رگلاژ دکل مهاری سالی چندبار باید باشد

رگلاژ دکل مهاری به معنی بازبینی و چک کردن دکل های مهاری برای جلوگیری از حوادث غیرقابل پیش بینی نشده مانند طوفان، باد، پارگی و زنگ زدگی متعلقات دکل مهاری است. در فصل گرما و سرما با گذشت مدت زمان طولانی از نصب دکل مهاری سیم و کابل مهارها از حالت طبیعی خارج و نیاز به چک کردن و تعمیرات اساسی برای ادمه فعالیت دارند.

یکی از مهمترین و اساسی ترین موارد تعمیر و نگهداری دکل های مهاری رگلاژ و آچارکشی تجهیزات و قطعات دکل های مهاری است. در بسیاری مواقع شرایط آب و هوایی و گذشت زمان طولانی از نصب دکل ها کابل ها و سیم ها شل شده و کارایی اولیه دکل های مهاری کاهش می یابد. بنابراین دوبار در سال باید رگلاژ و آچارکشی دکل های مهاری توسط افراد متخصص و مجرب انجام شود.

دکل های مهاری

دکل های مهاری سازه هایی هستند که به وسیله تکیه گاه محکم و سیم و کابل های مهار به زمین متصل می شوند. این دکل های مهاری کاربردهای متفاوتی دارند. دکل های مهاری یکی از انواع دکل مخابراتی است که اصلی ترین وسیله برای نگهدارنده و حمل تجهیزات مخابراتی است. کاربردهای مهم دکل های مهاری به شرح ذیل است:

-نصب و راه اندازی آنتن های مخابراتی

-نصب و راه اندازی آنتن های شبکه رادیویی

-نصب سیستم انتقال تصاویر تلویزیونی

-نصب و راه اندازی دیش های مخابراتی

انواع دکل های مهاری

دکل های سری G یکی از انواع دکل های مهاری است که به دکل های مهاری G35,G45,G55,G65,G80 تقسیم می شوند که پر کاربرد ترین آنها دکل مهاری g45  و دکل مهاری g35 می باشد. این دکل های مهاری سری G به شکل سه ضلعی و قسمت های 3 متری با پایه هایی از لوله شماره 3 و میلگردهای شماره 8 یا 10 به شکل خرپا به یکدیگر متصل می شوند. دکل های مهاری به دلیل وزن سبک برای نصب آنتن های بی سیم و دیش های کوچک اینترنت گزینه مناسبی است.

به دلیل وزن سبک این نوع دکل های مهاری برای نصب در پشت بام منازل و ساختمان ها مورد استفاده قرار می گیرد. دکل های مهاری یکی از انواع دکل ها است که برای نصب و ارسال آنتن موبایل و امواج رادیویی کاربرد دارد. اما بعد از نصب دکل های مهاری نیاز به بازبینی و رگلاژ دکل های مهاری است.

رگلاژ دکل مهاری

چگونگی رگلاژ دکل مهاری

در صورتیکه نصب دکل های مهاری با دقت و بر طبق اصول استاندارد انجام شود باز هم با گذشت زمان باید برای جلوگیری از حوادثی مانندطوفان، باد قطعات دکل های مهاری مورد بازبینی و چک شدن قرار گیرند. در صورتیکه رگلاژ دکل مهاری توسط افراد متخصص و مجرب انجام نشود نتیجه مطلوبی در نگهداری و مراقبت دکل های مهاری ایجاد نمی شود.

مراحل رگلاژ دکل مهاری

برای رگلاژ دکل مهاری توسط افراد متخصص و مجرب مراحل ذیل باید انجام شود تا بازبینی اصولی و استاندارد از دکل های مهاری صورت گیرد.

-بازبینی و چک کردن کابل ها و سیم های دکل مهاری

-آچارکشی کامل قطعات دکل مهاری

-چک کردن چراغ و ارت دکل ها

-چک کردن نقاط اتصالات پایه دکل و پیچ و مهره ها و مهارکش ها

-چک کردن قطعات و پیچ و مهره ها از زنگ زدگی و فرسودگی

عوامل موثر در بروز حوادث دکل مهاری

در فصل تابستان و زمستان در هنگام نصب دکل های مهاری کشش کابل ها و سیم های مهاری دکل بیشتر یا کمتر می شود. تغییر در کشش سیم و کابل های دکل مهاری در زمان وقوع بادهای شدید و طوفان بیشتر می شود. در صورتیکه در سیم های دکل مهاری زنگ زدگی ایجاد و مشخص نشود، باعث پارگی کابل و سیم های دکل و سقوط دکل مهاری میشود. بنابراین بازبینی یا رگلاژ دکل مهاری توسط افراد متخصص و کارآزموده امری مهم و اساسی است. در صورتیکه رگلاژ دکل مهاری درست و صحیح انجام نشود باعث افزایش حوادث اجتناب ناپذیر می شود.

قیمت خرید دکل های مهاری

قیمت دکل های مهاری با توجه به نوع دکل مهاری و قطعات و تجهیزات به کار رفته در ساخت آن متفاوت است. یکی از عوامل مهم در تعیین قیمت دکل مهاری جنس قطعات دکل مهاری است. مهمترین نکته در هنگام خرید دکل های مهاری باید به آن توجه شود، خرید دکل های مهاری ساخته شده با اصول استاندارد و توسط شرکت های معتبر سازنده دکل های مهاری است. شرکت همپا دکل یکی از شرکت های معتبر تولید کننده انواع دکل های مهاری، دکل اینترنت ، دکل مخابراتی ، دکل منوپل ، دکل دوربین ، دکل خود ایستا ، دکل پرچم ، برج نوری و انواع فونداسیون پیش ساخته است که محصولات خود را با کیفیت بالا و قیمت مناسب در اختیار مشتریان عزیز قرار می دهد.

شرکت همپا دکل سازنده دکل های مهاری و مخابراتی

شرکت همپا دکل یکی از شرکت های معتبر سازنده انواع دکل های مهاری و مخابراتی است که طراحی و ساخت سازه های دکل را بر طبق اصول استاندارد با دقت توسط کارشناسان متخصص و مجرب انجام می دهد. قبل از خرید دکل های مهاری با کارشناسان شرکت همپا دکل تماس بگیرید تا راهنمایی لازم برای خرید دکل های مهاری را در اختیار شما قرار دهند

شاید این مطلب دکل دوربین مداربسته تهران برای شما مفید باشد

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!