چرا دکل 6 متری دوربین مداربسته پر کاربرد است؟

دکل ۶ متری دوربین به دلیل تناسب‌ ایده‌آل با مسیر‌های عمومی حمل‌ونقل و هماهنگی با سایر تجهیزات عمده این مسیر‌ها مثل پلها و دکل‌های نوری و… بیشتر در خیابان‌ها و جاده‌ها و بزرگراه‌ها به کار گرفته می‌شود، اما چون به‌طورکلی یک اندازه استاندارد و تعریف شده دکل دوربین است، در هر مکان دیگری قابل نصب و راه‌اندازی است. برای ساخت دکل ۶ متری دوربین معمولاً از مصالح انواع دکل منوپل استفاده می‌شود.

دکل منوپل به اندازه نیاز نصب انواع دوربین مداربسته مستحکم است و چون نیاز به فضای کمی برای نصب دارد، کاملاً با کاربری دوربین مداربسته که کنترل ترافیک در نواحی پرتراکم یا ثبت تصاویر در نقاط حساس و پرخطر است، سازگاری دارد. در مجموعه همپا دکل که تولیدکننده انواع مختلف دکل و تجهیزات مرتبط با آن‌ها است، دکل ۶ متری دوربین هم تولید می‌شود و علاوه بر آن توانایی طراحی و عرضه اندازه‌های کلی و استاندارد دکل دوربین را هم دارد که بین ۲ تا ۳۰ متر است.

کاربرد دکل ۶ متری دوربین مداربسته

نصب و راه‌اندازی دوربین‌های مداربسته به‌طور مستقیم با مسائل قانونی و پیشگیرانه مرتبط است. ثبت تصاویر ویدئویی به‌وسیله دوربین‌های مداربسته یک الزام کلی برای کنترل سطح قانون‌پذیری و بالا بردن ضریب ایمنی مکان‌های عمومی و خصوصی است. به دکل‌هایی که شرایط نصب و استقرار انواع دوربین‌های مداربسته را در مکان‌ها مختلف و خصوصاً عمومی فراهم می‌کند، دکل دوربین گفته می‌شود. در کنار برقراری شرایط نصب، بالا بردن قدرت دید مهم‌ترین ویژگی یک دکل دوربین مداربسته است و در رابطه مستقیم با ارتفاع دکل قرار می‌گیرید.

فراهم کردن ارتفاع مناسب باعث بالا رفتن قدرت دید دوربین‌ها می‌شود و طبیعتاً کیفیت کاربرد آن‌ها را افزایش می‌دهد. با توجه به استاندار‌های کلی راه‌سازی، ساختمان‌سازی و البته شهرسازی، اندازه‌های مطلوب‌تری ازنظر ارتفاع برای ساخت دکل دوربین وجود دارد. یکی از این اندازه‌های مطلوب و پرکاربرد دکل ۶ متری دوربین است که برای نصب تجهیزات در خیلی از مکان‌های عمومی مناسب است.

برای مطالعه اطلاعات جامع در خصوص دکل دوربین مداربسته اسپید دام این مقاله را دنبال بفرمایید.

دکل 6 متری دوربین مداربسته

ویژگی‌های دکل ۶ متری دوربین چیست؟

ویژگی‌های کلی انواع دکل دوربین را می‌توان بر اساس معیار‌های نوع دکل، ویژگی‌های ساختاری، شرایط نصب و تجهیزات نصب بررسی کرد.

ویژگی‌های دکل ۶ متری دوربین را هم می‌توان بر اساس همین معیار‌ها بررسی کرد.

۱- نوع دکل ۶ متری دوربین:

به‌طورمعمول برای دکل دوربین از انواع دکل منوپل یا تک‌پایه استفاده می‌شود. سهولت در راه‌اندازی و همین‌طور نیاز حداقلی به فضای نصب و کار گذاشتن فونداسیون پیش ساخته از ویژگی‌های مهم دکل منوپل است که با کاربری انواع دکل دوربین مداربسته هم هماهنگی دارد.

۲- ویژگی‌های ساختاری دکل ۶ متری:

ارتفاع دکل‌ها یک ویژگی مهم ساختاری در دکل‌ها است. در مورد ارتفاع مناسب دکل دوربین مداربسته در یک قیاس کلی می‌توان گفت که اندازه ارتفاع ۲ تا ۴ متر برای نصب دوربین در مکان‌های مسکونی، ارتفاع ۶ متر برای نصب دوربین در مکان‌ها عمومی و شهری، و ارتفاع دکل‌های بالای ۶ متر برای مکان‌ها ویژه خصوصی یا نواحی صنعتی، امنیتی یا با شرایط ویژه زمین مثل پستی‌وبلندی‌های زیاد مناسب است. پس دکل ۶ متری را می‌توان ازنظر ساختاری برای نصب در مکان‌ها عمومی مناسب دانست.

۳- شرایط نصب دکل ۶ متری:

مثل انواع دکل منوپل، شرایط نصب دکل ۶ متری هم آسان‌تر از دکل‌های دیگر مثل دکل مهاری است و به فضای کمی نیاز دارد؛ خصوصاً این‌که برای نصب این دکل مرسوم دوربین، نیاز به جرثقیل‌های خیلی بلند هم حذف می‌شود که معمولاً یکی از مشکلات نصب دکل‌های منوپل قلمداد می‌شود.

۴- تجهیزات نصب دکل ۶ متری دوربین:

برای نصب این دکل به تجهیز‌ات مورد نیاز برای نصب دکل منوپل نیاز است، البته در بیشتر موارد نیاز به یک دستک یا بازو برای قرارگیری صحیح و مناسب دوربین مداربسته در قسمت بالایی دکل وجود دارد و تولیدکنندگان دکل ۶ متری مثل همپا دکل الزامات مربوط به آن را در تناسب با شرایط نصب و کاربری در نظر می‌گیرند.

انواع مختلف دکل ۶ متری دوربین

دسته‌بندی انواع دکل ۶ متری دوربین کاملاً مطابق با دسته‌بندی انواع دکل منوپل است. شرکت‌های تولیدکننده با توجه به سفارش و شرایط نصب دوربین ساخت انواع چندوجهی (فلنچی)، لوله‌ای (اورلبی) یا حتی مکعبی را انجام می‌دهند. نکته حائز اهمیت در این میان این است که هر کدام از این انواع مختلف برای کاربری خاصی مناسب است و انتخاب درست آن ازنظر قیمت و کارکرد بهینه اهمیت زیادی دارد.

اجزای اصلی دکل ۶ متری دوربین

بدنه دکل: بدنه دکل دوربین ساخته شده از یک با چند سکشن دکل منوپل است که روی فونداسیون پایه سوار می‌شود.

فونداسیون پایه: مانند سایر انواع دکل، دکل ۶ متری دوربین هم برای نصب نیاز به فونداسیون پایه دارد که معمولاً به شکل بتنی و از پیش ساخته شده است.

دستک یا بازو دکل: در بیشتر دکل‌های ۶ متری، دوربین مداربسته بر روی خود بدنه اصلی دکل نصب نمی‌شود برای این کار یک دستک با زاویه نود درجه در بالای دکل نصب می‌شود.

گروه صنعتی همپا دکل این افتخار را دارد که در زمینه های تولید و طراحی انواع دکل مهاری ، دکل مهاری g35 ، دکل مهاریg45 ، دکل اینترنت ، دکل مخابراتی ، دکل پرچم مرتفع ، دکل خود ایستا ، برج نوری فعالت دارد و در این راستا توانسته است به توسعه و پیشرفت زیر ساخت اینترنت و راهور راهنمایی و رانندگی کمک به سزایی را داشته باشد.

 

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!