ساخت دکل دوربین

ساخت دکل دوربین به دلیل نیاز در امکان شهری به شدت مورد توجه قرار گرفته شده است. دکل دوربین یکی از وسیله های کنترل امنیت و ترافیک اماکن و خیابان های شهر است که به وسیله آن ترافیک و امنیت منطقه را مورد بررسی قرار می دهند.

به همین دلیل برای کنترل هر مکان و یا منطقه ای از این دکل های بزرگ استفاده می شود. دوربین های مداربسته بر روی دکل های نصب می شوند و کنترل از این طریق ساده تر خواهد بود. کیفیت و نوع دکل های ساخته شده بر تصویر برداری دوربین ها تاثیر مستقیم خواهد گذاشت.

به همین جهت در انتخاب نوع دکل و شرکت سازنده حتما باید به موارد مهمی توجه کرد.

موارد کاربرد دکل دوربین

همانطور که گفتیم ساخت دکل دوربین به منظور کنترل ترافیکی و امنیتی منطقه و شهر و خیابان های آن استفاده می شود. شاید به نظر استفاده از دکل های دوربین محدود به نظر برسد اما در حقیقت موارد استفاده از دکل های دوربین گسترده می باشد.

می توان مواردی را که دکل دوربین در آن بسیار مورد استفاده قرار می گیرد را در موارد زیر خلاصه کرد؛

خیابان ها، جاده و مکان های تردد شهری

بنادر و فرودگاه ها و بارانداز ها

استادیوم های ورزشی

مکان های تاریخی و توریستی

پارک ها و مکان های تفریحی

کارخانه ها

میادین و چهار راه ها

فروشگاه ها

سایت های نفت و گاز و پتروشیمی

ویژگی های دکل دوربین

ساخت دکل دوربین همراه با اصولی است که خصوصیات دکل را شامل می شود. به طور کلی با توجه به کاربرد دوربین در هر یک از موارد فوق الذکر می توان نوع و ویژگی دکل دوربین را تشخیص داد. به همین جهت تولید و ساخت دکل دوربین از جهات مختلفی مورد بررسی قرار می گیرد.

هر محصول با کیفیت و دارای استاندارد های لازم دارای ویژگی هایی می باشند. ارتفاع، ساختار بدنه، جنس روکش و … از ویژگی های دکل های دوربین می باشند. لذا باید برای انتخاب بهترین نوع دکل به همه ویژگی های آن توجه کرد.
ساختار بدنه دکل دوربین

در زمینه ساخت دکل دوربین ساختار بدنه یکی از موارد مهم مورد توجه می باشد. ساختار بدنه این دوربین ها باید مقاوم باشد و در برابر باد های شدید و ضربات فیزیکی شکننده نباشند. به همین جهت در ساخت دکل های دوربین به سطح مقطع بزرگتر و چند وجهی بودن و همچنین به ضخامت ورق آهن توجه می شود تا مقاومت کافی و لازم را داشته باشند. زیرا تصویر برداری و استفاده درست از دوربین های نصب شده به مقاومت دکل ها مربوط می باشد.

ارتفاع دکل های دوربین

ارتفاع دکل دوربین کمتر از 2 متر نخواهد بود و از 2 متر شروع خواهد شد. ممکن است ارتفاع دکل به 30 متر نیز برسد و بسته به سفارش مشتری ساخت دکل دوربین صورت می گیرد. در ساخت دکل برای هر ساعت بادی، مقدار لرزشی دکل در نظر گرفته می شود. شرایط آب و هوایی، محل نصب، میدان دید و درخواست سفارش دهنده از فاکتور های تعیین ارتفاع می باشند. لرزش نوک دکل در باد 100 کیلومتر بر ساعت کمتر از 2 سانتی متر می باشد. البته که کیفیت و مهارت شرکت سازنده در عدم لرزش نوک دکل تاثیر گذار خواهد بود.

پوشش دکل دوربین

در ساخت دکل دوربین توجه به کیفیت پوشش بدنه دکل ها بسیار مهم می باشد. برای جلوگیری از زنگ زدگی و از بین رفتن ورق آهن از دو پوشش گالوانیزه گرم و اپوکسی پلی اورتان استفاده می شود. گالوانیزه گرم به صورت آبکاری و غرقه شدن محصول در حمام و یا استخر از دکل محافظت می کند. از رنگ اکلیلی و اپوکسی و پلی اورتان به صورت رنگ کاری و اسپری کردن مخلوطی از رنگ و رزین استفاده می شود.

ساخت دکل دوربین مدار بسته

ساخت دکل دوربین مداربسته برای کنترل های ترافیکی و امنیتی یک منطقه و یا مکان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. ساخت این دکل ها بر اساس شرایط های محیطی و جوی صورت می گیرد. در ساخت این مهم باید به میدان دید و ارتفاع آن توجه کرد. در غیر این صورت اپراتور برای کنترل ترافیکی و یا امنیتی با مشکل مواجه خواهد شد. دکل های دوربین مداربسته دارای انواع مختلفی است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

انواع دکل های دوربین مداربسته

ساخت دکل دوربین مداربسته اسپید دام بر اساس پارامتر هایی چون سفارش مشتری و شرایط جوی و مکان مورد استفاده صورت می گیرد. بر این اساس دکل های دوربین مداربسته در انواع مختلفی ساخته می شوند. دکل دوربین مکعبی، دکل دوربین لوله ای، دکل دوربین چند وجهی و دکل ماژولار انواع مختلف دکل های دوربین مداربسته هستند. هر یک از این دوربین ها دارای مشخصه هایی هستند که در لازم است برای معرفی کامل دکل ها به این مهم نیز پرداخته شود.

مشخصات انواع دکل های دوربین مداربسته

ساخت دکل دوربین در مدل و انواع مختلفی صورت می گیرد که مشخصات آن ها به شرح زیر می باشد. دکل لوله ای دوربین مداربسته در تمام سطح شهر قابل رویت است و ساخت آن کم هزینه می باشد و ساختار آن کمی سست و ضعیف است.

دکل های مکعبی از آهن قوطی با پروفیل ساخته شده است و در مقایسه با نوع لوله مقاومت بهتری دارد.

دکل های چند وجهی دارای ساختار محکم و مقاوم می باشد و در برابر وزش باد های شدید و باران و طوفان بسیار محکم هستند. هزینه ساخت این مدل از دکل ها بیشتر از دو نوع مکعبی و لوله ای است.

دکل های ماژولار شبیه به دکل های مخابراتی هستند و عمر و مقاومت بالایی در مقابل وزش باد و باران دارند اما در مقابل ضربات فیزیکی مقاومت کمتری دارند. هزینه ساخت این دکل ها نیز زیاد می باشد که از معایب آن محسوب می شود.
تولید دکل دوربین مدار بسته

تولید و ساخت دکل دوربین مداربسته به دلیل معضلات ترافیکی و امنیتی شهر و اماکن های مختلف گسترش یافته است. دوربین هایی که بر روی دکل ها نصب می شوند شامل دوربین های پلاک خوان، بولت، تردد شمار، اسپید دام و کنترل سرعت می باشند.

این دوربین ها برای حفظ امنیت و رعایت قوانین استفاده می شوند. در نتیجه برای استفاده درست از دوربین ها نیاز است تا انواع دکل های دوربین ساخته شوند. ارتفاع و نحوه ساخت دکل ها بر ایجاد زاویه مناسب دوربین و استفاده درست و اصولی از آنها و کاهش دسترسی عمومی موثر است. به همین جهت در تولید دکل و پایه های دوربین باید از اصول ساخت پیروی شود.

نحوه مونتاژ در ساخت دکل دوربین

تولید و ساخت دکل دوربین در دو نوع صورت می گیرد که به آن اصطلاحا مونتاژ دکل ها گفته می شود. مونتاژ دکل ها بستگی به سفارش مشتری به دو صورت فلنجی و یا اورلپت انجام می شود. صورت فلنجی آن به وسیله اتصالات صفحه فلنج و پیچ و مهره بر روی یکدیگر متصل می شوند. اورلپی نیز قطعات دکل به صورت هرمی و با دو قطر غیر همسان با استفاده از ابزار مخصوص داخل یکدیگر فیت می شوند.

جنس روکش در تولید دکل دوربین مداربسته

توجه به روکش پایه در ساخت دکل دوربین امری ضروری است. چراکه شرایط آب و هوایی نقش مهم و تعیین کننده ای بر جنس روکش خواهد داشت. جنس روکش دکل های دوربین مدار بسته از جنس گالوانیزه گرم، آلومینیوم، روی و یا از آلیاژ های آنها می باشد. به طور مثال در آب و هوای خشک از دکل های معمولی و یا در مکان های مرطوب و پر بارش نیز از دکل هایی با روکش گالوانیزه استفاده می شود. پس بر اساس شرایط آب و هوایی لازم است تا به جنس روکش توجه کرد.

طراحی دکل دوربین

سازندگان در زمان ساخت دکل دوربین مداربسته مطالعات کامل و جامعی را در خصوص سیستم های نظارتی و استاندارد ها و اجزای آنها خواهند داشت. اجزا و تکنولوژی روز دنیا نیز در مطالعات سازندگان دارای اهمیت زیادی می باشند. زیرا که برای ساخت دکل دوربین مداربسته باید ابعاد و دامنه موضوع را به خوبی روشن نمود.

پس از آن مسیر لوله گذاری برای عبور دکل و سیستم کنده کاری انجام می شود. طراحی این مهم به وسیله تجهیزات خاصی صورت می گیرد. همچنین بستر های ارتباطی و برق گیر و … با استفاده از نرم افزار های تخصصی انجام می شوند. به هر حال برای طراحی دکل های دوربین مداربسته به نکات مهمی توجه می شوند که در ذیل متن مفصلا به این نکات مهم اشاره شد. ارتفاع، جنس روکش، نوع دوربین نصب شده و .. از موارد مهم و مورد توجه در زمان طراحی می باشند.

پارامتر های مهم در انتخاب دکل دوربین مدار بسته

ممکن است برای نصب دوربین مداربسته بر حسب مورد به دکل نیاز داشته باشید. به همین دلیل سفارش ساخت دکل دوربین را به سازنده دهید. در زمان انتخاب دکل باید به پارامتر هایی توجه نشان داد که نتیجه آن انتخاب درست دکل می باشد. می دانیم که دوربین ها در انواع مختلفی هستند که از نظر وزن و طرح دارای تفاوت هایی می باشند.

در نتیجه در زمان انتخاب نوع دکل بایستی نوع دوربین را به سازنده متذکر شد. به طور مثال چنانچه دوربین های مداربسته از نوع دوربین های نظارتی خیابان و مراکز باشند باید از دکل های مقاوم و مستحکم استفاده کرد. زیرا وزن این دوربین ها سنگین بوده و نیازمند پایه ای مقاوم برای آن ها است.

افزودن شاخه بر روی دکل و نصب پرژکتور و مکان و فضای قرار گرفتن دکل و هدف از استفاده از دوربین ها و همچنین نوع دوربین مداربسته پارامتر های مهم در زمان انتخاب نوع دکل می باشند.

سازنده دکل دوربین

شرکت های تولید کننده زیادی در زمینه ساخت دکل دوربین مدار بسته فعالیت دارند. این شرکت ها از مهندسین و طراحان خبره و متخصص برای ساخت انواع دکل های دوربین کمک می گیرند. زیرا دکل ها نقش مهمی در کارایی دوربین های مداربسته خواهند داشت.

شرکت های سازنده انواع دکل ها را برای نصب دوربین های مداربسته طراحی و تولید خواهند کرد. بهترین شرکت سازنده برای طراحی دکل ها از نرم افزار های تخصصی و استاندارد های لازم استفاده می کنند. در نتیجه دکل ها دارای لرزش بسیار کم و همچنین مقاومت بالایی هستند.

یکی از سازندگان حرفه ای دکل های دوربین مداربسته که با سال ها تجربه در زمینه ساخت دکل دوربین مداربسته فعالیت می کند شرکت همپا دکل می باشد. شرکت سازنده همپا دکل بهترین شرکت در زمینه ساخت دکل های بدون لرزش و متناسب با انواع دوربین های مداربسته می باشد.

فاکتور های مهم در انتخاب سازنده دکل دوربین

می دانیم که شرکت های داخلی بسیاری وجود دارند که در زمینه ساخت دکل دوربین فعالیت دارند. برای انتخاب شرکت سازنده لازم است تا به فاکتور های انتخاب توجه کرد. سابقه مهم ترین فاکتور در این زمینه می باشد. هرچه سابقه شرکت سازنده در زمینه طراحی و مونتاژ آن بیشتر باشد دکل ساخته شده مطمئن و قطعا بدون لرزش خواهد بود.

کیفیت کار و متریال های استفاده شده در دکل بر کیفیت نهایی دکل تاثیر مستقیم دارند به همین جهت باید به کیفیت کار و نحوه فعالیت آنها توجه نمود. مهارت مهندسین و متخصصین نیز پارامتر مهم در زمان انتخاب سازنده می باشد. در نهایت قیمت محصول و نحوه محاسبه قیمت نیز مورد مهم در زمان ثیت سفارش ساخت دکل محسوب می شوند.

نصب دکل دوربین مداربسته

زمانی که ساخت دکل دوربین طبق خواسته مشتری انجام شد مراحل نصب آن انجام شروع می شود. پس از اینکه پایه دوربین ساخته و تولید شد بایستی فعالیت کندن و آرماتور بندی آغاز شود. سپس مدل دوربین انتخاب شده و بر دکل نصب خواهد شد. مهم ترین نکته در نصب دکل دوربین عدم لرزش پایه و حفظ کیفیت تصاویر دوربین می باشد.

در زمان نصب برای استحکام پایه باید از ورق های ضخیم در تولید دکل استفاده کرد. همچنین نیاز به مشاوره متخصصین در زمان نصب دکل برای نتیجه بهتر نیاز می شود. در نتیجه گروه سازنده برای نصب دکل دوربین از تجهیزات و افراد متخصص در این کار استفاده می کند. زیرا نحوه نصب دکل دوربین نیز در کارایی دوربین و استحکام دکل موثر است.

خرید دکل دوربین مداربسته

هدف از طراحی و تولید و در نهایت خرید و ساخت دکل دوربین مداربسته هدایت و کنترل ترافیک، جمعیت و حفظ امنیت می باشد. نگهبانی تمام وقت و افزایش ضریب اطمینان بر عهده دوربین های مدار بسته می باشد. پس برای خرید این محصول باید به شرکت های سازنده آن مراجعه کرد و با تهیه آن بتوان دوربین های مداربسته را در محفظه خود قرار داد.

شرکت های سازنده معتبر سفارش شرکت ها و افراد را برای ساخت دکل دوربین می پذیرند. همچنین بر اساس سفارش اقدام به طراحی و مونتاژ دکل خواهند کرد. یکی از این شرکت های معتبر همپا دکل می باشد. بنابراین خرید این مهم از طریق وب سایت شرکت همپا دکل نیز امکان پذیر می باشد.

اصولا انواع دکل های دوربین از جنس آهن می باشد و پوشش های متفاوتی دارند. اما بنا بر سفارش مشتری انواع دکل های دوربین ساخته می شوند.

قیمت دکل دوربین

می دانیم که دکل های دوربین مداربسته در انواع مختلفی ساخته می شوند. ساخت دکل دوربین متفاوت خواهد بود و تفاوت آن مربوط به نوع بدنه و ارتفاع می شود. به همین جهت قیمت دوربین ها نیز متغیر می باشند. هر یک از شرکت های سازنده بر اساس و پایه های اقدام به تعیین قیمت خواهند کرد. البته که موارد تعیین قیمت نیز مهم می باشند.

برای تهیه دکل دوربین لازم است تا با نحوه محاسبه قیمت دکل دوربین آشنا شویم.

نحوه محاسبه قیمت در ساخت دکل دوربین مداربسته

ساخت دکل دوربین در اندازه و انواع مختلفی است به همین جهت ارائه قیمتی دقیق برای این محصول کمی دشوار است. اما با بررسی فاکتور های مهم در تعیین قیمت دکل دوربین مداربسته می توان به قیمت نهایی نزدیک شد. بر این اساس می توان برای تعیین قیمت دوربین های مداربسته به موارد مهم تعیین قیمت اتکا کرد.

فاکتور های مهم در تعیین قیمت ساخت دکل دوربین؛

پوشش دکل

نوع دکل

ارتفاع دکل

جنس دکل

تعداد پایه برای نصب دوربین

نصب دکل

قابلیت نصب پرژکتور

تعداد شاخه و قطر و اندازه های آنها

ضخامت ورق تعبیه شده در دکل

جمع بندی

ساخت دکل دوربین مداربسته به دلیل نیاز افراد و کنترل های کیفیتی و ترافیکی بسیار مورد توجه واقع شده اند. در دنیای امروز و با پیشرفت تکنولوژی نظارت به همه جوانب امنیتی موضوع مهمی محسوب می شود.

از این رو ساخت دکل های دوربین مداربسته بسیار مهم و ضروری می باشند. زیرا که نقش دوربین های مداربسته نگهبانی شبانه روزی و مداوم و ثبت لحظه ها و آمار می باشد. پس به نظر می رسد تولید دکل ها نیز بسیار مهم و حیاتی باشد. بنابراین برای تهیه این دکل ها می توان به شرکت های سازنده داخلی تماس برقرار کرد.

شرکت سازنده داخلی همپا دکل یکی از شرکت های سازنده دکل های دوربین مداربسته می باشد. این شرکت دارای سابقه کاری در زمینه ساخت دکل است که کیفیت بالا و قیمت مناسب را دو فاکتور مهم در تداوم شرکت خود می دانند. در اختیار داشتن متخصصین کاربلد و مواد اولیه با کیفیت در ساخت دکل ها باعث شده است تا این شرکت به یکی از شرکت های سازنده بی رقیب تبدیل شود.

برای خرید انواع دکل های دوربین مداربسته می توان به شرکت سازنده همپا دکل اعتماد کرد.

برای اطلاع از تولید دکل مهاری و قیمت آن می توانید با ما در تماس باشید و یا وارد صفحه مربوطه شوید.