معرفی کامل دکل خود ایستا 4 پایه

دکل خود ایستا 4 پایه در گروه دکل هایی قرار می گیرد که به شکل مشبک بوده و از چهار پایه برخوردار است. همچنین کل قطعات به کار رفته در این نوع دکل از جنس نبشی بوده که با استفاده از پیچ و مهره به همدیگر وصل خواهند شد. این نوع دکل ها اغلب برای وزن های زیاد با ارتفاع های بیشتر از 24m مورد استفاده قرار می گیرند. دکل خود ایستا برای نصب بیسیم، آنتن های موبایل و آنتن های مایکروویو به کار می رود.

زیرا توانایی تحمل نیروی وارده شده از طرف بادهای مختلف بر دکل و نگهداری انواع آنتن ها را دارد. مبنای طراحی این نوع دکل به سرعت باد محوطه و تعداد آنتن ها بستگی داشته و سکشن به کار رفته در آن به طول 6m می باشد. البته کل قطعات دکل خود ایستا به صورت مجزا و مطابق نقشه ساخته شده که جهت جلوگیری از زنگ زدگی و خوردگی با گالوانیزه گرم کاور می شوند.

دکل های خود ایستا در دو نوع دکل خود ایستا سه پایه و چهار پایه قابل تولید و اجرا می باشند که با توجه به نیاز کار فرما و شرایط پروژه نوع آن مشخص می شود.

دکل خود ایستا 4 پایه

قیمت دکل خود ایستا چهار پایه

یکی از مهم ترین موردهایی که مدام ذهن متقاضی فعال در زمینه دکل به خود درگیر می کند، قیمت دکل خود ایستا 4 پایه است. البته دکل های ایستا در انواع متعددی ساخته می شوند که به همین دلیل از قیمت های مختلفی برخوردار هستند. ولی در حالت کلی مهم ترین مورد دخیل در قیمت دکل خود ایستا می توان به نوع، متریال ساخت، جنس، ارتفاع و اندازه سازه اشاره کرد. همچنین یکی از موارد ذکر شده، توسعه دکل از نوع خود ایستا مطابق منطقه می باشد.

برای مثال در مناطق بیانی یا دشت های وسیع بایستی از دکل های مستحکم و بزرگ استفاده شود تا خیال پیمانکار از مقاومت سازه راحت باشد. بنابراین در بلند مدت به دکل هیچ گونه صدمه ای وارد نشده و هزینه ای برای تعمیر صرف نخواهد شد.

خرید دکل خود ایستا چهار پایه

زمانی که اطلاعات در مورد دکل خود ایستا کامل و قیمت آن مشخص شد. پس خرید دکل خود ایستا 4 پایه الزامی می باشد. زیرا دشوارترین مراحل تهیه این نوع دکل خرید آن است و برای انتخاب دکل خود ایستا باید به اطلاعات کافی در مورد آن دسترسی داشت. البته در برخی مواقع متقاضی به اشتباه سازه ای را خریداری می نماید و هزینه هنگفتی بابت آن پرداخت می کند. بنابراین جهت پیشگیری از وقوع چنین اتفاقی می توان به تیم همپا دکل مراجعه کرد.

همپا دکل با ارائه پشتیبانی های مورد نیاز، مشتریان را به سوی خریدی هوشمندانه سوق می دهد. در نتیجه مشتریان بر اساس نیاز و بودجه خود با پرداخت هزینه کم می توانند دکل خود ایستایی را خریداری نمایند.

دلیل محبوبیت دکل خود ایستا 4 پایه

امروزه دکل خود ایستا 4 پایه به عنوان برج های مخابراتی و جهت نصب آنتن به کار برده می شود. زیرا مناطق روستایی یا خارج از شهر که به اینترنت دسترسی ندارند با استفاده از این سازه وضعیت مخابرات را بهبود می بخشند. همچنین در برخی مواقع امکان جاسازی آنتن بر روی ساختمان های مرتفع در کلان شهرها وجود ندارد که از طریق دکل خود ایستا می توان آنتن دهی را بهبود بخشید. بنابراین دلیل محبوبیت این نوع دکل در شهرها، بهبود شرایط ارتباطی می باشد.

مهاجرت افراد از روستاها به شهر و افزایش شهرنشینی موجب توسعه فناوری با سرعت بالا در گوشی های هوشمند شده است. زیرا هر فرد از شبکه های ارتباطی به صورت روزمره استفاده می کند. بنابراین شهرها یا روستاها به پهنای باند که تحت پوشش کشور است نیاز دارند. پس به کار بردن دکل خود ایستا 4 پایه یکی از راه های تامین پهنای باند محسوب می شود.

این نوع دکل از مراحل نصب و تولید راحتی نسبت به دیگر دکل ها برخوردار است. بنابراین متخصصین فعال در این حوزه از طریق شرکت های دولتی در سریع ترین زمان می توانند دکل خود ایستا از نوع چهار پایه را توسعه دهند.

 

دکل خود ایستا چهارپایه

نوع متریال مصرفی در دکل خود ایستا 4 پایه

اگر تولیدکنندگان دکل خود ایستا 4 پایه در طراحی و ساخت از متریال های با کیفیت بالا استفاده کنند، عمر و مقاومت این نوع دکل را افزایش می دهند. ولی برخی از تولیدکنندگان با بکارگیری آهن های بازیافتی اقدام به تولید دکل خود ایستا می نمایند. البته این نوع آهن قیمت دکل را کاهش می دهد. اما به علت کیفیت پایین از طول عمر دکل کاسته و در مدت زمان کوتاهی و با سرعت بالا در اثر رطوبت و عوامل محیطی دچار فرسودگی و خوردگی می شود.

پس زمان خرید دکل خود ایستا بایستی متریال های مصرفی را مدنظر گرفت. زیرا در صورت توجه نکردن به این نکات موجب ایجاد ضررهای جبران ناپذیری به افراد ساکن محوطه و صنایع میشود.

نکات مهم قبل از خرید دکل خود ایستا 4 پایه

بسته به ارتفاع ساختمان یا محوطه باید ارتفاع دکل مشخص گردد. زیرا نصب دکل در ارتفاعات موجب افزایش آنتن دهی در کل منطقه می شود. حال اگر ارتفاع منطقه کم باشد می توان ارتفاع دکل را افزایش داد. البته افزایش ارتفاع در دکل، افزایش قیمت را نیز به دنبال دارد.

به محض افزایش ارتفاع در دکل خود ایستا باید فونداسیون را با مساحت بیشتری ساخت تا مقاومت و دوام دکل را تضمین کند.

به کار بردن متریال های مرغوب و باکیفیت به غیر از افزایش عمر، مقاومت و استحکام دکل خود ایستا جهت نصب تجهیزات دیگر به بدنه را بیمه می نماید.

کاور بدنه دکل خود ایستا با گالوانیزه گرم و توجه به قطعات آن از فرسودگی زودرس در اثر عوامل طبیعی همچون رطوبت باران جلوگیری می کند.

مشاوره با کارشناسان کارآزموده و خبره هنگام خرید بر اطمینان و تضمین کیفیت دکل خود ایستا می افزاید.

دکل خود ایستا 4 پایه طرح NB

این دکل از چهار پایه اصلی برخوردار بوده که نسبت به سایر دکل های خودایستا به یکدیگر نزدیک هستند. چنین ویژگی موجب شده که دکل NB برای فضاهای محدود شهری مناسب باشد. همچنین اجزا و قطعات داخلی این نوع دکل ریداندنت ها، هوریزنتال ها، بریس ها و … را در بر می گیرد. البته بیشتر برای نصب وایرلس، موبایل و مایکروویو به کار می روند.

مزایا و معایب دکل خود ایستا 4 پایه

این نوع دکل از مقاومت زیادی در برابر نیروهای وارد شده از طرف بادهای متعدد برخوردار می باشد.

اگر در بخش یا قسمتی از دکل خود ایستا مشکلی به وجود آید به آسانی می توان آن را بررسی نمود. سپس مشکل قطعه خراب شده را رفع کرد بدون اینکه نیازی به باز کردن سایر قطعات باشد. زیرا کل قطعات دکل خود ایستا کاملا مجزا هستند.

البته در نوعی از دکل خود ایستا برای فرآیند تولید از لوله استفاده می شود که داخل آن را نمی توان بررسی نمود.

هنگام ساخت دکل خود ایستا اگر قطعه ای دچار خوردگی شده باشد و به صورت کامل نمایان نشود، امکان تشخیص آن به صفر می رسد.

نصب دکل خود ایستا 4 پایه

هنگام نصب دکل خود ایستا باید جنس خاک را در نظر گرفت. زیرا بر روی برخی از خاک ها نمی توان این نوع دکل را نصب نمود. همچنین جنس بدنه دکل خود ایستا از فولاد بوده که با گالوانیزه گرم پوشش داده می شود. دلیل چنین کاری جلوگیری از زنگ زدگی قطعات داخلی دکل است. البته نصب بدنه این نوع دکل برای مهندسین بسیار آسان می باشد. زیرا تمام قطعات از هم جدا بوده و به سادگی می توانند آن ها را روی یکدیگر قرار دهند. دکل خود ایستا به سیم مهار نیاز نداشته و نگهداری آن ها از طریق چهار پایه نبشی یا فلز امکان پذیر می باشد.

قطعات مورد استفاده در دکل خود ایستا 4 پایه هر کدام کد شناسایی مختص به خود را دارند که در محل مدنظر نصب می شوند. همچنین با افزایش فاصله پایه ها در دامنه دکل، ظرفیت بارگذاری در مقاطع فلزی یکسان و شرایط محیطی ثابت نیز افزایش می یابد.. البته به محض زیاد کردن فاصله پایه ها باید فونداسیون را به صورت جداگانه اجرا نمود که در چنین شرایطی هزینه مصرفی افزایش می یابد. ولی هزینه ناشی از پی به طور چشمگیری کاهش می یابد.

همچنین عکس قضیه صدق کرده و با کم کردن فاصله پایه ها، هزینه ساخت سازه کاهش یافته که با زیاد کردن ابعاد فونداسیون هزینه جهت اجرای پی ناخودآگاه افزایش می یابد.

بسته یه شرایط ساخت می توان دکل خود ایستا 4 پایه را با روش جوشکاری، پیچ و مهره و یا ترکیبی از هر دو روش تولید نمود. همچنین اجزای داخلی این نوع دکل در اشکال مختلف طراحی و تولید می شوند. البته این اجزا با نمای به شکل K,X,Z از رایج ترین طرح های به کار رفته در دکل خود ایستا می باشند.

ساختار این نوع دکل به شکلی است که در یک الی دو پایه نیروی بالابرنده و در یک الی دو پایه باقیمانده نیروی فشاری به سمت پایین و به فونداسیون پیش ساخته وارد می شود. پس مهم ترین پارامتر در تولید فونداسیون مربوط به دکل خود ایستا همان واژگونی است.

البته قبل از نصب دکل خود ایستا باید برای طراحی آن از آیین نامه های متعددی همچون Tia222G و Aisc استفاده شود. همچنین نوع فونداسیون بسته به پارامترهای متعددی همچون میزان بارگذاری سازه، موقعیت جغرافیایی برای نصب دکل، هزینه مختص به تهیه بتن، جنس خاک محوطه اجرا و نیروی انسان مشخص می گردد.

تجهیز همپا دکل ارتباطات آمادگی فعالیت در زمینه تولید انواع دکل مهاری، دکل دوربین مداربسته،انواع دکل منوپل، انواع برج نوری دکل های رادیویی و مخابراتی و انواع فونداسیون پیش ساخته برای تمامی دکل های موجود می باشد.