همه چیز درباره دکل مهاری در تهران

دکل مهاری در تهران جزء انواع دکل هایی محسوب می شود که عرض آن در کل طول برج به یک اندازه بوده و قابل تغییر نمی باشد. همچنین از طریق سیم های مهار کنترل و نگه داشته می شود. بدنه این نوع دکل از نبشی، میلگرد و لوله ساخته شده که به وسیله سیم مهار به یک مکان مستحکم و زمین وصل می گردد. درنتیجه با چنین روشی می توان ایستایی دکل را تامین نمود. از مزایا و ویژگی های خرید دکل مهاری می توان به قیمت پایین، وزن کم و نصب آسان اشاره کرد.

نصب دکل مهاری در تهران

ولی به فضای زیادی برای نصب مهارها بر روی زمین نیاز دارد. البته اگر در محوطه شهر، فضای لازم وجود داشته باشد این دکل ها را می توان به آسانی روی ساختمان ها نصب نمود.

خرید دکل مهاری در تهران

برخی مواقع خرید دکل مهاری در تهران از طرف مشتری و بسته به نظر او به یک سری تغییرات نیاز دارد. برای مثال مشتری خواهان تغییر رنگ دکل مهاری بعد از مرحله گالوانیزه به رنگ دلخواه می باشد که بایستی با دست رنگ آمیزی شود. بنابراین قیمت دکل به غیر از عملیات گالوانیزه و اجزای تشکیل دهنده مطابق رنگ مصرفی هم محاسبه می گردد. گاهی اوقات مشتری بنا به دلایل شخصی دکل مهاری را بدون متعلقات درخواست می نماید که کاهش هزینه را به همراه دارد.

زیرا هزینه مختص به تعلقات به صورت جدا محاسبه می شود. همچنین زمان خرید دکل مهاری باید متراژ مهار را در نظر گرفت. چون مانند سایر متعلقات ذکر شده بر قیمت دکل تاثیر می گذارد.

فروش دکل مهاری در تهران

فروش دکل مهاری در تهران به روش های متعددی صورت می گیرد. بنابراین تولیدکننده دکل مهاری چنین تجهیزات بسته به نیاز مشتری از انواع متعلقات همراه روکش هایی با متریال های گوناگون روی این نوع دکل ها استفاده می کند. پس جنس دکل مهاری در قیمت نهایی و فروش آن نقش بسزایی دارد. البته برخی دکل ها به شکل گالوانیزه فروخته می شوند که بعد از طراحی سکشن ها، داخل استخر گالوانیزه قرار می گیرند.

بنابراین قیمت این نوع دکل به غیر از خود دکل و دیگر متعلقاتش به مقدار گالوانیزه به کار رفته نیز بستگی دارد. اما دکل سیاه یا بدون گالوانیزه نیز موجود است که از قیمت کمتری نسبت به دکل گالوانیزه برخوردار می باشد. ولی طول عمر کوتاه تری دارد.

نصب دکل مهاری در تهران

کلیدی ترین فاکتور در نصب دکل مهاری در تهران، سنجش میزان مقاومت لازم در مقابل بار باد می باشد. بنابراین با افزایش ارتفاع، دکل در مکان های بادخیز قرار گرفته و به طراحی مدرن تر و پیچیده تری نیاز دارد. البته در طراحی دکل های مهاری از استانداردها و آیین نامه های مختلفی همچون آیین نامه فولاد AISC، آیین نامه 2800 ایران و استانداردهای طراحی دکل های مخابراتی استفاده می گردد.

یکی از نکات مهم در نصب دکل های مهاری این است که قطعات از قبل ساخته می شوند و با بررسی استانداردها روی هم قرار می گیرند. پس برای نصب باید از دو سیستم 6 متری و 9 متری استفاده کرد. همچنین هر قسمت از اتصالات میلگردی و بدنه لوله ای با جوش CO2 و از طریق جوشکاری به هم وصل می شوند.

بعد از مرحله جوشکاری در نصب دکل مهاری در تهران باید مهارها را با زوایای 120 درجه در سیستم 6 یا 9 متری از طریق سیم مهار نگه داشت. همچنین هر قسمت از بدنه به طول 3 متر بوده که از قبل به شکل مثلث متساوی الاضلاع ساخته می شود. طبق استاندارد مربوطه هر قسمت به 8 ردیف پله مجهز می باشد که تعادل، پایداری، طراحی و سهولت در نصب را بهبود می بخشد.

خصوصیات دکل مهاری در تهران

دکل مهاری در تهران برای نصب دیش های کوچک، آنتن های وایرلس، آنتن های اینترنتی و آنتن های بیسیم مناسب می باشد که در اینجا از این سازه به نام دکل های اینترنتی نیز یاد می شود. زیرا چنین دکلی جهت بارگذاری های سبک طراحی و ساخته شده است. همچنین با وجود وزن کم قابلیت تعبیه روی سازه های بتنی و فلزی همچون ساختمان ها و سوله ها را دارد.

البته قیمت دکل مهاری در مقایسه با دیگر دکل ها ارزان می باشد که در زمان کوتاه و با سرعت بالا نصب آن صورت می گیرد. دکل های مهاری بسته به سرعت باد در محوطه نصب، ارتفاع و بارگذاری با قاعده های مربعی و مثلثی با استفاده از نبشی، میلگرد و لوله ساخته می شوند.

بر روی دکل مهاری در تهران حروف لاتین G همراه با یک الی دو عدد حک شده که اندازه قاعده دکل را به نمایش می گذارد. برای مثال دکل G25 بدین معنا بوده که اندازه قاعده آن 25cm است. همچنین دکل مهاری همچون دکل خود ایستا با گالوانیزه گرم پوشش داده می شود تا از خوردگی و زنگ زدگی جلوگیری به عمل آید.

اجزای دکل مهاری در تهران

دکل مهاری در تهران همانند دکل های دیگر دارای اجزای تشکیل دهنده است که دکل همپا از این قاعده مستثنی نیست. در نتیجه اجزای به کار رفته در دکل مهاری یا شرکت معتبر همپا دکل به شرح زیر است.

گوشواره

گوشواره دکل مهاری در تهران جهت پیشگیری از اتصال مستقیم دکل به انکر راد و افزایش شعاع خم مفتول مهاری به کار می رود. زیرا این قطعه طول عمر مفتول مهاری را بیشتر کرده و از صدمه دیدن سیم مهار در قسمت اتصال مفتول مهار پیشگیری خواهد کرد.

کرپی

نصب کرپی به اورلپ و مفتول مهار خم خورده به طول 50 cm نیاز است. پس این سیم از طریق 2 الی 3 کرپی در این فاصله به بدنه خود محکم و متصل می شود. البته کرپی ها بایستی با روش درست و به شکلی که هر سه عدد در یک راستا باشند، نصب گردند.

سیم مهار

دکل مهار در تهران برای حفظ پایداری و افزایش مقاومت خود در زمان وزش باد به سیم مهار نیاز دارد. این سیم ها با جنس فولادی بسیار مقاوم بوده که مدل های بافته آن در اندازه های 6 الی 16 در دسترس می باشند. اما این سیم ها برای دکل های عادی در ظرفیت های پایین در اندازه های 6 الی 8 جوابگوی طراحی هستند.

سکشن (تکه یا قسمت)

سکشن های دکل مهاری در تهران از سه ابزار مهم میلگرد، لوله و پیچ تشکیل می شوند که دارای ارتفاع 3m می باشند. البته در حالت کلی میلگرد با سایز 10 و لوله با اندازه 33 برای نیازهای دکل مناسب است. همچنین برای اتصال میلگرد و لوله، جوش Co2 به کار برده می شود که بهترین گزینه استفاده از میلگرد بدون آج می باشد.

انکر راد

انکر راد سیم های مهر را به بخش فونداسیون در دکل مهاری در تهران وصل می کند. البته سایز انکر راد ها بسته به تعداد سیم های مهاری تعیین می شود. همچنین انکر راد با گالوانیزه گرم پوشش داده شده که از خوردگی و زنگ زدگی جلوگیری می کند.

انکربولت

انکر بولت دکل مهاری را به فونداسیون های پیش ساخته وصل می نماید که بسته به وزن و ارتفاع سازه تعداد این قطعه 1 الی 3 می باشد. انکربولت همانند دیگر قطعات دکل مهاری باید گالوانیزه شود.

مهارکش

بست قورباغه ای یا مهارکش موجب ایجاد کشش اولیه در دکل مهاری می شود که چرخیدن این سازه را نیز به دنبال دارد. پس با توجه به استانداردهای موجود در آیین نامه ها باید کشش اولیه این سیم 10% مقاومت از خود نشان دهد. همچنین مهارکش ها به شکل یک سر گرد و دو سر گرد طراحی و تولید می شوند.

صفحه تعادل

ورق ها یکی از تجهیزات به کار رفته در دکل مهاری هستند که سیم های مهاری را به قسمت عصایی متصل می نمایند. بنابراین صفحه تعادل از یک سو به سیم مهاری و از سوی دیگر به انکر رادها وصل می گردد. سپس برش و سوراخکاری می شود. البته در فواصل و ضخامت سوراخ های روی دکل باید به نیروی مختص به سیم های مهاری توجه نمود. همچنین سوراخ ها به اندازه باشد که از هم تنیده شدن ورق ها پیشگیری کند. البته اگر نیروی حاصل از سیم مهاری از حد بگذرد باید تعدادی صفحه تعادل کنار هم قرار داده شود.

تسمه کمربندی

این ابزار در دکل مهاری وظیفه پخش نیرو را بر عهده دارد. این نیرو در محوطه اتصال سیم مهار به دکل های مهار با ارتفاع 6 الی 9 متر وارد می شود. بنابراین تمام اجزای مربوط به دکل مهاری به یک اندازه نیرو دریافت می کنند.

انواع دکل مهاری در تهران

دکل مهاری G35

این نوع دکل از شکل و ظاهر سه ضلعی برخوردار بوده که دارای پایه های لوله شکل با نمره 3 می باشد. همچنین ضخامت دکل مهاری G35 بسته به ارتفاع و نصب آن حدود 2mm است. البته دکل های گروه G از 3 طرف با ابعاد 9m نگه داشته می شوند. دکل مهاری G35 ظاهر این دکل سه ضلعی بوده و از سکشن 3m برخوردار است. همچنین پایه لوله شکل آن دارای نمره 3 و عرض قاعده آن 35cm می باشد.

دکل مهاری G45

دکل مهاری G45 نیز سه ضلعی بوده و از سکشن 3m برخوردار است. همچنین در دو تیپ a و b همراه با میلگردهای 8 الی 10 به شکل خرپایی به هم وصل می شوند. البته بیشترین ارتفاع در دکل مهاری G45 به 81m می رسد.

دکل مهاری G50

ساختار این نوع دکل سه ضلعی بوده که پایه لوله شکل آن دارای نمره 60 می باشد و از نبشی با نمره 4 طراحی و تولید می گردد. همچنین سکشن این نوع دکل 3 الی 6 متر بوده که در نصب دیش های رادیویی و آنتن های بیسیم کاربرد دارد.