قیمت و خرید انواع دکل رادیویی

دکل رادیویی و دکل مخابراتی، برای ارتباطات مخابراتی بین نقاط مختلف استفاده می شوند. روی این دکل ها می توان انواع دیش و ماهواره ها را نصب کرد. اگر نگاهی به اطراف شهر ها بیندازید، می بینید که تعداد این دکل ها کم نیست. دکل رادیویی مکانی برای نصب دستگاه های مخابراتی است.

ما در این مطلب به دنبال دانستن پاسخ پرسش های زیر هستیم تا ببینیم انواع دکل های رادیویی و قیمت و طراحی آن ها به چه صورتی است. برخی از پرسش هایی که در این مقاله پاسخ داده ایم، شامل موارد زیر هستند:

دکل رادیویی چیست؟

انواع دکل های رادیویی و مخابراتی چه هستند و به چه کاری می آیند.
خرید انواع دکل رادیویی چگونه است؟
قیمت دکل های رادیویی چقدر است؟
طراحی و تولید این دکل ها چگونه انجام می شود؟

امیدواریم با خواند این مطلب، پاسخ پرسش های خود را دریافت کنید.

دکل رادیویی همان گونه که در مقدمه ذکر شد، یک برج آهنی و سازه ی فلزی است که برای قرار دادن آنتن های ماهواره ای مانند خطوط تلفن همراه و اینترنت، دیش های رادیویی و دیش های مایکروویو روی آن استفاده می شود. فرستادن سیگنال و آنتن دهی برای تلوزیون و رادیو و اینترنت و تلفن های همراه باید از طریق همین دکل ها صورت بگیرد.

در تمام نقاط شهری با فاصله های نه چندان طولانی و همچنین در نزدیکی های یک شهر و مناطق بلند، این دکل ها وجود دارند. با نصب دکل رادیو می توان ارتباطات مخابراتی را خیلی بهتر کرد.

این روزها استفاده از انواع وسایل ارتباط جمعی بیشتر از گذشته شده است. در گذشته فقط چند ایستگاه رادیویی و تلویزیونی روی کوه های اطرف یک شهر وجود داشت که از طریق دکل های آن، ارتباطات مخابراتی، رادیو وتلویزیونی تامین می شدند. اما رفته رفته و با پدید آمدن موبایل و تکنولوژی اینترنت، تعداد دکل ها بیشتر شد. با ظهور ماهواره ها نیز بر تعداد دیش های نصبی روی دکل ها نیز افزوده شد.

با گذشت زمان و شکل گیری اینترنت پر سرعت و خطوط موبایلی فراوان، تعداد دکل ها در شهر ها بیشتر شد. البته هنوز هم برخی معتقدند که نباید این دکل ها درون شهر وجود داشته باشند. باید گفت وجود این دکل ها می تواند از فشار و قدرت امواج کمتر کند و در نتیجه خطر کمتری برای سلامت پیش بیاید. اما اگر فرض کنیم برای یک شهر با جمعیت 100 هزار نفر بخواهیم 2 تا دکل بسیار قوی بگذاریم، مجبوریم قدرت امواج را بیشتر کنیم تا همه بتوانند بهترین استفاده را بکنند.

در نتیجه سلامتی به خطر می افتد. پس وجود دکل های زیاد، می تواند عملکرد بهتری را ایجاد کرده و برای سلامتی، خطرات کمتری داشته باشد.

شرکت مهندسی تجهیز همپا دکل با نام تجاری همپا دکل سال ها در زمینه ی انواع دکل های رادیویی و خرید دکل رادیویی فعال بوده و می تواند گزینه ی خوبی برای مشاوره، تولید و طراحی انواع دکل رادیویی باشد. برای مشاوره در این زمینه می توانید با کارشناسان این شرکت در تماس باشید.

دکل های رادیویی در کل به چند دسته تقسیم می شوند:

دکل های خود ایستا
دکل های بازتابی
دکل های مهاری
دکل های منوپل

دکل خود ایستا:

دکل های خود ایستا به دو نوع تقسیم می شوند. دکل های 4 پایه و دکل های 3 پایه.

دکل های چهار پایه همان طور که از نامش پیداست، به وسیله ی 4 تا پایه روی زمین نصب می شود تمام قطعات این نوع دکل از نبشی ساخته می شود و با پیچ و مهره به هم متصل می شوند. این دکل ها برای نقاط مرتفع استفاده می شوند . نقاطی که طول آن ها بیشتر از 24 متر باشد، باید از این دکل ها نصب شود.

دکل های سه پایه دارای سه پایه هستند و از لوله و نبشی در ساخت آن ها استفاده می شود. از این دکل ها برای نصب دیش مخابراتی موبایل، آنتن های مایکروویو و بی سیم استفاده می کنند.

دکل بازتابی:

دکل های بازتابی نیز نوعی از دکل هستند که امواج را به صورت آینه منعکس می کنند. به این دکل ها، پسیو رفلکتور هم گفته می شود. در مناطق کوهستانی و صعب العبور و جاهایی که امواج به درستی نمی توانند عمل کنند، از این دکل ها که پنل های بزرگی روی آن نصب می شود، استفاده می کنند.

دکل مهاری:

دکل های مهاری، نوعی دکل هستند که باید آن ها را با سیم و کابل مهار کرد. از این دکل ها می توان روی پشت بام منازل و دقیقا روی خرپشته ی پشت بام استفاده کرد. البته روی زمین هم قابل استفاده هستند اما باید در مکانی باز و جادار استفاده شوند چون باید با سیم مهار شوند. قیمت دکل رادیویی مهاری کمتر از خود ایستا می باشد و هزینه های پایین تری نیز به همراه دارد.

دکل منوپل:

این دکل ها به صورت تک پایه ای بوده و در زمین هایی که ارزش آن بالاست نصب می شود. برای نصب آن باید از جرثقیل استفاده شود. این دکل ها لرزش زیاد تری نسبت به دیگر دکل ها دارند. از این دکل ها برای آنتن دهی موبایل استفاده می شود و جای کمی را اشغال می کند.

برای خرید و مشاوره و همچنین طراحی دکل رادیو، باید با مشاوران و متخصصان مخابراتی و شرکت های تولیدی معتبر، در ارتباط باشید. پیشنهاد ما به شما، شرکت همپا دکل است. کارشناسان این شرکت می توانند شما را در خرید دکل رادیویی راهنمایی کنند. البته مشتریان این دکل ها، مردم عادی نیستند چون اساسا این دکل ها برای پروژه های مخابراتی استفاده می شود. ولی شرکت های مخابراتی و ارائه دهنده ی اینترنت و خطوط تلفن اینترنتی، می توانند از این دکل های رادیویی، استفاده کنند. حتی برخی از شرکت ها می توانند پنل یا ماهواره و آنتن خود را روی دکل های مخابراتی بگذارند و اصطلاحا، آن را اجاره کنند.

خرید دکل رادیویی

خرید دکل های رادیویی و مخابراتی به صورت حضوری و حتی به صورت آنلاین نیز امکان پذیر است. اگر بخواهید یک دکل با کلیه ی امکانات آن را خریداری کنید، باید در ابتدا، نیاز خود را مشخص کنید. گاهی وقت ها شما زمین و فضای کافی در اختیار ندارید. پس نمی توانید دکل های بلند رادیویی مانند دکل های تک پایه و خود ایستا خریداری کنید.

اگر پشت بام منزل شما یا خانه ای که در اطراف نقطه ی مورد نظر شماست، ناحیه ی خوبی باشد، می توانید روی بلندترین نقطه ی پشت بام که اصولا خرپشته می باشد، یک دکل کوچک و مهاری نصب کنید. اما برای خرید دکل رادیویی بزرگ، باید حتما جا و مکان مناسب آن را داشته باشید. بهترین نقطه برای نصب دکل های خودایستا و تک پایه، زمین های شهری و جاهایی است که اطراف آن محصور نبوده و باز باشد.

قیمت دکل رادیویی

عوامل زیادی در تعیین قیمت دکل رادیویی تاثیر می گذارند. قیمت آلیاژ و آهن و متریال هایی مانند نبشی و میل گرد و پیچ و مهره همیشه در حال نوسان هستند در نتیجه قیمت دکل ها هم متفاوت می شوند. هزینه های حمل و نقل و جرثقیل و هزینه ی نصب و راه اندازی نیز می تواند در قیمت تمام شده ی یک دکل موثر باشد. قیمت تجهیزات مخابراتی مانند پنل ا و سیم و کابل و ماهواره و آنتن، روی قیمت یک دکل بسیار موثر است.

اگر می خواهید یک دکل رادیویی در نقطه ی مورد نظر خود نصب کنید و یا صاحب کسب و کار شرکت اینترنتی و ارائه ی خدمات هستید، می توانید با همپا دکل مشورت کرده و آخرین قیمت های تجهیزات و دکل ها را از این شرکت دریافت کنید.

مطمئن باشید بهترین و به صرفه ترین قیمت ها را از همپا دکل دریافت می کنید. این شرکت در تولید دکل رادیویی و طراحی دکل رادیو مهارت بسیاری دارد. حدودا 10 سال سابقه ی کاری این شرکت باعث شده تا نامی پر آوازه در ایران به خود اختصاص دهد.

قیمت دکل رادیویی به چند عامل مهم دیگر ارتباط دارد. نوع دکل، متراژ و ارتفاع آن و همچنین هزینه ی نصب. تک تک این عوامل می تواند در قیمت یک دکل موثر باشد. تازه برخی از شرکت ها، هزینه ی نقطه زنی و نقطه یابی دکل را نیز دریافت می کنند.

طراحی و تولید دکل رادیویی

طراحی و تولید دکل رادیویی کاری است کع متخصصان حرفه ای و کاربلد در شرکت های تولیدی آن را انجام می دهند. یک قسمت از طراحی و تولید دکل رادیویی در شرکت سازنده انجام می شود، مانند متراژ دکل ها، پیچ و مهره و هر تجهیزات دیگر. اما قسمتی از کار نیز توسط مهندسان بخش سیویل کار و بخش عمرانی و استراکچر صورت می پذیرد. این مهندسان تعیین می کنند که در نقطه ی مورد نظر، چه نوع دکلی و با چه متراژی باید بنا شود.

شرکت همپا دکل با داشتن سوابق درخشان کاری به مدت بیش از ده سال در زمینه ی طراحی و تولید دکل رادیویی، دکل های اینترنتی و دوربین مداربسته، دکل های منوپل و دکل های مهاری، برج نوری، دکل فلزی و دکل پرچم و خیلی از موارد دیگر از جمله تجهیزات مورد نیاز دکل ها، توانسته است نیاز داخلی کشور را در این زمینه پاسخ گو باشد.

کلام آخر

در تهیه و نصب دکل های رادیویی، باید با متخصصان حرفه ای و با تجربه مشورت کنید. تمام موارد مربوط به نقطه یابی و کسب اطلاعات محلی و همچنین سیویل و عمران و استراکچر را با مشورت کارشناسان اهل فن انجام دهید.