نحوه خرید و قیمت گذاری دکل مخابراتی

از دکل مخابراتی برای مقاصد مخابراتی استفاده می کنند . این دکل ها مناسب نصب آنتن های رادیو، تقویت آنتن موبایل و… هستند. این دکل ها در انواع مختلفی تولید شده و بسته به نوع آن ها با قیمت های متفاوت به فروش می رسند. در این مقاله همراه ما باشید تا این نوع دکل و قیمت های آن آشنا شوید.

دکل مخابراتی چیست؟

در سطح شهر معمولا دکل های زیادی می بینید که روی آن ها آنتن های زیاد و مختلف نصب شده است به این دکل ها دکل مخابراتی می گویند. در واقع منظور از دکل مخابراتی تمامی دکل های موجود است که با نصب انواع آنتن ها روی آن ها یک ارتباط دو جانبه بی سیم رخ می دهد. این نوع دکل ها بسیار متنوع اند و اکثر مردم به طور خصوصی آن ها نصب می کنند.

دکل مخابراتی

در مکان هایی که اینترنت رسانی بسیار ضعیف است می توان با خرید دکل های مخابراتی این مشکل را حل کرد. به وسیله دکل های مخابراتی می توان روی آن ها آنتن مناسب نصب کرده و سرعت اینترنت و آنتن رسانی را بالا برد.

استفاده از این نوع آنتن به هیچ وجه سلامت افراد را به خطر نمی اندازد. با نصب این آنتن ها به تعداد زیاد در سطح شهر شبکه های مخابراتی تقویت می شوند. با این کار دیگر لازم نیست اپراتور توان خود را بسیار بالا برد و به سلامت بقیه آسیب وارد کند. هنگام خرید دکل مخابراتی ممکن است دغدغه شما تاثیر منفی این دکل ها بر زیبایی شهر باشد. اما لازم به ذکر است که می توان با زیبا سازی های هنری بر روی دکل ها این مشکل را برطرف کرد.

تنها دکل های مخابراتی که قادر به نصب آن ها در پشت بام است دکل مخابراتی موبایل است. مابقی دکل ها قابل نصب در محوطه غیر از پشت بام هستند.

دکل مخابراتی فروشی

تولید کنندگان با تولید انواع دکل های مخابراتی آن ها را به نمایندگی های خود تحویل داده تا به فروش برسند. شرکت های عرضه کننده زیادی مشغول به فروش دکل های مخابراتی هستند که شرکت همپا دکل با فروش به صرفه این محصول جزء بهترین شرکت های عرضه کننده است. دکل مخابراتی به همراه تمامی تجهیزات آن در شرکت های تولیدی به فروش می رسد. این نوع دکل به صورت حضوری یا غیر حضوری به فروش می رسد.

دکل های مخابراتی به صورت قطعه ای به فروش می رسند که پس از خرید آن ها را در محل مورد نظر نصب می کنند. نصب این دکل ها باید توسط افراد متخصص انجام گیرد در غیر اینصورت نصب استاندارد نخواهد بود. شرکت های مختلف با توجه به برندی که دارند دارای فروش متفاوتی هستند.

معمولا برند های معتبر فروش فوق العاده ایی دارند و توانسته اند در میان مردم جا باز کنند و طرفداران فراوانی به دست آورند. این شرکت با در نظر گرفتن جنس مواد و نوع تجهیزات و همچنین با توجه به مراحل ساخت آن قیمت نهایی محصول را تعیین کرده و آن را به فروش می رساند‌.

قیمت دکل مخابراتی

قیمت دکل مخابراتی

قیمت دکل های مخابراتی به فاکتور ها و مولفه های زیادی وابسته است. یکی از مولفه های تاثیر گذار در قیمت در کل و قیمت فولاد است. به عنوان مثال یک دکل خود ایستا به فولاد بیشتری نسبت به دکل های مهاری نیاز دارد. یکی دیگر از مولفه ها هزینه فونداسیون است که وابسته به عمق زمین میزان ارتفاع دکل و تجهیزات جانبی که بر روی دکل نصب می شود. به عنوان مثال یک دکل خود ایستا نیاز به فونداسیون بزرگتری نسبت به دکل های مهاری دارد.

از آنجایی که فونداسیون هر چقدر بزرگتر شود میزان هزینه و قیمت دکل را بالا می برد. دکل های مهاری به وسیله کابل مهار می‌شوند و تمام نیروهای کششی را تحمل می کند. این کابل ها و پایه های لنگر نصب بسیار ساده ای دارند و هزینه راه اندازی آن به نسبت دکل های خودایستا بسیار پایین تر است.

هزینه دیگر مربوط به هزینه نصب دکل می باشد. مونتاژ این دکل به صورت تیک تیکه بر روی زمین یا روی فونداسیون انجام می شود. معمولا تفاوت قابل توجهی از نظر هزینه ندارد. مورد بعدی هزینه کاربری زمین می باشد معمولاً دکل های خود ایستا هزینه کمتری نسبت به دکل های مهاری دارند. نسبت به مالکین و میزان زمینی که در اختیار سایت می باشد و یا اجاره زمین هزینه ها متفاوت می باشد.

آخرین مولفه هزینه تعمیر و نگهداری دکل های خود ایستا و مهاری تفاوت آنچنانی ندارد. هزینه های تعمیر و نگهداری بسته به پیچیدگی و ارتفاع دکل متفاوت می باشد. قابل توجه به مولفه ها می توان گفت هر دکل مخابراتی بسته به میزان ارتفاع عمق فونداسیون کاربری زمین از نظر قیمت و یا استیجاری بودن زمین و هزینه تعمیر و نگهداری می تواند بسیار متغیر باشد.

عوامل موثر بر قیمت دکل مخابراتی

دکل مخابراتی قیمت متفاوتی دارد این قیمت با توجه به شرکت سازنده آن تعیین می شود. قیمت این دکل ها به موارد زیر بستگی دارد.

ارتفاع دکل

هر چه ارتفاع دکل بالاتر رود طبیعتا مواد مصرف برای تولید آن بیشتر می شود. با این وجود بر قیمت دکل افزوده می شود.

تعداد وجه دکل

تعداد وجه ها عامل تاثیر گذار دیگر بر میزان قیمت دکل ها است به طوری که هر چه تعداد وجه ها بالا رود قیمت نیز طبیعتا افزایش می یابد‌

جنس مواد دکل

از مواد مختلفی برای ساخت دکل ها استفاده می کنند معمولا دکل هایی که گالوانیزه هستند و ضد زنگ بوده و طول عمر بسیار بالایی دارند به نسبت قیمت بالاتری نیز دارند. در صورتی که جنس مواد غیر گالوانیزه باشند قیمت ارزانتر می شود.

مصالح مصرفی دکل

با در نظر گرفتن نوع کارکرد دکل و میزان ارتفاع آن مصالح مصرفی گوناگونی برای نصب آن نیاز است که باید هزینه آن ها نیز در نظر گرفته شود.

نمره میلگرد دکل

هر چه نمره میلگرد بالاتر رود میزان ضخامت آن بیشتر شده و مستحکم تر می شود به همین خاطر قیمت آن نیز بالاتر خواهد رفت.

نوع اتصالات دکل

برخی اتصالات تجهیزات دکل مخابراتی به هم در هنگام نصب به صورت پیچ و مهره و برخی دیگر جوش کاری می شوند که قیمت این دو روش کاملا با هم متفاوت است.

خرید و فروش دکل مخابراتی

هنگام خرید دکل مخابراتی لازم است دقت کافی داشته باشید تا متناسب با نیاز خود آن را خریداری کنید. هنگامی که اسم از خرید دکل مخابراتی به میان می آید اولین چیزی که ذهن شما را درگیر خواهد کرد قیمت فروش دکل های مخابراتی است. اولین مزیت خرید و فروش دکل مخابراتی قیمت مناسب آن است. با توجه به مزایای فراوانی که این دکل ها برای شما به وجود می آورند قیمت آن پایین تر است.

در صورتی که شما در منطقه ای هستید که سرعت اینترنت آن بسیار پایین است نباید اصلا نگران باشید چون دکل مخابراتی این مشکل را حل کرده است. شما تنها با خرید یک دکل مخابراتی می توانید به راحتی این مشکل را برای همیشه حل کنید.

هنگامی که برای خرید دکل های مخابراتی اقدام می کنید حتما از فروشنده در مورد ویژگی های این دکل پرس و جو کنید. البته لازم است یاد آوری کنیم که اگر توانایی خرید دکل های تازه را ندارید می توانید نوع دسته دوم آن را خریداری کنید. دکل های دسته دوم همان کیفیت دکل های تازه را دارند با این تفاوت که دارای قیمت پایین تری هستند. اما مهم ترین ایرادی که در خرید این دکل ها وجود دارد اطمینان نداشتم از سلامت آن ها است.

همانطور که می دانید روزانه قیمت آهن آلات بالا رفته و همواره بازار در حال نوسان است. به همین خاطر قیمت دکل ها نیز با نوسان مواجه شده است و نمی توان به طور دقیق قیمتی ارائه داد که به مدت طولانی در همین میزان باقی بماند. اما بیشتر تولید کنندگان و عرضه کنندگان این دکل ها به دنبال کیفیت بالا و سود دهی کم هستند تا مشتری ها بتوانند با هزینه کم دکل مورد نظر را خریداری کنند.

دکل مخابراتی مهاری

دکل مهاری جزء مشهورترین و پر کاربرد ترین دکل مخابراتی هستند. بدنه این دکل ها از نبشی و لوله میلگرد تشکیل شده است. دکل های مهاری در تمامی طول دکل دارای عرض یکسانی هستند و به وسیله سیم های مهار نگه داشته می شوند. بر روی این نوع دکل ها صاعقه گیر نصب می کنند تا از دکل و تجهیزات جانبی در برابر صاعقه محافظت شود. سرعت نصب این دکل ها بسیار بالا است به همین خاطر خیلی مقرون به صرفه هستند.

مهار هایی که برای استحکام دکل نصب خواهند شد لازم است به جای محکم آن ها را وصل کرد. در واقع همین روش استحکام دکل را ایستایی دکل می نامند. از ویژگی های این نوع دکل می توان به موارد زیر اشاره کرد.

قابلیت نصب آنتن های اینترنتی

قابلیت نصب آنتن های بی سیم

قابلیت نصب دیش های کوچک

قابلیت نصب آنتن های وایرلس

این نوع دکل وزن بسیار سبکی دارد به همین خاطر می توان به راحتی آن را روی هر سازه ای نصب کرد. معمولا دکل مهاری را روی سازه فلزی جوش کرده و یا آن را به صورت بتنی جایگذاری خواهند کرد. قیمت این نوع دکل مخابراتی بسیار پایین بوده و نصب بسیار آسان و سریعی دارد. دکل های مهاری دارای قاعده هایی به شکل مثلث و مربع هستند اینگونه در برابر سرعت بالای باد مقاومت از خود نشان می دهد. G نماد دکل مهاری است.

هنگام خرید این نوع دکل متوجه وجود عددی بعد از حرف جی می شود این عدد نشان دهنده قاعده کل دکل است.

دکل مهاری از اجزاء مختلفی تشکیل شده است. این اجزاء عبارتند از:

کرپی

به وسیله کرپی سیم مهار را به خود سیم وصل کرده و آن را محکم می کنند.

گوشواره

از گوشواره برای بالا بردن شعاع خم استفاده می کنند. همچنین به وسیله این گوشواره ها از اتصال مستقیم سیم مهار به انکر راد جلوگیری می کند.

سیم مهار

سیم مهار به منظور پایداری دکل مهار در برابر وزش باد و عوامل محیطی دیگر مانند زلزله و… مورد استفاده قرار می گیرد. سیم مهار بایستی بسیار قوی باشد به همین خاطر از سیم مهار فولادی و مقاوم در برابر انواع ضربه در این موارد استفاده می کنند.

سکشن

سکشن ها از میلگرد و لوله تشکیل شده اند که با توجه به دکل مهاری سایز و اندازه متفاوتی دارند. لوله ها و میلگرد ها به وسیله پیچ و مهره به هم متصل می شوند. ارتفاع هر یک از سکشن ها در این نوع دکل حدودا ۳ متر است. در صورتی که از پیچ مهره استفاده نشود برای اتصال از جوش co2 استفاده می کنند.

انکرراد

برای اتصال انواع سیم مهار به فونداسیون از انکر راد استفاده خواهد شد. با توجه به میزان و تعداد سیم های مهار سایز انکر راد ها متفاوت خواهد شد.

انکر بولت

برای اتصال فونداسیون به دکل مهاری از انکر بولت استفاده می کنند. در واقع این قطعه نقش اتصال دهنده را بر عهده دارد.

دکل مخابراتی اینترنت

اگر به دنبال تقویت اینترنت در منزل خود هستید از دکل مخابراتی اینترنت استفاده کنید. این دکل ها در انواع مختلف تولید می شوند. بیشتر شرکت ها و ادارات از این دکل ها به منظور تقویت و بالا بردن سرعت اینترنت خود استفاده می کنند. با نصب دکل مخابراتی به راحتی تمامی کارمندان به کارهای روزانه خود در شرکت می پردازند و با مشکل پایین بودن سرعت اینترنت دیگر مواجه نخواهد شد.

با توجه به اینکه پایداری و کیفیت اینترنت به فاکتور هایی مثل زاویه دید ارتفاع پوشش دهی بستگی دارد برای کیفیت بهتر اینترنت از دکل های اینترنتی استفاده میشود. شرکت های زیادی وجود دارند که اینترنت اختصاصی یا پهنای باند اختصاصی به مشتریان خود ارائه می دهند که به وسیله دکل های اینترنتی میتوان کیفیت بسیار مطلوبی از این خدمات برخوردار شوید.

دکل ها در بالاترین نقطه ساختمان نصب می شود و معمولا به صورت دکل های چهار وجهی نصب میشود تا پوشش دهی مناسبی داشته باشد. جهت نصب این دکل ها با چالش های زیاد روبرو هستیم یکی از بزرگ ‌ترین چالش‌های این دکل ها پیدا کردن بهترین مکان برای نصب دکل است.

یکی دیگر از چالش ها نصب دکل بر روی ساختمان های ساخته شده اند که سقف ساختمان ایزوگام می باشد و یا اطلاعات خاصی در مورد سازه ساختمان وجود ندارد این چالش موجب می شود که نصب مطلوبی نداشته باشیم.

قیمت دکل مخابراتی اینترنت

بیشتر افراد خواهان خرید دکل مخابراتی به منظور بالا بردن سرعت اینترنت و افزایش گستره کاری با آن هستند. قیمت این نوع دکل همانند دکل های مخابراتی دیگر به عوامل متعددی بستگی دارد. مهم ترین عامل قیمت گذاری این نوع دکل میزان فرکانس رسانی و بالا بردن سرعت اینترنت است. دکل مخابراتی اینترنت قیمت مناسبی دارند و با این حال دارای کیفیت بسیار بالایی هستند.

از جمله تاثیر گذار ترین مسئله در نوسان قیمت دکل اینترنت نوسانات ارز است. بازار خرید تجهیزات دکل های مخابراتی هم مانند بازر های دیگر است و نمی توان آن را جدا از بازار دانست. بنابراین نوسانات بازار به طور مستقیم بر روی قیمت دکل ها تاثیر می گذارد. دلیل این نوسان استفاده از آهن و فلزات گالوانیزه در ساخت این دکل ها است. دلار به صورت مستقیم بر روی قیمت آهن تاثیر می گذارد چرا که آهن رابطه مستقیم با بازار جهانی دارد.

زمانی که دلار افزایش می یابد ارزش پول در ایران کاهش پیدا کرده و این امر سبب افزایش قیمت می شود. با توجه به نکات گفته شده بهتر است دکل های اینترنتی و به طور کل دکل های مخابراتی تولید داخل را خریداری کنید. دکل های تولید داخل قیمت مناسب تری نسبت به دکل های خارجی دارند. البته توجه کنید که علاوه بر تاثیر دلار بر قیمت دکل ها بحث روانی قیمت ها نیز سبب افزایش چشمگیر قیمت دکل شده است.

دکل مخابراتی برق – همپا دکل

همپا دکل عرضه کننده انواع دکل مخابراتی برقی با توجه به نیاز بازار مشغول به عرضه این دکل ها است. این شرکت با توجه به نیاز های بازار و با در نظر گرفتن منطقه ها موفق به کسب رضایت مشتری های خود شده است. این شرکت در مدت زمان فعالیت خود توانسته جایگاه بالایی در خصوص توزیع دکل های مخابراتی به دست آورد.

شرکت تجهیز همپا دکل در زمان شروع به کار خود تا به حال اولین هدفی که دنبال کرده رضایت مشتری بوده است. با توجه به همین هدف شرکت همواره به دنبال تهیه محصولات با کیفیت بالا و قیمت مناسب بوده است تا آن ها را در اختیار مشتریان خود قرار دهد.

دکل مخابراتی برقی دارای محدودیت فرکانسی بوده و با جریان برق دی سی تا محدوده بسیار وسیعی قادر به فرکانس رسانی است. برای خرید با قیمت مناسب این نوع دکل و تمامی دکل های مخابراتی به سایت همپا دکل مراجعه کنید.

چنانچه نیاز به دکل منوپل و یا دکل دوربین مداربسته دارید لطفا بر روی اینجا کلیک کنید تا وارد صفحه مورد نظر شوید و مشاوره رایگان از متخصصین همپا دکل استفاده نمایید.

دکل های مناسب برج نوری تا ارتفاغ 70 متر در شرکت همپا دکل قابل تولید و اجرا می باشد.

سخن آخر

امروزه دکل مخابراتی به دلیل قیمت مناسبی که دارد دارای طرفداران زیادی است. به کمک دکل ها می توان شبکه های موبایلی، تلویزیونی و… را تقویت بخشید. این وسیله وزن بسیار کمی دارد به همین خاطر می توان آن را به راحتی در پشت بام ها نصب کرد. تولید دکل مهاری در انواع مختلف توسط شرکت های سازنده آن ها به فروش می رسند. قیمت های این محصول با توجه به جنس تجهیزات آن تعیین می شود.

این نوع دکل ها از انواع مختلفی همچون دکل مهاری g35، دکل مهاری g45، دکل منوپل و دکل خود ایستا دارد که با توجه به موقیعت محل و نیاز مشتری قابل تولید است. برای خرید ارزان قیمت و کاربردی دکل های مخابراتی می توانید به سایت همپا دکل مراجعه کنید.

همپا دکل ارائه دهنده و تولید کننده دکل پرچم در ایران