکل مهاری ، دکل مهاری g35 ، دکل مهاری g45 ،دکل مونوپل ، دکل دوربین مداربسته ، دکل پرچم ، دکل خود ایستا ، انواع فونداسیون دکل ، فونداسیون پیش ساخته و هر گونه تجهیزات و ملزومات مخابراتی، بسیار فعال است، شرکت همپا دکل می باشد. این شرکت در کمترین زمان ممکن می تواند تجهیزات و دکل و ملزومات این کار را فراهم آورد تا اجرا و نصب یک دکل مخابراتی، به راحتی انجام شود.

کلام آخر

نصب و اجرای دکل مخابراتی و تجهیزات روی آن، فقط بخشی از کار است. مهم ترین کار، تولید دکل ها و تجهیزات است. این تولیدات چند سالی است که در داخل کشور و به همت مهندسان شرکت هایی همچون همپا دکل، صورت می گیرد.

 

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!