همه چیز درباره دکل دوربین مداربسته اسپید دام

دکل دوربین مداربسته اسپید دام عنصری مهم در بکارگیری سیستم های امنیتی در نقاط مختلف شهر ها به شمار می آیند.‌ استفاده از این نوع دکل سبب می شود تا مکان های حساس و مهم از جمله بانک ها و مدارس ایمن سازی شوند. همچنین کوچک ترین تخلفات و حرکات مشکوک افراد ضبط و مورد بررسی قرار گیرند.

امروزه استفاده از دکل دوربین مداربسته اسپید دام بسیار رایج و متداول شده است. زیرا جهت اجرایی کردن پروژه های نظارت تصویری در سطح شهرها وجود این نوع دکل لازم و ضروری است.

دکل دوربین مداربسته اسپید دام چیست؟

دکل دوربين مداربسته اسپيددام در واقع نوعی دکل منوپل یا همان تک پايه است که جهت نصب دوربين مداربسته مورد استفاده قرار می گیرد.

نکته: جابجایی و نصب این نوع دکل به آسانی امکان پذیر نمی باشد. برای این کار باید از جرثقیل های بالابر استفاده شود. بنابراين در مکان هایی که امکان رفت و آمد جرثقیل وجود نداشته باشد نصب این دکل ها تقریبا غیر ممکن خواهد بود.
اصول طراحی و ساخت دکل دوربین مداربسته اسپید دام

دکل دوربین مداربسته اسپید دام با توجه به شرايط منطقه ای و جغرافیایی، نوع مسير رفت و آمد طراحی و تولید می شود. شرکت های سازنده این نوع دکل ملزم به رعایت کلیه اصول فنی و مهندسی در طراحی آن هستند. لازم به ذکر است که طراحی اين دکل باید به نحوی باشد که پايه آن دچار لرزش نشود تا كيفيت تصوير دوربين مطلوب و واضح باشد.

دکل دوربین مداربسته اسپید دام

قیمت دکل دوربین مداربسته اسپید دام

عوامل زیادی بر تعیین قیمت دکل دوربین مداربسته اسپید دام تاثیر گذار هستند. معمولا این نوع دکل بر اساس نیاز خریداران طراحی و ساخته می‌شود. به طور کلی عوامل تعیین کننده قیمت دکل اسپید دام عبارتند از:

۱: فونداسیون.

۲: نوع دکل.

۳: ارتفاع.

۴: جنس و آلیاژ به کار رفته در دکل.

۵: نوع اتصالات‌

۶: تعداد شاخه های تعبیه شده جهت نصب پروژکتور و دوربین.

مهم ترین عامل تاثیر گذار بر کیفیت دکل دوربین مداربسته اسپید دام: بودجه تعیین شده جهت خرید دکل دوربین مدار بسته اسپند دام مهم ترین عامل تاثیر گذار بر کیفیت آن است. زیرا هر چه میزان بودجه در نظر گرفته شده بیشتر باشد جنس و عناصر به کار رفته در ساخت دکل با کیفیت تر خواهند بود.

جنس دکل دوربین مداربسته اسپید دام

دکل دوربین مدار بسته اسپید دام معمولا از جنس آهن است که آن را با گالوانیزه گرم پوشش می دهند. همچنین در مکان هایی که نیاز به دکل ارتفاع کوتاه باشد از دکل هایی با جنس آلومينيوم يا آلياژهای ديگر استفاده می شود. گاهی این آلیاژ ها را پوشش داده و گاهی هم بدون پوشش مورد استفاده قرار می دهند.‌ دکل ها ی پوشش داده شده از مقاومت بسیار خوبی برخوردار هستند.

تعیین پوشش دکل دوربین مداربسته اسپید دام بر چه اساسی است:

پوشش دکل دوربین مداربسته اسپید دام را با توجه به میزان رطوبت هوا انتخاب می کنند. گاهی اوقات از نوع رنگ شده و گاهی نیز با توجه به شرایط از جنس گالوانیزه استفاده می شود. مثلا در مناطق مرطوب و دارای رطوبت بالا مانند شمال کشور از پوشش گالوانیزه استفاده می شود. همچنین جنس دکل را با در نظر گرفتن نوع کاربرد و قیمت تمام شده آن محاسبه می کنند. قیمت دکل آهنی با روکش گالوانیزه بسیار بالا است. به همین دلیل در مناطق خشک و بدون رطوبت از دکل هایی با جنس آهن سیاه استفاده می شود. لازم به توضیح است که دکل غیر گالوانیزه برای ارتفاع بیشتر از ۴ متر غیر قابل استفاده می باشد.

معیار تعیین کننده ارتفاع دکل دوربین مداربسته اسپید دام: ارتفاع دکل دوربین مداربسته اسپید دام بر اساس محل نصب و زاویه دید مورد‌ نظر مابین ۲ تا ۳۰ متر تعیین می شود. لازم به ذکر است که هر چه ارتفاع دکل بیشتر باشد قیمت تمام شده آن نیز بیشتر خواهد بود. همچنین در دکل های مرتفع امکان لرزش دوربین وجود دارد. به همین دلیل در نصب دکل ها با ارتفاع بالاتر باید تدابیر مهمی اتخاذ و در نظر گرفته شوند.

موارد استفاده از دکل دوربین مداربسته اسپید دام: دکل دوربين مدار بسته اسپید دام جهت نصب دوربين مداربسته در ورزشگاه ها، مراکز خرید، بزرگراه ها و فروشگاه ها، پالایشگاه های نفت و غیره مورد استفاده قرار می گیرند. این دکل ها با هدف افزايش ارتفاع ، ایجاد زاویه دید، افزایش برد دید و کاهش دسترسی غیر مجاز به دوربین ها به کار گرفته می شوند. در واقع برای استفاده از دکل اسپید دام هیچ گونه محدودیت و مانعی وجود دارد. تنها موردی که باید آن را مد نظر قرار داد تعیین نوع دکل با توجه به نیاز خود است.

دکل دوربین اسپید دام

انواع دکل دوربین مداربسته اسپید دام

دکل دوربین مداربسته اسپید دام معمولا در ۴ نوع مختلف طراحی و ساخته می شوند که عبارتند از:

دکل لوله‌ای:

دکل های لوله ای یکی از مناسب ترین نوع دکل اسپید دام است که از آهن سیاه یا آهن با پوشش گالوانیزه تولید می شود. این نوع دکل‌ دارای ساختاری ساده می باشد به همین دلیل استفاده از آن متداول است. دکل لوله ای اغلب به شکل L وارونه یا T طراحی می شوند و در عین سادگی ساختار به سختی ساخته می شوند. مقاومت این نوع دکل نسبت به دکل های مکعبی بسیار بالا است و اغلب برای ارتفاع ۱۰ متر مورد استفاده قرار می گیرد.

دکل مکعبی:

جالب است بدانید دکل دوربین مداربسته اسپید دام در اغلب مواقع از پروفیل‌های آهنی یا قوطی ساخته می‌شوند. این دکل ها به شکل L وارونه یا T ساخته می شوند. هزینه ای که برای ساخت این نوع دکل صرف می شود بسیار ناچیز است و این به دلیل سادگی ساختار آن است. دکل مکعبی برای استفاده در ارتفاق ۶ متر طراحی می شود و از استقامت پایینی برخوردار است.

دکل چند وجهی:

دکل چند وجهی یکی دیگر از انواع دکل دوربین مداربسته اسپید دام است که با مقاطع متنوع و به شکل هرم ناقص ساخته می شود. این دکل در اصل از ترکیب تعداد بسیاری سازه‌ کوچک ساخته می شود که به صورت کاملا تخصصی به هم جوش زده می شوند.

دکل ماژولار:

یکی دیگر از انواع دکل دوربین مداربسته اسپید دام دکل ماژولار است. ویژگی بارز این نوع دکل مقاومت بالای آن در برابر باد است. این امر سبب شده تا از آن در مناطقی که سرعت وزش باد زیاد است استفاده شود. همچنین این نوع دکل بسیار شبیه به دکل های مخابراتی است. لازم به ذکر است که دکل ماژولار در برابر ضربات وارده به آن هیچ گونه مقاومتی از خود نشان نمی دهد و به راحتی آسیب می بیند.

سایر مدل های دکل دوربین مداربسته اسپید دام کدامند: علاوه بر موارد ذکر شده دو مدل دیگر از دکل دوربین مداربسته اسپید دام وجود دارند.

این دو نوع دکل دارای ساختاری متفاوت بوده و اغلب در شرایط خاص ار آن ها استفاده می شود. این دو دکل عبارتند از:

۱: دکل دوربین بدون کنسول پیش رونده.

۲: دکل دستک عصایی.

از نوع بدون کنسول پیش رونده برای نصب دوربین ثابت مداربسته استفاده می شود. همچنین از مدل دکل دستک عصایی برای نصب دوربین در راس دکل بهره می گیرند.

نکات مهم در طراحی و ساخت دکل دوربین مداربسته اسپید دام

۱: تعیین ارتفاع دکل و زاویه مناسب جهت نصب دوربین هماهنگ با محلی که نظارت آن مد نظر مشتری است.

۲: تعیین نوع و مدل دوربین با در نظر گرفتن موقعیت و اهداف نظارتی مد نظر خریدار.

۳: تعیین الگو و شکل ظاهری و نوع نمای دکل با توجه به موقعیت محلی که قرار است دکل در آن مستقر شود.

۴: منابع اقتصادی و میزان بودجه در دسترس خریدار.

۵: تعیین نوع پوشش و رنگ انتخابی دکل هماهنگ با موقعیت اقلیمی و جغرافیایی محل نصب.

۶: تعیین محل نصب و شیوه نصب دکل دوربین.

۷: تعیین و بررسی دقیق زمان مورد نیاز جهت نصب دکل.

حرفه ای ترین نوع دکل اسپید دام کدام است: دکل دوربین مداربسته اسپید دام از نوع چند وجهی حرفه ای ترین نوع دکل دوربین است. دلیل این امر نیز سطح مقطع آن است که از بالا به پایین افزایش یافته است. این ویژگی منحصر به فرد در دکل چند وجهی سبب بالا رفتن میزان مقاومت دکل در برابر شرایط جوی و ضربات فیزیکی می شود.

لازم به ذکر است که این نوع دکل از نظر ساختار و شکل محدودیتی برای ساخت نداشته و در انواع مختلف ساخته می شود. همچنین هزینه صرف شده برای ساخت دکل ‌های چند وجهی به نسبت سایر دکل ها بالاتر است.

نکات مهم و قابل توجه پیش از ساخت دکل اسپید دام: پیش از ساخت دکل دوربین مداربسته اسپید دام باید تحقیقات مفصلی بر روی سیستم های موجود و به روز دنیا صورت بگیرد. این سیستم ها شامل اجزاء، استانداردها، نظارت تصویری و تکنولوژی ها می باشند. سپس لازم است بررسی های دقیقی بر روی بستر سازی دکل انجام بگیرد. بستر سازی شامل مسیر کشی، و لوله گذاری برای عبور کابل ها و کنده کاری می باشد.

لازم به ذکر است که طراحی دکل باید به کمک نرم افزارهای پیشرفته و کاملا تخصصی و به وسیله متخصصان باتجربه و مجرب انجام بگیرد.

مزایای استفاده از دکل دوربین مداربسته اسپید دام:

افزایش زاویه دید دوربین نصب شده بر روی آن.
کاهش نقاط کور جهت تصویر برداری دوربین.
بالا بردن برد دید دوربین مداربسته نصب شده.
افزایش دقت در ثبت سرعت وسایل نقلیه.
بالا بردن دقت و کارایی دوربین های مداربسته و پلاک خوان نصب شده.
مدار بسته از دسترس بودن غیر مجاز و از دست افراد خرابکار در امان خواهد بود.
افزایش کیفیت تصاویر ضبط شده توسط دوربین ها.
امکان نصب دوربین های بیشتر و استفاده همزمان از چند دوربین.
امکان نصب پروژکتور جهت ارتقاء دید در زمان تاریکی هوا در کنار دوربین مداربسته‌
نیاز به فضای اندک جهت نصب آن.
امکان کنترل مناسب محیط و بالا بردن قدرت مانور دوربین های مداربسته اسپید دام یا PTZ .
استفاده از دکل و نصب دوربین مدار بسته بر روی آن سبب بالا رفتن امنیت محل مورد نظر از بسیاری جهات خواهد شد.
استفاده از این نوع دکل برای نصب دوربین مدار بسته سبب صرفه جویی در برخی هزینه ها مانند جبران هزینه سرقت و خسارت می شود.

معیار های تعیین نوع دکل دوربین مداربسته اسپید دام با توجه به مکان نصب دوربین:

۱: مشخص نمودن نوع یا الگوی نمایی دکل با توجه به محل نصب آن.

۲: مشخص کردن پوشش، جنس، گالوانیزه و یا رنگ دکل با توجه به مکان نصب آن.

۳: مشخص کردن ارتفاع دکل با توجه به میزان میدان دید مورد نظر.

نکات مهم جهت نصب دکل دوربین مدار بسته: برای نصب دوربین مداربسته اسپید دام اصول و مواردی کلیدی وجود دارند که باید رعایت شوند. پیش از مستقر کردن دکل لازم است ارتفاع، جهت و مکان دوربین تعیین شود. زیرا این موقعیت و نحوه پوشش دوربین است که نحوه نصب دکل را مشخص می کند.

به طور کلی موارد مهم برای تعیین نحوه نصب دکل عبارتند از:

۱: میزان میدان دید موردِنیاز.
۲: جهت وزش باد.
۳: جهت تابش نور خورشید.
۴: وجود ارتعاشات و امواج در محیط مورد نظر .

تذکر: دوربین مدار بسته باید به شکلی بر روی دکل نصب شود که نور خورشید به‌طور مستقیم به لنز آن نتابد. زیرا تابش نور به لنز دوربین باعث می شود تا تصاویر ضبط شده از کیفیت مطلوب برخوردار نباشند.

نکات مهم برای خرید دکل دوربین اسپید دام:

دکل دوربین مدار بسته اسپید دام با توجه به نیاز مشتری طراحی می‌شود. این مسئله باعث می شود تا تشخیص مناسب بودن آن برای کاربری های مختلف سخت باشد. به همین دلیل بهتر است پیش از خرید برخی نکات مهم و کلیدی را مورد بررسی قرار داد.‌

۱: کاربری و محل نصب را به دقت بررسی و شناسایی کرد.

۲: تعداد و نوع دوربین های مداربسته ای که قرار است بر روی دکل نصب شوند مشخص شوند.

۳: میزان بودجه ای که جهت خرید دکل در اختیار دارید باید مشخص شود. به طور حتم هر چه دکل مرغوب تر و مقاوم تر باشد هزینه ساخت آن نیز بالاتر خواهد بود.

تاثیر تعداد و نوع دوربین بر قیمت دکل دوربین مداربسته اسپید دام

دکل دوربین مداربسته اسپید دام به قطعاتی برای اتصال دوربین ها و براکت مجهز است. از این رو هر چه تعداد دوربین های نصب شده بر روی دکل بیشتر باشند هزینه ساخت و نصب آن نیز هم بالاتر خواهد رفت. مسئله تاثیر گذار بعدی بر روی قیمت دکل نوع دوربین هایی است که بر روی دکل نصب می شوند. یقینا دوربین های اسپید دام باید بر روی دکل اسپید دام نصب شوند و این امر با هزینه های بالاتر همراه خواهد بود. نکته بعدی نصب پروژکتور بر روی دکل است که در صورت نصب آن هزینه دکل افزایش می یابد.
موارد استفاده از دکل دوربین مداربسته اسپید دام با توجه به کاربرد دوربین:
۱: موارد حفاظتی.

۲: نظارتی.

۳: ثبت تخلفات

۴: کنترل محدوده ترافیک زوج و فرد

فواید استفاده از دکل جهت نصب دوربین مدار بسته جاده ای

دکل دوربین مداربسته اسپید دام می تواند بستری مناسب برای نظارت و کنترل همیشگی ترافیک و حوادث ناشی از رفت و آمد خودروها

باشد. همچنین نصب دکل و اجرای دوربین بر روی آن سبب کاهش استفاده از نیروی انسانی در جاده ها می شود. بنابراین میزان دقت نظارت بر این بخش به شدت بالا خواهد رفت. از طرفی استفاده از دوربین مستلزم ایجاد زاویه دید مناسب است و این امر بدون دکل امکان پذیر نخواهد بود.

دلایل استفاده از دوربین مدار بسته اسپید دام

مهم ترین دلیل برای استفاده از دوربین دام بر روی دکل دوربین مداربسته اسپید دام شکل و ظاهر منحصر به فرد آن ها است. این دوربین‌ها اغلب به شکل گنبد طراحی شده و می توانند تصاویر را در زاویه ۳۶۰ درجه ضبط نمایند. گاهی اوقات از دوربین مداربسته نوع بالت نیز استفاده می شود اما باید دقت کرد که زاویه دید آن ها محدود است. از دوربین های مداربسته بالت معمولا جهت ضبط تصاویر ثابت استفاده می شود.

نکته بسیار مهم و حیاتی در نصب دکل دوربین اسپید دام

نکته بسیار مهم در نصب این دکل‌های چگونگی برق‌رسانی به دوربین نصب شده بر روی آن است. در صورت استفاده از دوربین‌های سیم دار لازم است سیم را به نحوی از بدنه دکل رد کرد که دسترسی به آن ممکن نباشد. اهمیت این موضوع به حدی است که در صورت اجرایی نشدن آن ممکن است ماهیت کلی دوربین مداربسته زیر سوال برود.

بهترین نوع دوربین مدار بسته جهت نصب بر روی دکل اسپید دام

دوربین های بی سیم بهترین نوع برای نصب بر روی دکل دوربین مداربسته اسپید دام هستند. زیرا کنترل پنل آن ها در اتاق های نگهبانی قرار داده شده و امکان دستیابی افراد سودجو و خرابکار به آن ها غیر ممکن است. همچنین این دوربین ها به دلیل امنیت بالا دارای عمر مفید بالایی نسبت به دوربین های سیم دار می باشند.

سخن پایانی:

با توجه به پروژه های در دست اجرا می توان بهترین دکل دوربین مدار بسته اسپند دام را خریداری و نصب نمود. برای تشخیص دوربین مناسب نیاز خود بهتر است از افرادی متخصص و با تجربه کمک گرفت. شرکت همپا دکل یکی از شرکت های معتبر سازنده این نوع دکل است که گروهی مجرب را جهت دادن مشاوره به خریداران در اختیار دارد. در صورتی که قصد خرید دکل دوربین مداربسته را دارید حتما از تجربیات و دانش این کار گروه با تجربه استفاده نمایید.

برای مشاهده و استعلام قیمت دکل مهاری وارد این صفحه شوید و با مشاورین ما در تماس باشید.