راهنمای خرید و قیمت دکل دوربین نظارتی

دکل دوربین نظارتی وسیله ای است که امروزه در بسیاری از مکان های داخل شهری و برون شهری قابل رویت می باشد. این دکل ها همانند دیگر دکل هایی می باشند که وظیفه نگهداری وسیله ای را بر عهده دارند. دکل های نظارتی در سال های اخیر تاثیر زیادی در افزایش کارایی دوربین های مداربسته داشته اند. شرکت همپا دکل بهترین دکل های مناسب دوربین های نظارتی را مطابق با نیاز مشتری ها می سازد.

تنها کافی ست جهت ثبت سفارش دکل خود با کارشناسان ما تماس بگیرید. همچنین ما در این متن می خواهیم به معرفی بهتر دوربین دکل نظارتی، انواع آن و قیمت آن بپردازیم.

معرفی دکل دوربین نظارتی

دکل دوربین نظارتی، دکلی است که جهت نصب دوربین های مدار بسته در مکان های مختلف نصب می گردند. امروزه با پیشرفت تکنولوژی، دوربین های مدار بسته نقش مهمی را در حفظ امنیت، نظارت بر جامعه و رفت و آمد ها ایفا می کنند. همچنین در مکان هایی که امکان به کارگیری نیروی انسانی در آن وجود ندارد، این دوربین ها اهمیت دوچندانی پیدا می کنند.

این دوربین ها تمام وقایع را به صورت دقیق ضبط و ثبت می کنند و آن را به محل کنترل می فرستند. اما محل نصب دوربین مداربسته به اندازه خود دوربین مهم می باشد. زیرا اگر محل نصب دوربین مناسب نباشد، دوربین نمی تواند به خوبی کار خود را انجام دهد و تصاویری که ضبط می کند فاقد کیفیت و غیرقابل استفاده می باشند. کارشناسان برای حل این مشکل دکل دوربین نظارتی را پیشنهاد می دهند. دکل دوربین نظارتی می تواند در هر شرایطی دوربین مدار بسته را نگهداری و از آن محافظت کند.

نحوه نصب دوربین نظارتی

دوربین های امنیتی را می توان هم بر روی دیوارها و سقف و هم بر روی دکل های مخصوص نصب کرد. اما نصب دوربین نظارتی بر روی دیوار در همه جا امکان پذیر نمی باشد. مثلا در بزرگراه ها تنها جایی که می توان دوربین مدار بسته را نصب کرد، دکل می باشد. دکل دوربین نظارتی بسیار محکم می باشد و می تواند در برابر ضربات فیزیکی و شرایط سخت جوی از خود مقاومت نشان دهد.

برای تولید دکل های دوربین نظارتی از فلزات سختی همانند فولاد یا آلومنیوم استفاده می کنند. قطر ورقه هایی که برای تولید این دکل ها استفاده می شود باید بین 4 تا 8 میلی متر باشد.

زیرا هر چه ضخامت ورقه ها بیشتر باشد، دکل محکم تر بوده و کمتر لرزش پیدا می کند. لرزش می تواند باعث خراب شدن تصاویر دوربین های مدار بسته شود. این دکل ها را می تواند از ارتفاع 6 تا 30 متری ساخت. البته نوع دکل های کم ارتفاع با دکل های بلند ارتفاع فرق می کند.

کاربرد های دکل دوربین نظارتی

دکل دوربین نظارتی کاربرد های بسیار متنوع و سودمندی دارد. این دوربین ها را می توان در هر مکانی که نیاز به دوربین مدار بسته داشته باشد نصب کرد. در ادامه به برخی از کاربرد های مفید دکل دوربین نظارتی می پردازیم.

· از این دکل ها در محدوده جاده ها و خیابان ها برای کنترل ترافیک، سرعت ماشین ها و تخلفات رانندگان بیشترین استفاده را می کنند. با استفاده از این دکل ها می توان طرح های ترافیک مربوط به زوج و فرد را به خوبی کنترل کرد.

· برای نصب دوربین مدار بسته در معابر، فضاهای سبز و میدان ها جهت حفظ امنیت شهروندان و ثبت تخلفات

· نصب دوربین مدار بسته در ارگان های دولتی همانند اداره ها، پادگان ها و … جهت کنترل ورود و خروج افراد

· نصب دوربین مدار بسته در کارخانه های بزرگ که به دید وسیعی از محوطه احتیاج دارند. زیرا در کارخانه ها نقاط کور زیادی وجود دارند. با استفاده از دکل می توان این نقاط کور را کاهش داد.

· این دکل ها در پتروشیمی های نفت و گاز بیشترین استفاده را دارند. زیرا در این اماکن باید بر نحوه کار کارکنان و شیفت های آن ها کنترل داشته باشند.

· این دکل ها بیشترین استفاده را در ایستگاه های راه آهن، ترمینال ها و فرودگاه ها دارند. با استفاده از این دکل ها می تواند به خوبی بر این مکان ها نظارت داشت و اوضاع آن ها را کنترل کرد.

مزایای استفاده از دکل دوربین نظارتی چیست؟

استفاده از دکل دوربین نظارتی برای نصب دوربین های مدار بسته مزایای بسیاری دارد. به همین دلیل استفاده از این دوربین ها در سال های اخیر بسیار رواج پیدا کرده است. در ادامه می خواهیم به دلایل و مزایای استفاده از دکل دوربین نظارتی به طور کامل بپردازیم.

با استفاده از دکل دوربین می توان زاویه دید دوربین را به راحتی افزایش داد. این گونه دوربین می تواند از زوایای بیشتری فیلمبرداری کند و نقاط کور را به حداقل برساند.
این دکل ها باعث افزایش کیفیت دوربین های مداربسته پلاک خوان می شود. زیرا این دکل ها از لرزش های ناشی از باد جلوگیری می کنند و آن را کاهش می دهند. پس دوربین می تواند تصاویر واضح تری ضبط کند.
با این دکل ها می تواند برد دوربین های نظارتی را افزایش داد.
دوربین هایی که روی دکل های دوربین نظارتی نصب می شوند با دقت بیشتری می توانند میزان سرعت وسایل نقلیه را تشخیص دهند. پس میزان خطای آن ها کاهش پیدا می کند.
با این دکل ها می تواند قدرت مانور دوربین های اسپید دام را افزایش داد.
دوربین هایی که در مکان های کم ارتفاع نصب می شوند ممکن است مورد آسیب افراد خلافکار و بزهکار قرار بگیرند. این دکل ها از دوربین های نظارتی در برابر سرقت و خرابی محافظت می کنند و دسترسی به آن ها را محدود می سازند.
دکل دوربین به طور غیر مستقیم باعث افزایش کیفیت تصاویر در دوربین های مدار بسته می شود و کارایی آن ها را بالا می برد.

انواع دکل دوربین نظارتی

دکل دوربین نظارتی در انواع مختلفی طراحی و تولید می شود. کاربرد هر یک از این مدل ها با دیگری فرق دارد. در ادامه می خواهیم به انواع دکل های دوربین نظارتی بپردازیم.

دکل های لوله ای

دکل لوله ای ساده ترین دکل دوربین نظارتی می باشد که در مناطق شهری بیشتری استفاده را دارد. معمولا این دکل ها را در ارتفاع های بسیار بلند نمی سازند. این دکل ها در برابر باد و عوامل طبیعی مقاومت خوبی از خود نشان می دهند. برای ساخت این دکل ها از فلز آن استفاده می کنند.

دکل های مکعبی شکل

این دکل ها را از جنس آهن و یا پروفیل می سازند. دکل مکعبی بیشتری استفاده را در نصب دوربین های جاده ای دارد. این دکل به شکل های L و T ساخته می شوند. اما این دکل ها نسبت به دکل های لوله ای از مقاومت کمتری در برابر باد برخوردار هستند.

دکل های چند وجهی

استفاده از این دکل ها در مناطق برون شهری که دسترسی به آن ها آسان نیست بسیار دیده می شود. این دکل ها با ساختار چند وجهی خود، بیشترین مقاومت را در برابر باد و طوفان های شدید دارند.

دکل های ماژولار

این دکل ها شبیه دکل های مخابراتی هستند و نسبت به انواع دیگر دکل ها از طراحی پیچیده تری برخوردار می باشند. این دکل ها در برابر باد و شرایط جوی سخت مقاومت بی نظیری دارند و با خیال راحت می توان از آن استفاده کرد.

دکل دوربین مداربسته اسپید دام هم نیز از این موارد استثنا نیست و کلیه موارد فوق را شامل می شود.

نصب دکل دوربین نظارتی چگونه انجام می شود؟

همان طور که اشاره کردیم دکل دوربین نظارتی در ارتفاع های مختلفی ساخته می شود. هر چه ارتفاع دکل بالا تر برود نصب آن سخت تر می شود. در نتیجه این دکل ها به صورت قطعات از پیش ساخته تولید و سپس در محل نصب مونتاژ می شوند. نحوه مونتاژ کردن می تواند به صورت همپوشانی (اورلپ)، فلنجی (پیچ و مهره) و یا جوشکاری باشد.

برای نصب دکل باید از فونداسیون مناسب با ارتفاع، وزن و شرایط محیطی و جغرافیایی استفاده کرد. فونداسیون به وسیله خاموت بندی، آرماتور بندی و بتن ریزی ساخته می شود. در این مورد می توان از فونداسیون از پیش ساخته نیز استفاده کرد. بعد از ساختن فونداسیون، قطعات دکل روی هم مونتاژ می شوند. جوش co2 از بهترین جوش ها برای وصل کردن قطعات دکل دوربین نظارتی می باشد. مهندسین خبره شرکت همپاد کل کار نصب دکل را به صورت کاملا اصولی انجام می دهند.

قیمت دکل دوربین نظارتی

قیمت دکل دوربین نظارتی به عوامل بسیاری بستگی دارد. برخی از این عوامل عبارتند از:

· ارتفاع دکل

· نوع دکل (مکعبی، لوله ای، ماژولار، چندوجهی)

· چگونگی نصب دکل (اورلپ، پیچ و مهره، جوش)

· نوع فونداسیون

· نوع پوشش دکل (رنگ اپوکسی یا گالوانیزه گرم)

· جنس به کار رفته برای ساختن دکل

· قابلیت نصب چندین دوربین و پروژکتور روی دکل

· و …

خرید دکل دوربین نظارتی از شرکت همپا دکل

شرکت همپا دکل در زمینه ساختن دکل دوربین نظارتی و انواع دکل های مخابراتی و نوری فعالیت دارد. برای خرید دکل دوربین نظارتی ابتدا باید نیاز ها و شرایط خود را بررسی کنید. سپس تعین کنید که کدام یک از انواع دکل های دوربین نظارتی بیشترین کاربرد را برای شما دارد. کارشناسان مجموعه ما، بهترین مشاوره را در زمینه خرید دکل مناسب به شما می دهند. برای گرفتن مشاوره کافی ست با شماره تماس های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.