همیشه برای نگهداری دکل مخابراتی و پایه چراغ یا برج نوری، باید یک سازه ی بتنی با ابعاد و وزن و ارتفاع مناسب، زیر آن قرار داد که پایه ی چراغ یا دکل به خوبی روی آن نگه داشته شود. این بتن ریزی و فونداسیون را می توان به صورت از پیش ساخته شده استفاده کرد و یا همان موقع در محل بتن ریزی و اجرا کرد.

فونداسیون های پیش ساخته در واقع یک سازه ی بتنی محکم هستند که روی آن ها به شکل مسلح است و سر انکربولت و میلگردها از آن بیرون است. این بتن های پیش ساخته وظیفه ی نگهداری سازه های فلزی را دارند. سازه های فلزی با پیچ و مهره و واشر به این فونداسیون متصل می گردند. اگر سازه کوچک یا بزرگ باشد، اندازه و ابعاد و ارتفاع و وزن این بتن و فونداسیون پیش ساخته هم متفاوت خواهد بود. هرچه سازه ی فلزی بزرگتر باشد، فونداسیون نیز بزرگتر است.

ما در شرکت همپا دکل به تولید فونداسیون پیش ساخته و انواع فونداسیون دکل و فونداسیون پایه چراغ پارکی و خیابانی مشغول هستیم و با ابعاد و طرح شما متناسب با نوع دکل منوپل و کاربرد آن و با بهترین نوع عیار بتن حاضر به همکاری می باشیم. برای مشاوره و استعلام قیمت با شماره تماس 09123716144 در ارتباط باشید.

سازه ها و دکل هایی که روی فونداسیون قرار می گیرند، دائما در معرض باد و باران قرار دارند. سقوط یک سازه می تواند برای افرادی که در آن محل رفت و آمد می کنند، مرگ آفرین باشد. لذا در ساخت این فونداسیون ها باید از افراد متخصص و خبره استفاده شود. زیرا فونداسیون از پیش ساخته وظیفه ی اصلی نگهداری دکل را دارد.

فونداسیون پیش ساخته در تهران

تولید انواع فونداسیون پیش ساخته در تهران بزرگ

فونداسیون پیش ساخته در تهران، توسط مهندسان و افراد کاربلد ساخته و اجرا می شود. برای مثال، مجموعه ی همپا دکل، در تولید و نصب و اجرای فونداسیون پایه چراغ، انواع فونداسیون دکل مخابراتی و غیره، به صورت حرفه ای، خدمات ارائه می دهد.

قیمت این سازه ها نیز نسبت به عیار، ابعاد و تعداد و قطر بولت متفاوت است.
فونداسیون پیش ساخته بهتر است یا اجرا در محل؟

در انتخاب فونداسیون پیش ساخته یا اجرا در محل، عوامل زیادی دخیل هستند. گاهی وقت ها کارفرما با توجه به شرایط فیزیکی محل و نوع دکل و حتی شرایط بودجه ای که در اختیار دارد، تصمیم می گیرد که فونداسیون را در محل اجرا کند. اما بین این دو فونداسیون، فونداسیون های پیش ساخته کمی پرطرفدارتر هستند. دلیل این مقبولیت هم به مزایایی که این فونداسیون ها دارد، بر می گردد.

ساخت فونداسیون های پیش ساخته بر اساس استاندارد سازی بالا صورت می گیرد. همچنین، کیفیت پیش ساخته ها خیلی بالاتر است. در هنگام اجرا، آسیب کمتری به محل وارد می کنند و از ایمنی بالاتری برخوردار هستند. نیروی انسانی کمتری هم برای نصب آن به کار گرفته می شود.

تمام این مزایای گفته شده باعث می شود تا اکثر کارفرمایان، فونداسیون پیش ساخته را بیشتر ترجیح بدهند.

عیار بتن پیش ساخته، چیست؟

وقتی صحبت از عیار بتن می شود، یعنی میزان بتن خالصی که در آن استفاده شده باشد، مد نظر است. در واقع می توان گفت که عیار بتن یعنی سیمان مصرف شده به کیلوگرم در واحد حجم.

اگر گفته شود عیار یک فونداسیون پیش ساخته برابر با 400 است، به معنای این است که در هر یک متر مربع، 400 کیلوگرم سیمان خالص مصرف شده است. مقاومت فشاری بتن و فونداسیون پیش ساخته هم به همین میزان سیمان بستگی دارد. اگر میزان خلوص سیمان در بتن بیش از حد باشد، هزینه ی ساخت بالا رفته و فاصله ی بین سنگ دانه ها، کمتر می شود. اگر هم مصرف سیمان کم باشد، مقاومت فشاری بتن کمتر شده و چسبندگی بین ذرات بتن، پایین تر می آید.

فونداسیون های پیش ساخته باید طبق یک سری استانداردهای بین المللی و حتی استانداردهای داخلی ایران، با توجه به ابعاد، میزان فشار و حتی آب و هوا، ساخته شود. برای این کار، سازمان استاندارد سازی، همیشه جداولی را طراحی و در اختیار مهندسان قرار می دهد.

در اجرای فونداسیون پیش ساخته تهران، باید دید که این فونداسیون قرار است برای چه موردی استفاده شود، تا عیار مناسبی برای آن در نظر گرفته شود. مثلا برای اجرای فونداسیون پایه چراغ در پارک ها، عیار پایین استفاده می شود. عیار 250 برای این کار، مناسب است اما برای اجرای انواع فونداسیون دکل، مانند دکل های مخابراتی و فیبر نوری، باید عیار 400 در نظر گرفته شود تا مقاومت فشاری خوبی داشته باشد.

کاربردهای فونداسیون پیش ساخته در تهران

انواع فونداسیون های پیش ساخته شامل موارد زیر است:

· فونداسیون پایه چراغ راهنمایی و رانندگی

· فونداسیون پیش ساخته ی دکل های فیبر نوری و مخابراتی

· فونداسیون های پیش ساخته ی پایه دوربین

· فونداسیون تابلوها و علائم راهنمایی و رانندگی

همان طور که پیش از این هم اشاره شد، فونداسیون های پیش ساخته، کارایی بیشتر و بهتری نسبت به فونداسیون های اجرا در محل دارند. این فونداسیون ها، انواع مختلف و با درصد خلوص و عیار متفاوتی ساخته می شوند. همپا دکل، مجموعه است که در آن، ساخت و اجرای انواع فونداسیون، انجام می شود. فونداسیون های چراغ و دکل مخابراتی در این مجموعه ساخته می شود.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!