امروزه با توجه توسعه صنعت انبوه سازی و ساخت و ساز‌، افزایش سرعت اجرا از اهمیت بسیاری برخوردار است. به این دلیل استفاده کردن از محصولات پیش ساخته از جمله دیوار بتنی پیش ساخته، بیش از پیش رواج یافته است. دیوار پیش ساخته غالبا برای ساخت دیوار چینی اطراف محوطه ها مورد استفاده قرار می گیرد. در ساخت این سازه از مصالحی چون میلگرد، مواد افزودنی، آب، سنگدانه و سیمان استفاده می شود.

آشنایی با دیوار بتنی پیش ساخته، مزایا و کاربرد آن

قابل توجه است برای ساخت این محصول سنگدانه و سیمان مصرفی در تهیه دیوار پیش ساخته باید بر طبق استاندارد های ملی کشورمان باشد. از مواد روان کننده با درجه کیفیت بالا، در جهت آسان پر شدن قالب دیوار بتنی پیش ساخته و دستیابی به سطحی صیقلی و صاف استفاده می شود.

برای تولید ملات این دیوار بتنی باید از آبی استفاده می شود که عاری از مواد قلیایی، اسیدی و آلی باشد و کاملا تمیز و صاف باشد. همچنین در تولید دیوار پیش ساخته بتنی از میلگرد های مصرفی از نوع مقاومت کششی زیاد با اندازه استاندارد A3 استفاده می شود.

· دیوار بتنی پیش ساخته سبک

· دیوار پیش ساخته بتنی یک رو: بیشتر این دیوار ها از ضخامت ۱۰ سانتی متری برخوردار هستند.

· دیوار پیش ساخته بتنی دو رو: این دیوارها با ضخامت حدود ۱۲ سانتی متری ساخته خواهند شد که این دیوار ها در زیبا سازی هزینه هنگفتی را کاهش می دهند.

· دیوار پیش ساخته بتنی توپر: از امتیاز های اصلی این دیوار ها می توان آنها را بسیار زیبا طراحی کرد. همچنین آرم شرکت یا سخنی ارزشمند یا هر چیزی که مشتری سفارش آن را انجام دهد را روی آن حک نمود.

· دیوار پیش ساخته خود ایستا: این نوع دیوار بیشتر در سطح شهر دیده می شود. همان دیوار های بین خطوط اتوبان ها که برای مشخص شدن باند رفت و برگشت رانندگان قرار داده شده اند. این دیوار ها با ضخامت زیاد و ارتفاعی کم تولید می شوند.

· دیوار پیش ساخته بتنی نرده ای

· دیوار پیش ساخته بتنی سوله ای: این دیوار ها با در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی و موقعیت جغرافیایی تولید می شوند. اغلب ضخامت دیوار سوله ای تا ۱۴ سانتی متر برای آن در نظر گرفته می شود.

انواع دیوار های پیش ساخته بتنی

دیوار بتنی پیش ساخته یک انتخاب هوشمندانه برای تسریع در ساخت و ساز و افزایش سطح کیفی پروژه می باشد و یکی از جدیدترین مصالح در دنیای امروزی است. قطعا به کار بردن این دیوارها بسیاری از مشقت های دیوار سازی را از میان برداشته و با مزایایی همراه است. با تولید این دیوارها در تنوع بالا، در بسیاری از مواقع استفاده از آنها به صرفه تر است؛ از این رو استفاده های رو به افزایش دارند و امروزه در صنعت ساختمان حسابی جا باز کرده اند.

تولید دیوارهای پیش ساخته بتنی و قطعات بتنی پیش ساخته

انواع دیوار های پیش ساخته بتنی را از نقطه نظرهای مختلف مانند نوع طراحی، ساختار، ضخامت و حتی کیفیت می توان دسته بندی نمود. با توجه به متنوع بودن دیوارها، یقینا شناخت انواع دیوار های پیش ساخته بتنی کمک شایانی به انتخاب صحیح آنها می کند.

علاوه بر طرح های پیش فرض، این دیوارها به درخواست مشتری و نیز بر اساس سلیقه تولید کننده با رعایت استانداردهای لازم، در طرح های مختلف تولید می شوند. از این رو، قدرت انتخاب خوبی به مشتری می دهند. به عنوان مثال، دیوارهای طرح آجر، نرده ای، دیوارهای طرح خاص و غیره نمونه هایی از آنها می باشند. انتخاب این دیوارها را طبق کاربردهای آنها می توان انجام داد و قطعا استفاده صحیح و بجا از آنها می تواند بر جذابیت دیوارها بیفزاید.

انواع دیوار های پیش ساخته بتنی را بر اساس ساختار می توان در دو نوع دو رو و تک رو دسته بندی کرد. دیوارهای دو رو از دو طرف طراحی شده می باشند و دیوارهای تک رو تنها از یک طرف زیباسازی برای آنها صورت گرفته است. از این دیوارها متناسب با شرایط و موقعیت ساختمان می توان استفاده نمود. از طرفی، انواع دیوار های پیش ساخته بتنی دو نوع خود ایستا و غیر ایستا را تشکیل می دهند. دیوارهای غیر ایستا برای اجرا نیازمند فونداسیون هستند و در بخش های به خصوصی از ساختمان کارایی دارند.

به لحاظ قیمتی نیز باید بدانید که محصولات در دو نوع دیوار پیش ساخته بتنی ارزان و قیمت بالا قابل دسته بندی می باشند. یقینا مواردی مانند طراحی های خاص، کیفیت بالا و ساخت سفارشی دیوارها می تواند قیمت آنها را تحت تاثیر قرار دهد. با این حال، انواع دیوار های پیش ساخته بتنی در حالت کلی از قیمت به صرفه و کیفیت مطلوب برخوردار هستند.

دیوار پیش ساخته بتنی (خود ایستا) را بیشتر بشناسیم

دیوار بتنی پیش ساخته در حقیقت نوعی دیوار ساخته شده در خارج از محل پروژه می باشد که در بافت آن با توجه به نوع دیوار از مصالح ساختمانی مختلف مانند بتن و میلگرد استفاده می شود. این دیوارها قابلیت نصب و متصل شدن به یکدیگر دارند. انواع دیوار بتنی پیش ساخته بعد از قرار گرفتن در مکان اصلی به طراحی و تغییر خاصی نیاز ندارند؛ به همین دلیل نوعی دیوار آماده هستند. کاربرد این دیوارها در پروژه ساختمان سازی، سرعت اجرا را به مقدار قابل ملاحظه ای افزایش می دهد.

استفاده از دیوار بتنی پیش ساخته در محوطه های بیرونی از رایج ترین کاربردهای آنها است. امروزه با تولید مدل های گوناگون این دیوارها، تقریبا در تمام قسمت های ساختمان قابل استفاده می باشند.

قیمت فروش دیوار بتنی پیش ساخته

محاسبه قیمت دیوار بتنی پیش ساخته  در شرکت همپا دکل با توجه به ضخامت این دیوارهای بتنی متفاوت است. با افزایش ضخامت دیوار بتنی قیمت آن نیز افزایش پیدا می کند. نوع دیوار از نظر طرح دار بودن یا ساده بودن فاکتوری تاثیر گذار بر قیمت این دیوار خواهد بود. به طور کلی فروش دیوار بتنی پیش ساخته‌ ساده آن ارزان تر از سایر دیوار های بتنی است. قیمت دیوار بتنی دو رو نما گران تر از نوع ساده و طرح دار ساده است.

هرچند قیمت دیوار بتنی دو رو نما گران می باشد اما استفاده از آن موجب کاهش مخارج بسیاری دیگر از نماسازی می شود.

قابل توجه است برخی از این دیوارهای بتنی به سفارش مشتری در اندازه و طرح های متنوعی همچون مالون، نرده ای و نمای آجری ساخته می شوند که قیمت این نوع دیوار با طرح و مدل های درخواستی بیشتر از نوع های دیگر است. دلیل گران بودن طرح های درخواستی مشتری، قالب جداگانه برای ساخت آنها می باشد. از بین طرح های متنوع سفارشی دیوار بتنی، قیمت دیوار از پیش ساخته بتنی مالون گرانتر است.

طرح آجری ساده در بین انواع طرح ها در لیست قیمت دیوار بتنی پیش ساخته ارزان می باشد. در ساخت این دیوار های آماده از مصالحی همچون آرماتور و بتن استفاده می شود. با توجه به نوسانات نرخ مصالح بکار رفته در دیوار پیش ساخته، قیمت محصول نهایی نیز تغییر می کند.

دیوار بتنی پيش ساخته قيمت، خود ایستاده در درب کارگاه یا کارخانه گران تر از دیوارهای آماده ای است که برای پیاده کردن و اجرای آن نیاز به فونداسیون است. شایان ذکر است که هزینه ساخت فونداسیون پیش ساخته به بهای تمام شده اجرای دیوار بتنی با فونداسیون اضافه می گردد.

فاکتورهای مهم در خرید دیوار بتنی پیش ساخته

برای خرید دیوار بتنی پیش ساخته فاکتورهایی چون محل اجرا، ارتفاع دیوار و متراژ فضا باید مد نظر قرار گیرد. برای مشخص کردن متراژ محوطه در خرید دیوار پیش ساخته، باید محیط فضای محوطه محاسبه گردد.

این دیوارها غالبا در ارتفاع های ۱، ۱ و بیست و پنج، ۱ ونیم متری تولید می شوند که با توجه نحوه استفاده و بکارگیری از آن انتخاب و خریداری می گردند. همچنین دیوار بتنی در طول ۲، ۳، ۴ و ۴ و نیم متری میتوان تولید کرد. همان گونه که قبلا بیان گردید، دیوارهای آماده به صورت طرح دار نیز ساخته می شوند که بهتر است ارگان های خاص اقدام به ساخت و خرید دیواری مطابق با لوگوی خود نمایند.

در نهایت باید گفت برای خرید دیوار بتنی آماده حتما با توجه به شرایط کاری و نیاز خود خرید را انجام دهید. یا می توانید لیستی از نیازمندی ها، حجم کاری، طرح دلخواه، متراژ دقیق و …را تهیه کنید. سپس برای خرید دیوار بتنی پیش ساخته – همپا دکل تماس گرفته و یا به صورت حضوری برای خرید و همچنین نوشتن قرارداد اقدام نمایید.

قابل توجه است برای خرید دیوار آماده ارزان و کاستن مخارج آن می توان از دیوار آماده دست دوم نیز استفاده کنید. بدیهی است قیمت خرید دیوار بتنی آماده دست دوم ارزان تر از دیوار بتنی آماده نو است.

فروش دیوار بتنی پیش ساخته

امروزه کارخانجات زیادی هستند که اقدام به فروش دیوارهای بتنی پیش ساخته با تعداد نامحدود یا درخواستی و در زمانی کم می سازند.

کاربرد دیوار بتنی پیش ساخته

جدا از مبحث قیمت فروش دیوار بتنی پیش ساخته این دیوار کاربرد های زیادی دارد که در ادامه مطالب به برخی از آنها خواهیم پرداخت.

· استفاده از دیوار بتنی در ساختمان های مسکونی (اغلب در این بنا ها از دیوارهای بتنی جدا کننده دو واحد در کنار هم و از نظر جنس بسیار مقاوم هستند.)

· استفاده از دیوار آماده در ساختمان های اداری (اغلب سازه های اداری دارای نماهای یکسان برای تمام بخش ها و طبقات هستند که این دیوار ها باید از یک نوع طرح و مدل تولید شوند. در نتیجه فرایند تمام کردن کار و تمیزی کار در این تولیدات دیوار آماده بسیار بالا می باشد)

· ساخت ویلا ها

· ساخت اتاق های موقت (برای ساخت اتاقک های موقت که پس از مدتی جا به جا می شود این دیوارها، گزینه بسیار مناسب است. همچنین از لحاظ نگهداری و مخارج تحمیلی انتخابی مقرون به صرفه است.)

· ساخت سوله (با توجه به بکار بردن بهترین مصالح در ساخت و عدم نفوذ آب در آن و … بهترین انتخاب برای ساخت سوله است.)

· ساخت سردخانه (به دلیل فشرده بودن ملات تهیه شده در ساخت این دیوار ها اکسیژن نه از آن خارج می شود و نه از دیوار ها نفوذ می کند.)

· جهت پارتیشن بندی (برای تفکیک بخش های بزرگ و حتی برای محیط های کوچک نیز پاسخگو است.)

· جداسازی اتاق ها (در محیط های بزرگ به ویژه شرکت ها که به قسمت های کوچکتر نیاز است و باید تغییر یابد استفاده از این دیوارها بهترین انتخاب است. چرا که هم در کمترین زمان و هم با کمترین مخارج ممکن به بهترین نتیجه دست خواهی یافت. علاوه بر این از جذابیت و زیبای ظاهری زیادی نسبت به جدا کننده های سفالی، آهنی و … دارد.)

· نظم و مرتب کردن فضاهای بزرگ

· ساخت یک خانه کامل و پیش ساخته
مزایای دیوار بتنی پیش ساخته

از مزایای دیوار بتنی پیش ساخته می توان به موارد زیر اشاره کرد:

· این دیوار آماده بتنی به عنوان یک ذخیره کننده گرما و کاهش بارهای حرارتی عمل می کند.

· از این دیوار های آماده به عنوان سطح داخلی استفاده می شود که با از بین بردن یا جایگزین کردن آن در دیوارهای خشک در هزینه و زمان صرفه جویی می کند.

· از دیوار پیش ساخته بتنی به عنوان یک سازه تحمل بار از آن استفاده کنید. همچنین با حذف کردن سیستم قاب بندی زیادی می توان از مخارج صرفه جویی کنید.

· دیوار های بتنی را می توان برای گسترش بیشتر آپارتمان در آینده استفاده کرد.

· این سازه ها از نظر استحکام، مقاومت و طول عمر در شرایط آب و هوایی متنوع بسیار مستحکم می باشد.

· با بکار بردن تکنیک های پرداخت، رنگدانه ها، سیمان و سنگ دانه های مختلف می توان رنگ ها و مخارج پایانی دیوار پیش ساخته را بدست آورد.

· پانل های دیوار پیش ساخته می توانند از رویه ای آجری نازکی استفاده کرد که نمایی زیبا و سنتی را خلق می کند.

· پانل های این دیوار ها می توانند شامل لوله ها و جعبه های الکترونیکی که درون این پانل ها تعبیه شده اند باشند. تا مکان قرار گرفتن تجهیزات الکترونیکی که بر روی دیوار ها فراهم می کند.

ویژگی های دیوار بتنی پیش ساخته

· مقاومت حرارتی: دیوار بتنی پیش ساخته ویژگی حفظ گرمایشی را از طریق معیار های محافظت بکار رفته در عمق بتن که به طور معمول یک بخش یا تقسیم کننده فلزی است بدست می آورد.

· حفاظت رطوبتی: محافظت دیوار ها از رطوبت از اهمیت بالای برخوردار است. چرا که اجزای سازه ای مانند تیره ها و ستون ها از لحاظ ساخت و ساز با دیوار های آماده، مستقل از هم می باشند.

· ایمنی آتش: این دیوار ها با مصالحی بتنی ساخته می شوند که دارای مقاومت بالا در برابر آتش هستند.

· آکوستیک: یک دیوار آماده با روکش ویژه از انتقال صدا از خارج به داخل جلوگیری می کند.

· دوام: پارامتر استقامت و دوام در دیوار پیش ساخته شده مانند بتن است. به هر حال دوام به نحوه و نوع متصل شدن اعضای سازه بستگی دارد. هرگونه بی نظمی و نامرتبی در یکی از اعضای دیوار بتنی می توان با کوبیدن پرچ، برداشتن دیوار به طور کامل، سندبلاست یا روش های مختلف اصلاح کرد.

· قابلیت نگهداری: از آنجایی که این دیوار ها از بتن ساخته می شوند. نیازی به نگهداری ندارند. مهاربند ها، درزگیر ها، اتصال و لوازم جانبی که در دیوار آماده استفاده می شود نیاز به نگهداری منظم هستند.

مشخصات ظاهری دیوار بتنی پیش ساخته

مشخصات ظاهری دیوار بتنی پیش ساخته عبارت است از:

· طول دیوار آماده متغیر و متفاوت است. در بیشتر مواد با نیاز و سفارش مشتری تولید می شود که چیزی حدود ۴ متر است.

· ارتفاع دیوار ها ۱ و بیست، یک و نیم، ۲ و چهل و ۳ متر می باشند.

· ضخامت این دیوار ها با توجه به نوع آن در اندازه ۱۰ سانتی متری به صورت یک رو نما، ۱۲ سانتی متری در دو رو نما و ۱۴ سانتی متری جهت استفاده در سوله است ‌می باشند.

· طرح های مختلف دیوار پیش ساخته بر حسب نیاز و سفارش مشتری تولید خواهد شد.
میزان استحکام دیوار بتنی پیش ساخته

دیوار بتنی پیش ساخته از استحکام بالای برخوردار است. چرا که مواد اولیه این دیوار ها با فشرده سازی در دستگاه های نیرومندی به وجود می آیند. در بین این مواد اولیه فشرده شده هیچ گونه هوا و اکسیژن وجود ندارد. همچنین با ضربه وارد کردن جهت تخریب با شکست مواجه خواهید شد.

مصالح تشکیل شده در دیوار بتنی پیش ساخته

· آب: آب مورد استفاده در فرایند دیوار بتنی پیش ساخته باید صاف، تمیز و عاری از هر گونه مواد آلی و قلیایی باشد. مراحل پاکسازی آب خود پرسه ای جداگانه است که از مباحث این مقاله خارج است.

· سیمان: سیمان‌ استفاده شده در دیوار آماده باید مطابق با نوع مصرف و استاندارد ها باشد که بیشتر از تیپ ۱ و ۲ هستند.

· مواد افزودنی: بسیاری از مواد بکار رفته در دیوار آماده برای یک دست کردن، صاف سازی و محکم کردن در قالب ها افزوده می شوند. در نهایت با افزودن مواد بتوانند به ترکیبی عالی و درست برسند.

· میلگرد: بکار بردن میلگرد A3 برای ایجاد مقاومت با توجه به قدرت کششی زیاد این میلگرد ها استفاده می شود.

· سنگ دانه: این سنگ دانه ها شامل انواع شن و ماسه های قابل استفاده است اما با توجه به معیار های ساخت هستند.

دیوار بتنی پیش ساخت ضد آب چگونه است؟

دیوار بتنی پیش ساخته از موادی ضد آب ساخته می شوند که این مواد دارای بافتی چسبی دارند و چیزی را از خود عبور نمی دهند. این مواد همانند یک عایق ایفای نقش می کنند. دیوار های پیش ساخته ضد آب با کمک گرفتن موادی مرغوب و دستگاه های تمام اتوماتیک تولید می شوند. با توجه به اطلاعات روز دنیا و فناوری های جدید هر روز تولید دیوار بتنی آپدیت و بهتر از دیروز تولید می شوند.

دیوار پیش ساخته ضد آب تماما جذب آب آنها در زیر ۳ درصد است. این دیوار ها از ورود هر گونه مایعی جلوگیری می کنند و نفوذ ناپذیرند. دیوار های ضد آب در وزن های مختلف و متراژ های گوناگون درخواست و تولید می شوند. این‌ محصول دارای قالب های اختصاصی می باشد و با هر لوگو و طرحی، قابلیت مونتاژ و ساخت دارد.

دیوار بتنی پیش ساخته ارزان

دیوار بتنی پیش ساخته ارزان، با توجه به کاربردی که برای استفاده کننده و کارفرما دارد از جمله محبوب ها و پرفروش ترین دیوار ها هستند. از مزایای این دیوار ها یک سایز و یک دست بودن همه آنها است. همچنین وقتی یک سایز و یک دست هستند به آسانی با یک دیگر جفت می شوند. در نهایت خروجی کامل و منظمی تحویل درخواست کننده داده می شود.

فرایند ساخت دیوار بتنی پیش ساخته

فرایند ساخت دیوار بتنی پیش ساخته بدین صورت است که:

پس از محاسبات و طراحی که توسط کارشناس مربوطه انجام می شود قالب های مورد نیاز مطابق درخواست مشتری توسط قالب ساز طراحی می گردند. در کنار این فعالیت ها، آرماتورهایی که برای جا گذاری در قالب ها نیاز است طبق نقشه ها تهیه می شوند. پس از درست کردن پاشش روغن قالب و قالب، آرماتور ها را درون قالب ها جا گذری می شوند.

بعد از جا گذاری آرماتور، اسپیسر ها و سایر ابزارهای اتصالات و قلاب ها انجام می شود. قابل توجه است جوشکار ها نیز در همانجا جوشکاری های مورد نیاز را نیز انجام می دهند.

سپس مرحله بتن شروع می شود. بتن بر حسب مقاومت و رده مورد نیاز به همراه افزودنی ها در درون بچینگ بتن آماده می شود و داخل قالب های بتن ریزی می شود. پس از بتن ریزی، انجام عمل آوری مواد بتنی پیش ساخته به وسیله دستگاه اتوکلاو یا بخار شروع شده و تا زمانی که بتن به مقاومت لازم نرسیده باشد ادامه خواهد یافت. در نهایت بتن ها از درون قالب ها خارج می شوند. سپس در یک مکان مشخص دپو می شوند.

نحوه چیدمان فونداسیون ها، ستون ها و چیدمان دیوارها بایستی به گونه ای باشد که به قسمت های خاصی فشار وارد نیاید. همچنین احتمال آسیب دیدن بتن و خرد شدن را به حداقل رساند. بعد از مرحله دپو با نظر کارشناس مربوطه دیوار ها با گونی خیس یا با پاشیدن آب روی آنها عمل آوری می شوند. در پایان کار عمل آوردن دیوار ها آماد بارگیری و ارسال به مناطق مختلف می باشد.

سخن آخر

دیوار بتنی پیش ساخته از اجزای مسلح و از جنس مواد بتنی با عیاری بسیار زیاد می باشد. جهت تهیه این محصول می توان از سایت همپا دکل دیدن فرمایید. این سایت با داشتن نماد اعتبار و تجربه پیشینه خود، اعتماد مشتریان خود را کسب کرده است. سایت همپا دکل با داشتن فعالیت های درخشان در حوزه فعالیت های خود توانسته است صدر بسیاری از سایت های هم تراز خود باشد.

برای استعلام قیمت فونداسیون دکل و فونداسیون پایه چراغ می توانید روی این کلمه کلیک کنید تا وارد صفحه اصلی این نوع خدمات همپا دکل شوید.

برای خرید و مشاهده انواع دکل مهاری و دکل دوربین مداربسته از طریق منوی بالا می توانید به سادگی به صفحه مورد نظرتان دسترسی داشته باشید.