پایه پرچم مرتفع

دکل پایه پرچم به میله های پرچم بسیار بزرگی گفته می شود که در ابعاد بزرگ برای به اهتزاز درآمدن پرچم سه رنگ کشورمان مورد استفاده قرار می گیرند. این گونه از پایه پرچم ها در تمام سطح شهر قابل رویت می باشند و معمولا پایه پرچم های مرتفع از پایه پرچم های لوله ای بزرگتر هستند. این گونه از پایه پرچم ها دارای ارتفاع 18تا70متر می باشند و اغلب جنس آن فولاد می باشد که با جنس گالوانیزه گرم پوشش داده شده اند. همچنین برای جابجایی پرچم در پایه پرچم های مرتفع از گیربکس برقی و سیم بکسل استفاده می شود.

کاربرد پایه پرچم مرتفع

همانگونه که میدانید پرچم نماد یک کشور می باشد به همین خاطر افراد هر جامعه احترام ویژه و زیادی برای پرچم کشور خود قائل هستند و علاقه دارند که این نماد را به بهترین نحوه ممکن به نمایش بگذارند. یکی از بهترین وسیله های که برای نصب پرچم کاربرد بسیاری دارد پایه پرچم مرتفع می باشد. زیرا این پایه پرچم به خاطر ابعاد عظیمی که دارد یک نوع اقتدار و زیبایی به پرچم می بخشد که بیننده با دیدن آن به شکوه، جلال و اهمیت پرچم پی می برد. امروزه در سطح شهر ها بسیار مشاهده میکنید که برای برافراشته کردن پرچم از پایه پرچم های مرتفع استفاده می شود. پایه پرچم های مرتفع به خاطر جنس و ظاهر بهتری که نسبت به سایر انواع پایه پرچم ها دارند امروزه برای نصب پرچم در اماکن عمومی و در بعضی از مواقع برای نصب پرچم های مذهبی نیز مورد استفاده قرار میگیرند.

پایه پرچم مرتفع

ارتفاع پایه پرچم های مرتفع بر اساس چه معیار هایی تعیین می شوند؟

همانگونه که میدانید این نوع از پایه پرچم ها دارای ابعاد مختلفی می باشند که تعیین اندازه آن ها به عوامل زیر بستگی دارد.

  • شعاع دید: منظور از شعاع دید محدوده ای می باشد که نیاز است حتما پرچم در آن دیده شود بنابراین هر چقدر که محدوده گسترده تر باشد به پایه پرچم مرتفع ترب نیاز است.
  • وضعیت جغرافیای: منظور از وضعیت جغرافیایی این است که آیا پرچم قرار است بر روی پل یا قسمت مرتفعی قرار گیرد یا یک سطح صاف اگر سطح صاف باشد نیاز به پایه پرچم هایی با ارتفاع بیشتر می باشد.
  • میزان باد و نیروی وارده: با توجه به مکانی که برای نصب پرچم در نظر گرفته می شود ارتفاع پایه پرچم نیز متفاوت است برای مثال اگر مکانی که  دکل پرچم در آن نصب می شود میزان وزش باد در آن زیاد باشد باید پایه پرچم کوتاه تر باشد تا آسیبی نبیند.
  • نوع خاک منطقه: منظور از نوع خاک منطقه این است که آیا زمین و خاک منطقه ای که پرچم در آن نصب می شود توانایی نگهداری پایه پرچم های مرتفع را دارد یا خیر.

شرایط های ساخت پایه پرچم مرتفع

هنگامی که اندازه پایه پرچم با توجه به شرایط بالا تعیین شد باید شرایط ساخت پایه پرچم های مرتفع را مشخص کرد.

تعداد قطعات سازنده

معمولا این گونه از دکل ها نیز مانند دکل منوپل از قطعات ۶متری که با هم ادغام شده اند ساخته می شوند که تعداد قطعات سازنده آن با توجه به ارتفاع آن متفاوت است.

ضخامت ورق های سازنده

ضخامت ورق های سازنده اینگونه از پایه پرچم ها با توجه به ارتفاع آنها متفاوت است برای مثال. پایه پرچم های کوتاه تر از ورق های با ضخامت بالا ساخته می شوند و این در حالی است که پایه پرچم های با ارتفاع بیشتر از ورق های با ضخامت کمتر ساخته می شوند.

ارتفاع پایه پرچم

همانگونه که در بالا نیز گفتیم پایه پرچم های مرتفع دارای ارتفاعی بین ۱۸تا۸۰متر می باشند.

نوع پوشش بدنه

معمولا برای پوشش این گونه از دکل ها از جنس گالوانیزه گرم استفاده می شود اما بنا به درخواست سازنده می توان از رنگ اپوکسی نیز استفاده کرد.

نوع  اتصال قطعات

در ساخت پایه پرچم های مرتفع معمولا از روش اورلپ استفاده می شود اما با توجه به درخواست مشتری می توان آن ها را به صورت فلنجی نیز تولید کرد.

وزن سازه

وزن پایه پرچم های مرتفع ارتباط مستقیمی با ارتفاع و قیمت آن دارد هر چقدر ارتفاع بیشتر باشد وزن سازه نیز سنگین تر است و هر چقدر وزن بیشتر باشد قیمت بالاتر می باشد.

قطر دهانه بالا و پایین

با تغییر اندازه دهانه بالا و پایین میتوان وزن سازه را تغییر داد.

متعلقات پایه پرچم های مرتفع

  • میله برقگیر: این میله برای جلوگیری از برق گرفتگی هنگام برخورد صاعقه با دکل پرچم مورد استفاده قرار می گیرد.
  • چراغ چشمک زن آلارم: این چراغ برای علامت دادن به هواپیما مورد استفاده قرار می گیرد.
  • کلاهک: نصب کلاهک در بالای سازه برای جلوگیری از ورود باران و لانه سازی پرندگان در داخل همپا دکل مورد استفاده قرار می گیرد.

همپا دکل تولید کننده انواع دکل مهاری ، دکل دوربین و فونداسیون دکل دوربین و فونداسیون پیش ساخته در تهران و ایران

امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد!