کاربرد و مزایای چراغ دکل مهاری

دکل‌های مخابراتی یکی از انواع دکل‌ها هستند که برای کارهای مهم مخابراتی مانند آنتن بی‌سیم، آنتن موبایل و غیره استفاده می‌شوند. اهمیت این دکل‌ها به اندازه‌ای است که آن‌ها را یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین تجهیزات مخابراتی می‌دانند. لازم به ذکر است که دکل‌های مخابراتی دارای انواع مختلفی می‌باشند؛ برای مثال از انواع این دکل‌ها می‌توان به دکل بازتابی، دکل تک پایه، دکل خود ایستا و دکل مهاری اشاره کرد. هر یک از این دکل‌ها دارای تجهیزات مخصوصی هستند که یکی از مهم‌ترین آن‌ها چراغ دکل مهاری می‌باشد.

این چراغ‌ها قابلیت نصب بر روی همه دکل‌ها را دارا می‌باشند و کاربرد آن‌ها به عنوان آگاه‌کننده یا هشداردهنده برای ابزارهای پروازی مثل هواپیما یا هلیکوپتر است که پر کاربرد ترین آن ها نوع سولار است که انرژی خود را از طریق نور خورشید تامیین می کند.

متعلقات دکل مهاری

یکی از انواع دکل‌های مخابراتی، دکل مهاری می‌باشد. این دکل‌ها را می‌توان بر روی سقف کارخانه‌ها، سوله‌ها و حتی منازل نصب نمود. ساخت آن‌ها نیز کار ساده‌ای است و قطعات آن معمولاً از پیش ساخته شده هستند. معروف‌ترین مدل‌های این دکل‌ها، دکل مهاری g35 و دکل مهاری g45 می‌باشند که تجهیزات و اجزاء آن‌ها عبارتند از:

سکشن (Section)
ورق آهنی کف (Base Plate)
بیس دکل مهاری
تاج
کابل دکل مهاری
گوشواره دکل مهاری
کرپی
مهارکش
عصایی دکل مهاری
پیچ و مهره دکل مهاری
تسمه کمربندی
چراغ دکل مهاری

چراغ دکل مهاری

چراغ دکل مهاری و انواع آن

چراغ‌ دکل مهاری جزو تجهیزات ضروری برای سازه‌های بلندی مانند دکل‌های اینترنتی و مخابراتی می‌باشند. چراغ‌های قدیمی به صورت سیمی و از نوع برقی بودند که مشکلاتی مانند خراب شدن و قطعی مکرر در آن‌ها وجود داشت. امروزه از چراغ‌های دکل خورشیدی استفاده می‌شود که از نظر کارکرد و طول عمر، بهتر از مدل‌های قدیمی هستند. چراغ دکل مهاری برای دکل مهاری g35، دکل مهاری g45 و … مورد استفاده قرار می‌گیرند.

از انواع آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

چراغ دکل برقی

روشنایی این چراغ دکل مهاری از لامپ‌های موجود در بازار مانند لامپ‌های Power LED، لامپ‌های LED، لامپ‌های رشته‌ای و سایر لامپ‌های مشابه تامین می‌شود.

چراغ دکل مهاری با منبع خورشیدی

از آنجایی که در کشورهای مختلف استفاده از انرژی خورشیدی گسترش یافته است، چراغ‌های دکل خورشیدی نیز روی کار آمده‌اند. این چراغ‌ها به دلیل سهولت استفاده، عدم نیاز به سیم‌کشی و کابل و همچنین قیمت مناسب مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفته‌اند. اکثر چراغ‌های خورشیدی به شکل چشمک‌زن طراحی شده‌اند؛ به همین دلیل مصرف انرژی در آن‌ها کاهش یافته است. بدنه برخی از چراغ‌های خورشیدی از جنس پلی کربنات و ای بی اس ساخته شده است.

چراغ دکل مهاری در برابر تنش‌های دمایی دچار آسیب و تغییر شکل نخواهند شد و فعالیت خود را حفظ می‌کنند. بدنه برخی دیگر از چراغ دکل مهاری به صورت فلزی و حباب شیشه‌ای است که مقاومت بالایی دارند و انواع مختلفی از آن‌ها موجود است.

خرید چراغ دکل مهاری

دکل‌ مهاری جزو دکل‌های مخابراتی هستند که با استفاده از آن‌ها آنتن‌دهی امکان‌پذیر خواهد شد. برای اینکه هواپیماها و هلیکوپترها متوجه این دکل‌ها شوند و با آن‌ها برخورد نکنند از ابزارهایی به نام چراغ دکل مهاری استفاده می‌شود. چراغ‌ دکل مهاری درست به اندازه دیگر تجهیزات مانند گوشواره حائز اهمیت هستند. انواع مختلفی از این چراغ‌ها در بازار موجود است که توسط برندهای مختلف تولید و عرضه شده‌اند. با توجه به اینکه تقاضای زیادی برای دکل‌های مهاری مشاهده شده است، چراغ‌ دکل مهاری نیز مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته‌اند.

برای خرید این تجهیزات به فروشندگان و سایت‌های معتبر مراجعه کنید تا محصولی باکیفیت و مقرون به صرفه را در اختیار شما قرار دهند‌. شرکت همپا دکل یکی از پیشتازان در زمینه طراحی و تولید دکل‌های مختلف مهاری، اینترنتی، دوربین مداربسته، منوپل، مخابراتی و … می‌باشد که خدمات مناسبی را به مشتریان خود ارائه می‌دهد. این شرکت تمامی اصول و نکات مربوط به طراحی و تولید را رعایت می‌کند و تجهیزات باکیفیتی را در اختیار خریدار قرار می‌دهد.

گوشواره دکل مهاری چیست؟

گوشواره یکی از تجهیزات دکل مهاری می‌باشد که از آن برای بستن سیم‌های مهاری استفاده می‌کنند. گوشواره‌ها معمولاً از جنس فولاد هستند و دارای یک پیچ و مهره به شکل حرف U می‌باشند. استفاده از این وسیله باعث می‌شود که سیم مهار در قسمت حلقه مهارکش دچار خمیدگی شدید نشود. به عبارت دیگر گوشواره‌ها طول عمر و دوام سیم مهار را افزایش می‌دهند و از رسیدن هر گونه آسیب به آن جلوگیری می‌کنند.

قیمت گوشواره دکل مهاری به عواملی مانند نوع، برند تولیدی و فروشنده بستگی دارد ولی معمولا از قیمت پایینی برخوردار هستند. قیمت گوشواره دکل مهاری در مقایسه با سیم مهار کمتر می‌باشد و برای جلوگیری از صدمه به سیم بهتر است با هزینه کمتر یک گوشواره تهیه نمایید.

برای مشاوره و خرید انواع دکل مهاری ، دکل منوپل ، دکل دوربین ، دکل مخابراتی ، دکل اینترنت فونداسیون پیش ساخته و دکل خود ایستا کافی است فقط روی کلمه مورد نظر خود کلیک کنید تا وارد صفحه مربوط به خدمات مورد نظرتان شوید و یا اینکه از طریق راه های ارتباطی با ما در تماس باشد و مشاوره رایگان دریافت نمایید.

برای مشاهده مجله تخصصی دکل به وبلاگ همپا دکل مراجعه نمایید.

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!