فونداسیون دکل دوربین

وقتی در یک خیابان قدم می زنید یا سر چهار راه ها ایستاده اید، حتما نگاهی هم به بالای سر خود کرده اید و دکل بلند دوربین های مداربسته ی ترافیکی را دیده اید. این دوربین ها که مربوط به اداره ی راهنمایی و رانندگی هستند، می توانند خیلی از مشکلات ترافیکی را حل و فصل کنند. اما تا به حال نگاهی به دکل و فونداسیون آن کرده اید؟ آیا می دانید این دکل ها چگونه نصب و اجرا می شوند؟ آیا دوست دارید بدانید که فونداسیون این دکل ها چگونه بتن ریزی می شود؟

فونداسیون دکل دوربین با استانداردهای جهانی در همپا دکل

 

دوربین های نظارتی را می توان بدون دکل هم در مکان نصب کرد اما وجود دکل می تواند سبب به وجود آمدن بهترین نقطه ی دید و بیشترین کارایی شود. به همین خاطر دوربین ها را روی دکل نصب می کنند. دکل ها را هم باید روی یک فونداسیون از پیش ساخته یا فونداسیون قالب گیری شده در محل، بسازند.

اگر در مورد فونداسیون دکل دوربین ها چیزی نمی دانید، حتما این مطلب را تا انتها بخوانید. ما در این مقاله ی کوتاه سعی کرده ایم نحوه ی اجرای فونداسیون دکل دوربین را شرح دهیم.

فونداسیون دکل دوربین مداربسته

انواع دکل دوربین بر اساس ساختار

فونداسیون دکل دوربین

دکل دوربین ها انواع مختلفی دارند. برخی از دکل دوربین اسپید دام هستند و برخی دیگر مربوط به دوربین های پلاک خوان و ترافیکی هستند. البته انواع دیگری هم هست که هر کدام برای کاری استفاده می شوند. جنس پایه ی دکل ها معمولا از ورق فلز ساخته می شود که به شکل چند وجهی، لوله ای و مکعبی هستند. ضخامت قطر بدنه و داخل دکل بر اساس وزن دوربین و دستک های متصل به دکل و همچنین سنگینی سازه و ارتفاع آن، متغیر است. برای پوشش دکل ها و جلوگیری از خوردگی و زنگ زدگی بهتر است از گالوانیزه یا پوشش اپوکسی استفاده شود که گالوانیزه بهتر است. دوربین و سایر اتصالات به دکل از طریق جوشکاری یا به صورت اورلبی و یا فلنچی انجام می شود.

انواع دکل دوربین بر اساس ساختار به سه دسته تقسیم می شود:

1. مکعبی که از قوطی و پروفیل آهن ساخته شده و مقاومت خوبی دارد. برای استقرار دوربین در ارتفاع کم و تا 6 متر کاربرد دارد.

2. لوله ای که ساده ترین و ارزان ترین ساختار است و برای نصب در ارتفاع کم و با تعداد دوربین کم استفاده می شود.

3. چند وجهی که به صورت 6 یا 8 وجهی ساخته می شود و حالت مخروطی شکل دارد.

4. دکل ماژولار که هزینه بالایی در اجرا داشته و مقاومت پایینی در برابر ضربات مکانیکی دارند. این دکل ها شبیه به دکل های مخابراتی هستند.

نحوه ی اجرای فونداسیون دکل دوربین

اجرای فونداسیون دکل دوربین، به صورت فونداسیون پیش ساخته و فونداسیون اجرا در محل است. بسته به نظر کارفرما و نظر مهندسان، اگر قرار بر استقرار فونداسیون از پیش ساخته شده باشد، باید به نسبن وزن و ارتفاع دکل و نوع خاک محل، از این فونداسیون ها استفاده شود. اما اگر نیاز به اجرای انواع فونداسیون دکل در محل باشد، باید زیر نظر متخصصان و بسیار دقیق، قالب گیری و بتن ریزی شود.

اجرای فونداسیون دکل دوربین با کمترین قیمت

دکل دوربین باعث سازماندهی فعالیت های امنیتی در موقعیت های مکانی مختلف می شود و همچنین شما به واسطه این دکل می توانید شرایط بهتری را در جهت تامین امنیت محیط های مختلف به ارمغان بیاورید، چنین دکل هایی بر اساس کاربرد مختلفی که دارند، در ارتفاع های متفاوتی تولید می شوند. مهم ترین نکته در خرید وقت محصول شناسایی نیازهای اصلی و خرید بر همین اساس می باشد، این دکل تحت هر شرایطی کیفیت خود را از دست نمی دهد و شما بدون کوچک ترین هزینه جانبی در موقعیت های مختلف از ارتفاع بالا می توانید دید کافی به محیط داشته باشید. این محصول در برابر شرایط جوی مختلف نظیر ورزش باد و بارش برف و باران مقاومت کافی را از خود نشان می دهد. یکی از پیش نیازهای اصلی بهره گیری بیشتر از این دکل اجرای فونداسیون آن می باشد. فونداسیون دکل دوربین باید به شیوه ای متفاوت و اصلی صورت بگیرد.

 

با کمی بررسی به راحتی متوجه این نکته می شوید، که یکی از پیش نیازهای اصلی نصب این دکل در موقعیت های مکانی مختلف اجرای فونداسیون دکل منوپل دوربین با استانداردهای جهانی می باشد، در واقع یکی از مهم ترین مراحل نصب چنین دوربینی اجرای فونداسیون آن است، در این مرحله به واسطه برخی از متریال با کیفیت اتصال دوربین به زمین را به بهترین شکل ممکن انجام می دهند، تا در اثر عوامل مختلف محیطی دکل دوربین مداربسته به هیچ عنوان جا به جا نشود. برخلاف تمامی باورهای اشتباه اجرای چنین فونداسیونی نیازمند مهارت و تجربه کافی در این زمینه است، در غیر این صورت فونداسیون اجرا شده، کارایی لازم را برای این محصول نخواهد داشت.

تنها تکنسین های حرفه ای که در این زمینه از میزان مهارت بسیار بالایی برخوردار هستند، می توانند نصب و اجرای فونداسیون دکل دوربین را به بهترین شکل ممکن انجام دهند، لازمه اجرای فونداسیون به شیوه ای اصولی و مدرن بهره گیری از متریال مناسب می باشد، که بیشترین میزان مقاومت را داشته و به هیچ عنوان باعث جا به جایی دکل نشود. همپا دکل یکی از برترین مجموعه های داخلی در حوزه نصب و اجرای فونداسیون در موقعیت های مختلف به شمار می آید، این مرکز تخصصی به واسطه تیم حرفه ای خود فرایند اجرای فونداسیون دکل دوربین را به شیوه ای متفاوت انجام می دهد، تا میزان کارایی دکل دوربین شما به بیشتر شود.

قیمت فونداسیون آماده دکل دوربین چقدر است؟

اجرا فونداسیون دکل مهاری دوربین به شیوه های مختلفی صورت می گیرد، یکی از بهترین شیوه های اجرای فونداسیون دکل دوربین آماده می باشد، که تحت چنین شرایطی شما در عنصر زمان به راحتی صرفه جویی می کنید، قیمت فونداسیون آماده دکل دوربین در مجموعه همپا دکل کاملا اقتصادی و ارزان قیمت می باشد و شما با کمترین هزینه می توانید دکل دوربین خود را نصب کنید. فونداسیون دکل آماده دوربین توسط همپا دکل به شیوه ایا اصولی و در کوتاه ترین زمان ممکن انجام می شود.

فونداسیون دکل دوربین باعث ثبات بیشتر این محصول در محل می شود و احتمال بروز هرگونه خطر احتمالی را به حداقل می رساند.

برای فونداسیون دکل دوربین، باید چاله ای به ارتفاع و طول و عرض یک متر مکعب حفر شود. بعد از عایق بندی، باید آرماتوربندی شود. سپس قالب بندی انجام داد و پایه بولت و انکر دکل را کار گذاشت. در انتها هم باید بتن ریزی شود.

اما در جاهایی که قرار بر فونداسیون پیش ساخته باشد، باید فونداسیون مناسب خریداری شده و با دقت به محل مورد نظر حمل شود و بدون هیچ گونه آسیبی، در محل مورد نظر مستقر شود.

دکل هایی که روی این فونداسیون نصب می شوند، با توجه به دایره ی دید دوربین و میزان فضای در دسترس، باید انتخاب شوند. دکل منوپل هم یکی از دکل های دوربین است که می تواند استفاده شود.

انواع فونداسیون دکل دوربین مداربسته

انواع فونداسیون برای نصب دکل دوربین

فونداسیون هایی که برای نصب دوربین و دکل دوربین به کار برده می شود، انواع مختلفی دارند که شامل موارد زیر است:

· فونداسیون گسترده:

گاهی وقت ها در مکان های خاص و با شرایط آب و هوایی خاص، نیاز است که وسعت بیشتری از خاک بتن ریزی شود تا قدرت فونداسیون بیشتر شود. این فونداسیون، از نوع گسترده است.

· فونداسیون شمعی یا عمقی:

برای ایجاد فونداسیون های عمقی یا شمعی باید کلاف های افقی را با سطح مقطع های کوچک به هم وصل کرد و سپس با نظر مهندسان، آرماتوربندی و مش بندی کرد.

· فونداسیون نواری:

این فونداسیون بندی با توجه به شرایط محیطی، به دو صورت یک طرفه و دو طرفه انجام می شود. البته مدل دو طرفه مقاومت بالاتری دارد.

فونداسیون گذاری و نصب و اجرای دکل دوربین های نظارتی، کار متخصصان حرفه ای است. مجموعه ی همپا دکل با سابقه ی درخشان و طولانی در این کار، می تواند فونداسیون دکل دوربین را در محل اجرا کرده و یا با فونداسیون پیش ساخته، کار را به اتمام برساند.