دکل مهاری سه وجهی

معرفی دکل مهاری سه وجهی و انواع آن

از دکل مهاری سه وجهی به منظور نگهداری از تجهیزات مخابراتی استفاده می شود. شرکت های مخابراتی برای ارائه خدمات خود به شرکت ها دکل های سه وجهی را در مناطق نزدیک به آن ها نصب می کنند. دکل های سه وجهی به دلیل باروری پایینی که دارند به منظور تقویت آنتن موبایل، آنتن رادیو، آنتن های بی سیم و … استفاده می شوند. این دکل ها در انواع مختلفی و با سایز گوناگون وجود دارند. در این مقاله به بررسی و نحوه خرید همه آن ها می پردازیم.

دکل سه وجهی چیست و ویژگی هایی دارد؟

دکل سه وجهی از انواع دکل های مخابراتی است که می توان از آن به راحتی استفاده کرد. با توجه به نام این دکل ها می توان دریافت که قاعده آن ها به صورت مثلثی سه وجهی است. برای بالا رفتن مقاومت و نصب تجهیزات روی دکل از میله های سبک به صورت زیگزاگی استفاده می شود. روی دکل های سه وجهی آنتن هایی نصب می کنند که به وسیله آن ها می توان ارتباط مخابراتی بی سیم دوطرفه برقرار کرد. این دکل ها با استفاده از یک سیم مهار به زمین یا هر سطح دیگری متصل شده و قابل استفاده هستند. همچنین دکل های سه وجهی بیشترین استفاده را در تقویت شبکه اینترنت و آنتن موبایل دارند. در واقع از آن ها به منظور نگهداری از تجهیزات مخابراتی استفاده می شود.

دکل مهاری سه وجهی وزن بسیار پایینی دارد به همین دلیل نصب آن بسیار آسان و کم هزینه است. از دیگر مزیت های این نوع دکل سرعت بالای نصب آن است که کمتر از یک هفته می توان آن را نصب کرد. این در حالی است که مدل های دکل های مخابراتی دیگر بیش از یک ماه زمان لازم است تا آن ها را نصب کنند. از این دکل ها در مکان هایی استفاده می کنند که فضا به اندازه کافی وجود داشته باشد. چرا که به دلیل وزن پایین این دکل ها نیاز به سیم های مهار برای نگهداری آن ها وجود دارد.

بیشترین مکانی که نصب دکل مهاری سه وجهی در آن انجام می گیرد‌‌‌‌‌‌‌، بالای ساختمان است. هر چه ارتفاع ساختمان بیشتر باشد میزان کارایی این دکل ها بیشتر است. بنابراین برای مناطق شهری و ساختمان های بلند مزیت بالایی دارند. علاوه بر این در صورتی که میله سازنده آن محکم باشد می توان در مناطق کویری نیز از این نوع دکل استفاده کرد.

دکل مهاری سه وجهی بر اساس استاندارد آمریکا ساخته شده است بنابراین از نظر مقاومت در برابر سرعت باد و ضربات دیگر بسیار مقاوم و استاندارد می باشد. برای جلوگیری از زنگ زدگی قطعات این دکل آن ها را گالوانیزه می کنند. جوشکاری این دکل ها از جوش co2 می باشد که بسیار محکم است. زمانی از جوشکاری در دکل های سه وجهی استفاده می شود که میله انکر را به سر ستون ساختمان جوش زد و سپس پیچ و مهره کرد. این کار را به جای وارد کردن میله انکر داخل دیوار انجام خواهند داد.

موارد استفاده از دکل مهاری سه وجهی

از دکل مهاری سه وجهی در شرکت ها و ادارات مختلفی استفاده می شود. این ادارات شامل موارد زیر می باشند.

· ارگان های امنیتی

· سامانه ارتباطی بدون سیم نیرو انتظامی

· اپراتور موبایل

· شرکت های تامین کننده اینترنت

· شبکه های رادیویی

نصاب دکل مهاری سه وجهی

نصاب دکل مهاری سه وجهی سکشن های دکل را روی یک دیگر نصب می کند. سپس متعلقات دکل را روی آن قرار می دهد و در انتها مهار ها را در جای مناسب خود نصب می کند. با توجه به ارتفاعی که دکل دارد نصاب موظف است جوش کاری بسیار محکم و قابل اطمینانی برای جایگذاری آن انجام دهد. نصاب باید تمامی مراحل نصب را با دقت تمام انجام دهد.
عوامل موثر بر ارتفاع دکل مهاری سه وجهی

در هنگام خرید دکل مهاری سه وجهی لازم است عواملی که روی میزان ارتفاع آن تاثیر گذار هستند را بشناسید. این عوامل عبارتند از:

· موارد استفاده از دکل

· متعلقات دکل

· متریال بدنه دکل

· میزان وزن دکل

· میزان هزینه در نظر گرفته شده برای ساخت دکل

· حداکثر سرعت بادی که در منطقه نصب دکل وجود دارد.

برای کسب اطلاعات در زمینه میزان ارتفاع دکل مهاری سه وجهی که قصد خریداری آن را دارید می توانید با کارشناس متخصص مشورت کنید.

انواع دکل مهاری سه وجهی

دکل مهاری سه وجهی با توجه به نوع کاربرد، ارتفاع و بارگذاری دکل مهاری در انواع مختلفی تولید می شود. این مدل ها با حرف G و یک عددی که جلو آن نوشته شده است نمایش داده می شوند. این عدد نمایانگر میزان عرض قاعده در هر یک از سه وجه بر حسب سانتی متر است. انواع دکل مهاری سه وجهی عبارتند از:

· دکل های مهاری G25 سه وجهی

· دکل های مهاری G35 سه وجهی

· دکل مهاری G45 سه وجهی

· دکل های مهاری G65 سه وجهی

· دکل های مهار G80 سه وجهی

دکل مهاری سه وجهی g25

دکل مهاری سه وجهی G25 سبک ترین دکل مهار سه وجهی است که در بازار موجود است. برای ساخت این نوع دکل از لوله های فشاری سبک و میلگرد های زیگزاگی استفاده شده است. قطر لوله های فشاری ۳ سانتی متر بوده که بسیار سبک هستند. میلگرد های زیگزاگی نیز دارای قطر ۸ میلی متر می باشند که نقش متصل کننده را بر عهده دارند. عمده ترین کاربرد این نوع دکل در پشت بام منازل است چرا که وزن بسیار سبکی دارد.

دکل وجهی g35

ارتفاع دکل مهاری سه وجهی g35 حدود ۱۵ تا ۳۰ متر می باشد. پایه های این دکل از لوله نمره ۳ می باشد. همچنین متشکل از سکشن های ۳ متری است که به صورت خرپایی به هم متصل می شوند. این نوع دکل ها دارای محدوده ارتباطی محدود هستند. بیشترین کاربرد برای نصب آنتن های بی سیم یا دیش های کوچک اینترنت است. این دکل ها در هر سه جهت با زاویه ۱۲۰ درجه با استفاده از سیم مهار، مهار خواهند شد. سکشن ها به صورتی سه وجهی (مثلثی) هستند که هر کدام از یک بدنه لوله ای و اتصالات میلگردی تشکیل شده اند. در هر سکشن ۸ ردیف پله وجود دارد که وظیفه آن ها افزایش مقاومت دکل و سهولت برای بالا رفتن از دکل است.

مشخصات فنی این نوع دکل به شرح زیر می باشد

· صفحات تعادل با نمره ۶ ارائه می شوند.

· پیچ و مهره مورد استفاده در آن ۱۰ و ۱۶ از نوع ۸/۸ می باشد.

· مهارکش ۱۲

· فاصله مهار ها از هم هر ۹ متر یا در صورت لزوم هر ۶ متر

· جنس سیم مهار گالوانیزه با قطر ۹ میلی متر

· میلگرد از نوع غیر نوردی با قطر ۸ میلی متر

· قطره لوله ۳۲ میلیمتر دارای ضخامت ۲ میلیمتر است.

· ضخامت گالوانیزه با میانگین ۱۰۰ میکرون

· وزن هر سکشن ۲۵ کیلو گرم

· طول هر سکشن ۲۹۹ سانتی متر

· طول قاعده مرکز به مرکز ۳۵ سانتی متر

· فاصله مهار ها از هم هر ۶ متر

دکل مهاری سه وجهی g45

تمامی شیوه ساختار دکل مهاری سه وجهی G45 همانند دکل G35 است. تنها تفاوت این دو دکل در کاربرد آنهاست. چرا که دکل های G45 امکان بارگذاری بیشتری دارند. این مدل از دکل مهاری سه وجهی را می توان روی بستر های سنگی، خاک دستی و زمین های شهری نصب کرد.

مشخصات فنی این نوع دکل مهاری عبارتند از:

· طول هر سکشن ۲۹۹ سانتی متر

· طول قاعده مرکز به مرکز ۴۵ سانتی متر

· وزن هر سکشن ۳۹ کیلو گرم

· ضخامت گالوانیزه با میانگین ۱۰۰ میکرون

· قطره لوله ۳۴ میلیمتر دارای ضخامت ۳ میلیمتر است.

· میلگرد از نوع غیر نوردی با قطر ۱۰ میلی متر

· مهارکش ۱۶

دکل مهاری سه وجهی G65

برای ساخت دکل مهاری سه وجهی G65 از میله هایی با ضخامت بیشتر استفاده می شود. به همین خاطر بیشترین استفاده از آن در مناطق کویری است. از این نوع دکل علاوه بر کارهای مخابراتی به منظور انتقال نیرو مانند برق نیز استفاده می کنند.

دکل مهاری سه وجهی G80

سنگین ترین دکل مهاری سه وجهی همین دکل G80 است که دارای مقاومت بسیار بالا، مستحکم و دارای فونداسیون یکپارچه است. ارتفاع این مدل دکل سه وجهی حدود ۱۲۰ متر می باشد و دارای قاعده بالایی هستند. میلگرد هایی که برای ساخت این دکل استفاده می شوند دارای نمره ۸ یا ۱۰ با قطر ۶ سانتی متر هستند. نبشی به کار رفته در این مدل دکل نیز ۳ سانتی متر است و اجزاء آن به وسیله پیچ و مهره و جوش به هم وصل شده اند. بعد از هر ۱۲ متر در این دکل ها در هر سه جهت مهار وصل می شود.

دکل مهاری سه وجهی

دکل های مهار سه وجهی دکل سه وجهی مخابراتی هستند که با استفاده از سیم مهار به زمین یا تکیه گاه های خود همانند بتن و یا فلز مهار می شوند. با توجه به ابعاد و نوع ساخت آن ها را دسته بندی می کنند. اجزا این دکل ها به صورت پیش ساخته تولید شده اند که برای نصب آن ها کافی است قطعات ساخته شده را سرهم کرد. همین امر باعث راحتی نصب آن ها شده است. مهم ترین نکته ای که در این نوع دکل ها اهمیت دارد سیم مهاری است که باعث استحکام آن ها می شود. همین امر باعث استفاده بیشتر دکل مهاری سه وجهی نسبت به سایر دکل ها شده است.

بخش های تشکیل دهنده دکل مهاری سه وجهی

دکل سه وجهی مهار از بخش های زیر تشکیل شده است. که هر کدام از این بخش ها وظیفه خاصی را بر عهده دارند.

· سیم مهار: سیم های مهار از جنس فولادی گالوانیزه گرم و سرد هستند که در قطر های مختلف تولید می شوند. سیم مهار استاندارد برای نصب دکل های مهار سه وجهی نوع ۵ رشته به بالا ی آن است.

· سکشن (بدنه): سکشن های دکل مهاری سه وجهی به صورت مثلثی شکل هستند که معمولا هر یک سکشن دارای ۸ پله است. سکشن ها از اتصالات میلگردی و یک بدنه لوله ای تشکیل شده اند که از طریق جوش به یکدیگر متصل می شوند‌. این سکشن ها به منظور جلوگیری از زنگ زدگی گالوانیزه شده اند.

· صفحه تعادل: برای ایجاد پایه و پل بین مهار کش و میله انکر به منظور نصب مهار از صفحه تعادل استفاده می شود. این صفحه به شکل ذوزنقه می باشد که روی آن سوراخ هایی ایجاد شده است. تعداد این سوراخ ها به ارتفاع دکل و تعداد مهار ها بستگی دارد. در سمت قاعده کوچک این ذوزنقه یک سوراخ برای پیچ کردن به میله انکر وجود دارد. در نزدیکی قاعده دیگر بر حسب تعداد مهار ها سوراخ وجود دارد که به مهارکش پیچ می شوند.

· بیس پلیت: بیس پلیت یک صفحه آهنی با روکش گالوانیزه است که پایه های اولیه دکل روی آن قرار می گیرند. بنابراین دکل روی بیس پلیت نصب خواهد شد. بیس پلیت روی سازه بتنی، روی زمین یا روی فونداسیون آهنی در پشت بام ها قرار می گیرد‌.

· انواع پیچ و مهره: پیچ و مهره های دکل مهاری در سایز های مختلف تولید می شوند که برای جلوگیری از زنگ زدگی گالوانیزه شده اند. برای اتصال مهارکش به صفحه تعادل از پیچ و مهره ۶۰*۱۶ استفاده می شود. برای اتصال سکشن های دکل از پیچ و مهره ۶۰*۱۰ و برای اتصال صفحه تعادل به میله انکر از نمره ۶۰*۲۰ آن استفاده می کنند.

· تسمه: در جایی که مهار های دکل استفاده می شوند نصب شده و مهار ها به جای دکل به تسمه وصل خواهند شد.

· تاج: در بالاترین قسمت دکل مهاری سه وجهی تاج نصب می شود. از آن به منظور نصب روشنایی و متعلقات سیستم ارتینگ استفاده می شود.

· مهار کش: برای مهار کردن سیم مهار روی صفحه تعادل از مهارکش استفاده می شود. برای تنظیم میزان کشش سیم مهار، مهار کش از ۲ قطعه میله ای رزوه دار و یک بدنه تشکیل شده است. جنس مهارکش ها از فولاد گالوانیزه است که برای دکل های تا ارتفاع ۴۲ متر سه وجهی نمره ۱۲ آن استفاده می شود.

· کرپی: کرپی از جنس فولاد می باشد که برای گره زدن و بستن سیم مهار از آن استفاده می شود.

· گوشواره: در محل خم های سیم مهار برای جلوگیری از خوردگی سیم مهار استفاده می شود. این قطعه بسیار کوچک است که جنس آن فلز می باشد و در اتصالات به بدنه دکل و مهارکش از آن استفاده می کنند.

· فونداسیون آهنی: از فونداسیون آهنی هنگام نصب دکل مهاری در پشت بام استفاده می شود. کاربرد آن انتقال فشار دکل به محل نصب می باشد. جنس آن از تیر آهن است که بیس پلیت روی آن نصب می شود.

قیمت دکل مهاری سه وجهی

عوامل مختلفی روی قیمت دکل مهاری سه وجهی موثر هستند‌. یکی از این عوامل ساختار کلی دکل است. با توجه به نوع مدل درخواستی، سایز، جنس، وزن و تعداد قطعات قیمت دکل مهاری سه وجهی متغیر است. هر چه سایز و ارتفاع دکل بیشتر باشد فلزات بیشتری برای ساخت آن به کار رفته است به همین دلیل قیمت نیز بالاتر می رود. در صورتی که جنس فلز به کار برده شده برای ساخت دکل مهاری سه وجهی سبک و ضد زنگ باشد کیفیت آن نیز بالاتر رفته و به نسبت قیمت آن نیز بیشتر می شود. عامل دیگر وضعیت اقتصادی کشوری است که دکل های سه وجهی در آن تولید می شوند. در صورتی که قیمت ها نوسانی باشند و بازار ثبات قابل توجهی نداشته باشد قیمت این نوع دکل نیز متغیر خواهد بود. دکل مهاری سه وجهی قیمت متفاوتی دارند. قیمت پایین محصول دلیل بر خوب بودن و کاربردی بودن آن نیست. چرا که ممکن است قیمت پایین باشد اما جنس دکل مناسب نباشد و زود زنگ بزند.

خرید دکل مهاری سه وجهی

در صورتی که قصد خرید دکل سه وجهی را دارید لازم است انواع آن را بشناسید تا بتوانید دکل مناسب کار خود را خریداری کنید. قطعات فلزی دکلی که خریداری می کنید لازم است همگی گالوانیزه شده باشند‌ تا دچار زنگ زدگی نشوند. مطمئن شوید که از تولید کننده و شرکت معتبر دکل مهاری را خریداری می کنید. یکی از معتبرترین شرکت های تولیدی دکل مهاری شرکت همپا دکل است. این شرکت محصولات با کیفیت را در بازار عرضه می کنند. همچنین با خرید از این شرکت خیالتان از بابت قیمت کابل مهاری راحت است که سر شما کلاه نرفته است.

انواع دکل مهاری سه وجهی همپا دکل – همپا دکل

شرکت همپا دکل از جمله تولید کنندگان انواع دکل مهاری سه وجهی است. این شرکت از قطعات و اجزاء مختلفی برای تولید دکل مهار سه وجهی استفاده می کند. تمامی اصولی که برای تولید دکل مهاری لازم است توسط شرکت همپا دکل رعایت خواهند شد. این شرکت تمامی استاندارد ها و آیین نامه ها را به منظور مقاومت بالای این دکل ها در برابر سیل، زلزله، باد و طوفان شدید مقاوم در نظر می گیرد. در صورتی که قصد خرید دکل مهاری سه وجهی را دارید شرکت همپا در خدمت شما است. شما می توانید دکل مهار سه وجهی با بالاترین کیفیت و کمترین قیمت در سطح کشور از شرکت همپا خریداری کنید. هدف شرکت همپا دکل تولید دکل های مهاری با کیفیت بالای داخلی است. این شرکت مورد تایید کارشناسان فنی است. از تلاش های شرکت همپا برای تولید انواع دکل مهاری سه وجهی می توان به موارد زیر اشاره کرد.

· قیمت تمام شده کالا تا حد ممکن پایین باشد.

· رضایت مشتری های خود را با ارائه بهترین خدمات به دست آورد.

· تولید دکل های سفارشی و خاص مشتری

· در کمترین زمان ممکن با کیفیت ترین دکل را تولید کند.

· تلاش برای کسب رتبه برتر تولید کننده دکل در منطقه

· توسعه تولیدات خود

    خانهتماس فوریآدرس شرکت